Quoten: Origineel geplaatst door Chief op 26 Juni 2005
Lowracer, op het programma van de zomer staat het tunen van een oude koga-miyata racefiets, vooralsnog ben ik aan het uitzoeken wat ik er op wil, voor een redelijke prijs. Er is hier ook een forumlid dat een racefiets heel leuk heeft omgebouwd, dat zal je wel gezien hebben.
Wat mijn Baron betreft ben ik voorstander van het motto: hoe minder hoe beter: xtra smal v-stuur, carbon stoel, 1 voorblad (ja, daar kom je ook Zuid-Limburg mee door, Ceutenberg en Cauberg laat ik links liggen), 1 rem (magura Clara), zelfgespaakte wielset: XT schijf voornaaf, blauw geanodiseerde velgen en zwarte spaken, en waarschijnlijk binnenkort een andere kleur van het frame. Moet alleen nog het het balhoofd vervangen, naaldlagers erin. stroomlijnpuntje heb ik ook maar trainen komt er gewoon niet van ivm studie, dus misschien gaat die binnenkort weg.
Oja en een bel, die is onmisbaar op een snelle ligfiets. Ik vind roepen altijd zo onbeschoft. Was ik laatst op mijn gemak aan het fietsen op studentenfiets, hoor ik opeens een keihard HEEE achter me, waarna ik ingehaald werd door een heer op een racefiets. Ik heb liever dat ze dan roepen pardon oid of helemaal ideaal is een belletje, alleen dat is niet gebruikelijk op een racefiets geloof ik.
Ja, roepen vind ik ook onbeschoft. Ik heb ook geen bel op m'n m5 en da's een serieus nadeel. Daarstraks had ik een koppel voor me, en net toen ik er voorbij wilde gaat die kerel naar links.. Een halfuurtje daarvoor identiek geval, met 2 vrouwen. Ik dacht, ik rijd er nog ff snel langs, niet dus. Ik kreeg allerlei verwijten naar m'n hoofd en al ben ik dat ondertussen als ligfietser gewend, ik kan m'n mond ook niet houden dan

Maar goed, ik ga daar is werk van maken (bel), want om de 5 minuten afremmen is ook niet leuk.
Je Baron ziet er precies wel knap uit. Is werk maken van dat fotootje