Scheren van schaamhaar?
Nog even over het golfballetje; de lucht stroomt sneller terplaatse van het deukje dit levert dan een vacuum op dus een lifting effect die het balletje langer in de lucht houdt. Aangezien het balletjes een bocht (een positive amplitude zeg maar) maakt komt de meeste lucht aan de bovenkant langs en is hier het lifting effect het grootst. Dit komt rechtstreeks uit de luchtvaart; een vliegtuigvleugel doet hetzelfde, bovenkant vleugel is boller, dus groter oppervlak, dus de lucht stroomt er sneller langs en zo is er het lifting effect die volgens mij veel groter is dan het dragende effect van een vleugel. Maar dat zou Ron Engels wellicht het beste kunnen beantwoorden. Dan moet ie natuurlijk wel topics over schaamhaar, gel en haarlak aanklikken???
Quote: Origineel geplaatst door rene1 op 30 Augustus 2006
Nog even over het golfballetje; de lucht stroomt sneller terplaatse van het deukje dit levert dan een vacuum op dus een lifting effect die het balletje langer in de lucht houdt. Aangezien het balletjes een bocht (een positive amplitude zeg maar) maakt komt de meeste lucht aan de bovenkant langs en is hier het lifting effect het grootst. Dit komt rechtstreeks uit de luchtvaart; een vliegtuigvleugel doet hetzelfde, bovenkant vleugel is boller, dus groter oppervlak, dus de lucht stroomt er sneller langs en zo is er het lifting effect die volgens mij veel groter is dan het dragende effect van een vleugel.
Meeste lift bij een golfballetje zal eerder door het Magnus-effect (downspin) komen denk ik.
Nog even over het golfballetje; de lucht stroomt sneller terplaatse van het deukje dit levert dan een vacuum op dus een lifting effect die het balletje langer in de lucht houdt. Aangezien het balletjes een bocht (een positive amplitude zeg maar) maakt komt de meeste lucht aan de bovenkant langs en is hier het lifting effect het grootst. Dit komt rechtstreeks uit de luchtvaart; een vliegtuigvleugel doet hetzelfde, bovenkant vleugel is boller, dus groter oppervlak, dus de lucht stroomt er sneller langs en zo is er het lifting effect die volgens mij veel groter is dan het dragende effect van een vleugel.
Meeste lift bij een golfballetje zal eerder door het Magnus-effect (downspin) komen denk ik.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ja hoor. Aan de bovenkant van het balletje draait het balletje met de luchtstroom mee, de luchtstroom wordt daar versneld - lagere luchtdruk (wet van Bernoulli)
Aan de onderkant draait het balletje tegen de luchtstroom in --> lucht stroomt langzamer --> hogere druk.
Dus dan heb je aan de bovenkant van het balletje een lagere luchtdruk dan eronder --> balletje gaat omhoog
Aan de onderkant draait het balletje tegen de luchtstroom in --> lucht stroomt langzamer --> hogere druk.
Dus dan heb je aan de bovenkant van het balletje een lagere luchtdruk dan eronder --> balletje gaat omhoog
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik heb lekker een hanekam die de wind lekker geleid op training
+ chicks dig it
+ chicks dig it
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
-
peedsbikes
- Forum-lid
Ik heb zoals het een wielrenner betaamt geen sjek op de poten, en als je dan toch leuk bezig bent, wat is er dan voor kunst om de sjek op oe stok ook weg te halen.
Bij mijn staat de stok dus geheel kaal, en vind het prettig fietsen. Als je het goed bijhoud dan ontstaan er geen stoppels.
Bij mijn staat de stok dus geheel kaal, en vind het prettig fietsen. Als je het goed bijhoud dan ontstaan er geen stoppels.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"