Alles over vakanties op én met de fiets

fietsen in de dolomieten

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 24 jun 2008 23:13

Ik zit een beetje te puzzelen om het in een mooi rondje te gieten. Vanuit Canazei over de Fedaia en dan Giau, Falzarego, Pordoi en weer afdalen naar Canazei.

Nu kan ik 'm wel vanaf Caprile doen maar dan moet ik het rondje andersom fietsen. En dat heeft dan weer als nadeel dat ik de Giau, Falzarego en Pordoi vanaf de 'verkeerde kant' beklim als je het tenminste ziet vanuit het perspectief voorbereiding DM. Maar goed, ik kan natuurlijk ook zeggen dat ik 'm juist andersom fiets omdat ik dan de Fedaia vanaf de zware kant heb en de andere beklimmingen na zondag vanaf beide kanten heb gedaan. Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 24 jun 2008 23:29

Dus gewoon van beide kanten een hele mooie beklimming. Dan ga ik denk ik maar voor de klim vanuit Canazei. Ik heb even wat zitten rekenen en het rondje wat ik in gedachten heb komt dan op ongeveer 110km met zo'n 3000 hoogtemeters. Lijkt me wel voldoende voor de woensdag!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 25 jun 2008 00:45

Dat zou best kunnen want ik zat in Hotel Edelweis. Ik ben zo uit mijn hoofd ergens rond 14.10uur over de finish gekomen. Even daar rondgekeken en toen naar het hotel voor een douche. Later ben ik nog even teruggegaan om te kijken of daar nog wat te beleven was en of de anderen uit het hotel al binnen waren.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 25 jun 2008 01:17

[quote="bluebird1"]Vanuit Pozza di Fassa over de San Pellegrino (ja, dat was helaas de makkelijke kant), dalen naar Cencenighe en vanuit daar door naar de Fedaia. Is inderdaad de zware kant, foei, wat heb ik afgezien. Laatste 5 a 6 km zijn flink boven de 10% en daar had ik de kracht niet echt voor. [/quote]

Ik heb twee weken geleden hetzelfde gefietst. Na een stukje afdalen van de Pellegrino heb ik wel nog eerst de Pso Valles heen en terug gedaan, voordat ik richting Cencenighe ging. Een behoorlijk steile, continue klim. De Fedaia viel mij behoorlijk zwaar, mede vanwege regen waardoor de benen behoorlijk stram werden. Maar de omgeving maakt veel goed. Pure kick om daar te fietsen!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 25 jun 2008 10:32

[quote="bluebird1"]Heb je ook zo genoten? Ik vond de beklimming van de Stelvio echt heel erg mooi, het enige mindere was het lange 'vlakke stuk'. Gelukkig zat ik toen in een lekker treintje, dat is wel fijn natuurlijk. [/quote]

Ja, de Stelvio was echt machtig. Wat een schitterende omgeving, en de klim loopt ook nog eens mooi zodat je ook daadwerkelijk nog tijd hebt om te genieten. Ik vond alleen de afdaling over de Umbrail wat minder geslaagd vanwege dat stuk met grind en zand. Maar goed, het is voor dit rondje de enige optie. Ik ben er maar heel voorzichtig langs gegaan.

De polder ligt uiteraard ook alweer op mij te wachten. Maar eerst nog even hier genieten!

janjr
Forum-lid

janjr 25 jun 2008 10:52

Botecchia, jij lijkt de weg daar goed te kennen. Heb je suggesties voor trainingsritten voor vrijdag en zaterdag (ja, normaal moet dit een rustdag worden, maar ik kom pas morgenavond toe, dus..), vanuit Corvara (Sporthotel Panorama). Graag had ik ook de DM passen gedaan , in de juiste richting, maar de Fedaia wil ik ook niet overslaan. Tre Cime zal de week daarna moeten.

botto
Forum-lid

botto 25 jun 2008 14:42

[quote="GastheerG"]
En als fotoamateur heb je er ook noot genoeg van.
[/quote]

precies.

Afbeelding

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 25 jun 2008 14:58

[quote="GastheerG"][quote="litespeed"]Pure kick om daar te fietsen![/quote]

Absoluut! Maar de Dolomieten zijn ook mooi om te wandelen/klimmen[/quote]
Check! ;)

[quote="GastheerG"]en skieen! [/quote]
Helaas geen check! :( Maar ik heb zo'n gevoel dat dat ergens in de komende jaren wel gaat plaatsvinden! :)

Afbeelding

(vlakbij de Karersee, pso Costalungo)

Plaats reactie