Hoogteverschil zadel - stuur
Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 07 April 2006
heb je er al aan gedacht om alleen een andere vork te steken? De problemen worden volgens mij vooral veroorzaakt doordat je vork zeer kort is afgezaagd.
Deze optie heb ik ook overwogen. Het gevolg is een spacertoren van 6 cm en daarbovenop nog eens een schuine stuurpen.
heb je er al aan gedacht om alleen een andere vork te steken? De problemen worden volgens mij vooral veroorzaakt doordat je vork zeer kort is afgezaagd.
Deze optie heb ik ook overwogen. Het gevolg is een spacertoren van 6 cm en daarbovenop nog eens een schuine stuurpen.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 April 2006
En hoe groot is het verschil dan tussen je zadel en stuur? Moet dan toch nog maar een paar cm kunnen zijn, anders is het wel een vreselijke amateur die je die fiets verkocht heeft.
Afstand zadel - bovenkant stuurpen = 11 cm. Voor mij veel te veel.
Inmiddels heb ik contact gehad met Gazelle. Eerst zeiden ze dat ik het met de fm moest oplossen. Toen ik vertelde dat die niets wilde doen voor mij, kreeg ik een leuk bericht. Zij gaan proberen een oplossing te regelen. In eerste instantie gaan zij de fm benaderen. Als die zijn poot stijf blijft houden, gaan ze iets anders proberen. Geweldige service vind ik dit. Al zal ik me nog maar niet rijk rekenen, want ik weet niet wat Gazelle voor oplossing in gedachte heeft.
En hoe groot is het verschil dan tussen je zadel en stuur? Moet dan toch nog maar een paar cm kunnen zijn, anders is het wel een vreselijke amateur die je die fiets verkocht heeft.
Afstand zadel - bovenkant stuurpen = 11 cm. Voor mij veel te veel.
Inmiddels heb ik contact gehad met Gazelle. Eerst zeiden ze dat ik het met de fm moest oplossen. Toen ik vertelde dat die niets wilde doen voor mij, kreeg ik een leuk bericht. Zij gaan proberen een oplossing te regelen. In eerste instantie gaan zij de fm benaderen. Als die zijn poot stijf blijft houden, gaan ze iets anders proberen. Geweldige service vind ik dit. Al zal ik me nog maar niet rijk rekenen, want ik weet niet wat Gazelle voor oplossing in gedachte heeft.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Quoten: Origineel geplaatst door Sparko op 11 April 2006
waarschijnlijk beiden ze je een andere vork aan.
en ik weet niet of je hem al erg lang hebt, maar met veel mzzl doen ze je een aanbod dat je je frame kan inruilen voor een grotere.
Ik moest gisteren de resultaten van de meting doormailen en dat heb ik natuurlijk gedaan. Zij nemen vervolgens contact op met de fm waar ik mijn fiets heb gekocht om te kijken of hij nog wil meewerken. Als dat niet het geval is (wat ik hoop, want ik heb het helemaal gehad met die fm), zouden ze toch proberen een oplossing te verzinnen. Ze = Gazelle.
waarschijnlijk beiden ze je een andere vork aan.
en ik weet niet of je hem al erg lang hebt, maar met veel mzzl doen ze je een aanbod dat je je frame kan inruilen voor een grotere.
Ik moest gisteren de resultaten van de meting doormailen en dat heb ik natuurlijk gedaan. Zij nemen vervolgens contact op met de fm waar ik mijn fiets heb gekocht om te kijken of hij nog wil meewerken. Als dat niet het geval is (wat ik hoop, want ik heb het helemaal gehad met die fm), zouden ze toch proberen een oplossing te verzinnen. Ze = Gazelle.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Beste Heren,
Je moest eens weten hoeveel fietsen er te klein verkocht worden, in de groep waar ik mee fiets zijn er al 3 van 10 te klein verkocht, en wat blijkt allemaal te leveren uit voorraad. Mijn advies betaal voor een goede onafhankelijke meting een paar centen en koop direkt een fiets op de goede maat. Er vanuit gaande dat de fiets zonder spacers maximaal een hoogteverschil heeft van 10 centimeter, hoger kan door spacers, dieper en verder kan door een langere stuurpen of een stuurpen met een grotere hoek.
Met vriendelijke groet en veel fietsplezier.
TVR
Je moest eens weten hoeveel fietsen er te klein verkocht worden, in de groep waar ik mee fiets zijn er al 3 van 10 te klein verkocht, en wat blijkt allemaal te leveren uit voorraad. Mijn advies betaal voor een goede onafhankelijke meting een paar centen en koop direkt een fiets op de goede maat. Er vanuit gaande dat de fiets zonder spacers maximaal een hoogteverschil heeft van 10 centimeter, hoger kan door spacers, dieper en verder kan door een langere stuurpen of een stuurpen met een grotere hoek.
Met vriendelijke groet en veel fietsplezier.
TVR
Maar tot hoever zijn die metingen juist? Om een voorbeeldje te geven. Bikefitting werkt met center/center meetresultaten. Ik ben 181 cm en een bbl van 87,5. Volgens bikefitting zou ik een 57 c/c moeten hebben. Volgens de website van Roseversand zou ik een 58 moeten hebben, maar dan wel C/T. Volgens de website van Moozes, zou ik een 60 moeten hebben, maar ook C/T.
Wie heeft er nu gelijk? Dus van enige verwarring gesproken.
Wie heeft er nu gelijk? Dus van enige verwarring gesproken.
Quote: Origineel geplaatst door TVRW op 11 April 2006
Beste Heren,Je moest eens weten hoeveel fietsen er te klein verkocht worden, in de groep waar ik mee fiets zijn er al 3 van 10 te klein verkocht, en wat blijkt allemaal te leveren uit voorraad. Mijn advies betaal voor een goede onafhankelijke meting een paar centen en koop direkt een fiets op de goede maat. Er vanuit gaande dat de fiets zonder spacers maximaal een hoogteverschil heeft van 10 centimeter, hoger kan door spacers, dieper en verder kan door een langere stuurpen of een stuurpen met een grotere hoek.Met vriendelijke groet en veel fietsplezier.TVR
Daarbij heeft de topic starter een meting uitlaten voeren.
Beste Heren,Je moest eens weten hoeveel fietsen er te klein verkocht worden, in de groep waar ik mee fiets zijn er al 3 van 10 te klein verkocht, en wat blijkt allemaal te leveren uit voorraad. Mijn advies betaal voor een goede onafhankelijke meting een paar centen en koop direkt een fiets op de goede maat. Er vanuit gaande dat de fiets zonder spacers maximaal een hoogteverschil heeft van 10 centimeter, hoger kan door spacers, dieper en verder kan door een langere stuurpen of een stuurpen met een grotere hoek.Met vriendelijke groet en veel fietsplezier.TVR
Daarbij heeft de topic starter een meting uitlaten voeren.
CC, agr 100; limo 100
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door TVRW op 11 April 2006
Er vanuit gaande dat de fiets zonder spacers maximaal een hoogteverschil heeft van 10 centimeter, hoger kan door spacers, dieper en verder kan door een langere stuurpen of een stuurpen met een grotere hoek.
Meer dan 10 cm heb je zo met een vrij standaard geometrie. Ik heb 14,5 cm en echt geen zadelpen die ver uit steeds ofzo, stuurpen is ook maar 10 cm zoals hierboven al staat.
Ipv die in mijn ogen vrij waardeloze meet dingen zou het veel meer helpen als mensen eens afstappen van het idee dat binnenbeen lengte en de zadelbuis heilig zijn. De bovenbuis en balhoofdbuis zijn zoveel belangrijker, maar ja dat is tot zovelen nog niet echt doorgedrongen.
Er vanuit gaande dat de fiets zonder spacers maximaal een hoogteverschil heeft van 10 centimeter, hoger kan door spacers, dieper en verder kan door een langere stuurpen of een stuurpen met een grotere hoek.
Meer dan 10 cm heb je zo met een vrij standaard geometrie. Ik heb 14,5 cm en echt geen zadelpen die ver uit steeds ofzo, stuurpen is ook maar 10 cm zoals hierboven al staat.
Ipv die in mijn ogen vrij waardeloze meet dingen zou het veel meer helpen als mensen eens afstappen van het idee dat binnenbeen lengte en de zadelbuis heilig zijn. De bovenbuis en balhoofdbuis zijn zoveel belangrijker, maar ja dat is tot zovelen nog niet echt doorgedrongen.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door TVRW op 11 April 2006
Er vanuit gaande dat de fiets zonder spacers maximaal een hoogteverschil heeft van 10 centimeter, hoger kan door spacers, dieper en verder kan door een langere stuurpen of een stuurpen met een grotere hoek.
Meer dan 10 cm heb je zo met een vrij standaard geometrie. Ik heb 14,5 cm en echt geen zadelpen die ver uit steeds ofzo, stuurpen is ook maar 10 cm zoals hierboven al staat.
Ipv die in mijn ogen vrij waardeloze meet dingen zou het veel meer helpen als mensen eens afstappen van het idee dat binnenbeen lengte en de zadelbuis heilig zijn. De bovenbuis en balhoofdbuis zijn zoveel belangrijker, maar ja dat is tot zovelen nog niet echt doorgedrongen.
Helemaal mee eens, het zadel kan je altijd op de juiste hoogte krijgen.een bovenbuis wat lastiger, te korte of te lange pen is ook geen pretje ..
Quoten: Origineel geplaatst door TVRW op 11 April 2006
Er vanuit gaande dat de fiets zonder spacers maximaal een hoogteverschil heeft van 10 centimeter, hoger kan door spacers, dieper en verder kan door een langere stuurpen of een stuurpen met een grotere hoek.
Meer dan 10 cm heb je zo met een vrij standaard geometrie. Ik heb 14,5 cm en echt geen zadelpen die ver uit steeds ofzo, stuurpen is ook maar 10 cm zoals hierboven al staat.
Ipv die in mijn ogen vrij waardeloze meet dingen zou het veel meer helpen als mensen eens afstappen van het idee dat binnenbeen lengte en de zadelbuis heilig zijn. De bovenbuis en balhoofdbuis zijn zoveel belangrijker, maar ja dat is tot zovelen nog niet echt doorgedrongen.
Helemaal mee eens, het zadel kan je altijd op de juiste hoogte krijgen.een bovenbuis wat lastiger, te korte of te lange pen is ook geen pretje ..
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 12 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door TVRW op 11 April 2006
De bovenbuis en balhoofdbuis zijn zoveel belangrijker, maar ja dat is tot zovelen nog niet echt doorgedrongen.
Helemaal mee eens, het zadel kan je altijd op de juiste hoogte krijgen.een bovenbuis wat lastiger, te korte of te lange pen is ook geen pretje ..
Ook ik ben het hiermee eens. Bovenbuis en balhoofdbuis zijn de zaken waar ik voortaan op ga letten.
Gazelle mailde vandaag terug: helaas, pindakaas. Maar ze wensen me toch veel behouden kilometers. Jammer voor mij. Ik kan Gazelle niets kwalijk nemen, zij waren niet betrokken bij het kopen van mijn fiets. De dealer die me gen***d heeft, was zo vriendelijk om feit en fictie met elkaar te verwarren en "en passant" te vertellen dat ie niets meer voor mij kan doen (dit is overigens mijn interpretatie van wat ie aan Gazelle heeft verteld, en ik denk dat ik verrassend dicht bij de waarheid zit). Gazelle heeft alleen gepoogd te bemiddelen, wat ik op zich wel aardig vond.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door TVRW op 11 April 2006
De bovenbuis en balhoofdbuis zijn zoveel belangrijker, maar ja dat is tot zovelen nog niet echt doorgedrongen.
Helemaal mee eens, het zadel kan je altijd op de juiste hoogte krijgen.een bovenbuis wat lastiger, te korte of te lange pen is ook geen pretje ..
Ook ik ben het hiermee eens. Bovenbuis en balhoofdbuis zijn de zaken waar ik voortaan op ga letten.
Gazelle mailde vandaag terug: helaas, pindakaas. Maar ze wensen me toch veel behouden kilometers. Jammer voor mij. Ik kan Gazelle niets kwalijk nemen, zij waren niet betrokken bij het kopen van mijn fiets. De dealer die me gen***d heeft, was zo vriendelijk om feit en fictie met elkaar te verwarren en "en passant" te vertellen dat ie niets meer voor mij kan doen (dit is overigens mijn interpretatie van wat ie aan Gazelle heeft verteld, en ik denk dat ik verrassend dicht bij de waarheid zit). Gazelle heeft alleen gepoogd te bemiddelen, wat ik op zich wel aardig vond.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3