Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint Parijs-Roubaix...BOONEN

lazo
Forum-lid

lazo 09 apr 2006 23:34

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 09 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Gunter op 09 April 2006

Als ze dan toch het reglement volgens de letter willen toepassen, snap ik niet goed dat Boonen en co ook niet uit de uitslag geschrapt zijn.  Zij zijn ook tussen de slagbomen doorgereden en het rode licht genegeerd.  (weliswaar nadat de trein is gepasseerd, maar dat maakt volgens het reglement niet uit).
De zoveelste keer dat de UCI zich belachelijk maakt.

Helemaal gelijk. Ik zat met verbazing te kjiken, toen ik de beslissing hoorde.

vind ik ook totaal niet eerlijk,van petegem en hoste hadden zeker de 2de en 3de plaats verdient,hebben daar ook voor moeten afzien!

lazo
Forum-lid

lazo 09 apr 2006 23:41

wa moeten ze anders doen,ne koffieke drinken midden in een koers da is toch normaal dat iedereen zo vlug mogelijk wil door rijden !dat het gevaarlijk is,ja! maar een trein in volle finale een koers laten doorkruisen is ook nie echt slim ze zouden daar toch beetje rekening mee kunnen  houden vind ik !

silvan
Forum-lid

silvan 09 apr 2006 23:48

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 09 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Silvan op 09 April 2006

Anyway, goede reclame voor Bontrager

Dat is toch wel wat kort door de bocht om dat zomaar te stellen. Àlles kan gewoon breken, zelfs het sterkste... pas als dit met een bepaalde frequentie gebeurt kan je 'r iets uit afleiden. Ik vernam overigens dat Hincapie eerder in de koers ook al gevallen was; dat kan een beschadiging teweeg gebracht hebben.

Casran, in mijn post zeg ik ook niet dat Bontrager slecht is. Zelf fiets ik ook met spullen van hun en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik verwacht alleen dat veel mensen die niet zo op de hoogte zijn van het wel en wee van de fietsen, en een nieuwe fiets willen aanschaffen, zouden kunnen afstappen van hun keuze voor Trek. Zie de volgende topic, waar iemand zat te twijfelen tussen Cervelo en Trek. Die is nu, al geeft ie dat zelf aan, gekozen voor Cervelo omdat ze Trek niet meer vertrouwd (al zal dit licht ironisch bedoeld zijn) color=#c80303aankoop Cervélo-frame: welke afmontage?Veel mensen zitten niet op internet om alle nieuwtjes rond het fietsen te horen, dus zullen zij hun mening snel basseren op hetgene dat zij op de tv zien. Al zien zij dus dat een prof valt door 'slecht' materiaal, denken zij: ohwje, dat moet mij niet overkomen. Ik koop wel iets anders dan dat.

silvan
Forum-lid

silvan 09 apr 2006 23:50

Quoten: Origineel geplaatst door chevalier op 09 April 2006

Anyway, goede reclame voor Bontrager

Ik denk het merk voorvork , als je goed op TV had gekeken kon je zien          dat de bovenkant van de vorkbuis + stuurpen Vlak afgebroken was op  de     balhoofbuis lager

Het merk voorvork is bontrager.

casran
Forum-lid HC

casran 10 apr 2006 00:03

Casran, in mijn post zeg ik ook niet dat Bontrager slecht is. Zelf fiets ik ook met spullen van hun en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik verwacht alleen dat veel mensen die niet zo op de hoogte zijn van het wel en wee van de fietsen, en een nieuwe fiets willen aanschaffen, zouden kunnen afstappen van hun keuze voor Trek. Zie de volgende topic, waar iemand zat te twijfelen tussen Cervelo en Trek. Die is nu, al geeft ie dat zelf aan, gekozen voor Cervelo omdat ze Trek niet meer vertrouwd (al zal dit licht ironisch bedoeld zijn)aankoop Cervélo-frame: welke afmontage?Veel mensen zitten niet op internet om alle nieuwtjes rond het fietsen te horen, dus zullen zij hun mening snel basseren op hetgene dat zij op de tv zien. Al zien zij dus dat een prof valt door 'slecht' materiaal, denken zij: ohwje, dat moet mij niet overkomen. Ik koop wel iets anders dan dat.

Ik greep voornamelijk jouw post aan om m'n mening te zeggen over mensen die hier iets zouden uit afleiden. PFW merkte op een ander forum op dat profsponsoring hier eigenlijk om draait: mensen doen geloven dat omdat renner X met zo'n fiets rijdt/wint, die fiets per se beter is... en Trek deed een gouden zaak door met Armstrong in zee te gaan: het merk is het laatste decenium in Europa geboost! Als je dit combineert met een mooi produkt, prijszetting en marketingstrategie is dit idd zo... Cervélo zal binnenkort ook die weg op gaan, niet alleen met de winst van vandaag, maar ook met Basso en hun huidige verkoopspolitiek.

Het merk voorvork is bontrager.

Klopt wel. Maar uiteindelijk is het toch Trek die ze maakt uit OCLV carbon. Vroeger stond er zelfs de naam "Icon" op die vorken.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 10 apr 2006 00:33

Veel mensen zitten niet op internet om alle nieuwtjes rond het fietsen te horen, dus zullen zij hun mening snel basseren op hetgene dat zij op de tv zien. Al zien zij dus dat een prof valt door 'slecht' materiaal, denken zij: ohwje, dat moet mij niet overkomen. Ik koop wel iets anders dan dat.

Zit daar niet een klein beetje logica in?
We zien dat een Bontrager voorvork in Parijs Roubaix breekt. De fiets is nieuw en voor de koers door een professionele mecanicien nagekeken. Toch gebeurt dit. En ja, alles kan breken en toevallig gebeurt dit voor de camara.
Toch zie je dit als een test. Als een renner Parijs _Roubaix wint maakt de fabrikant immers hier ook reclame mee. Zie bijvoorbeeld de reclames van Bianchi.
De sturen die braken in de test van Fiets moet ik ook niet. Een voorvork van Bontrager ook niet.
Nu moest ik overigens toch al geen Trek met Bontrager maar dat had meer te maken met de man die erop zat.

schmo
Forum-lid

schmo 10 apr 2006 00:41

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 09 April 2006

Klopt wel. Maar uiteindelijk is het toch Trek die ze maakt uit OCLV carbon. Vroeger stond er zelfs de naam "Icon" op die vorken.

Yep, Bontrager is Trek is Klein etc. Het betekend voor Trek een fors hogere marge op hun fietsen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 apr 2006 00:55

Tja Arjan een beetje paranoide? Rijden zoveel mensen rond met de Ritchey sturen waarvan er 1 brak in die fiets test. Commentaar van Fiets stond ook heel duidelijk in dat het nog geen slecht stuur zou zijn omdat er ÉÉN stuur in de test brak. Een breek test moet je wetenschappelijk gezien niet met 1 stuur doen, maar met een stuk of 10-20, in verschillende winkels in verschillende landen op verscheidene tijdstippen gekocht.
Cervelo is nauwelijks een concurent voor Trek. Trek verdient enorm veel met stadsfietsen en de goedkopere racefietsen en de mtb's. In dat segment heeft Cervelo helemaal geen aanbod/belang. Cervelo is voor Trek enkel een concurent in het OCLV segment.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

schmo
Forum-lid

schmo 10 apr 2006 01:12

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 April 2006
Tja Arjan een beetje paranoide? Rijden zoveel mensen rond met de Ritchey sturen waarvan er 1 brak in die fiets test. Commentaar van Fiets stond ook heel duidelijk in dat het nog geen slecht stuur zou zijn omdat er ÉÉN stuur in de test brak. Een breek test moet je wetenschappelijk gezien niet met 1 stuur doen, maar met een stuk of 10-20, in verschillende winkels in verschillende landen op verscheidene tijdstippen gekocht.Cervelo is nauwelijks een concurent voor Trek. Trek verdient enorm veel met stadsfietsen en de goedkopere racefietsen en de mtb's. In dat segment heeft Cervelo helemaal geen aanbod/belang. Cervelo is voor Trek enkel een concurent in het OCLV segment.

Feit blijft, even afgezien van het feit dat Disco niks won, dat Trek/Bontrager nu geen reclame kan maken met "Paris-Roubaix Proven" of een dergelijke slogan. Reken maar dat Pro er een slaatje uit had geslagen als Flecha gewonnen had. Geen reclame kunnen maken is slechte reclame, sponsors willen return on investment en materiaalpech is slecht voor het image, ook al betekent het niks over de kwaliteit van het product.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 apr 2006 01:18

tja, ieder merk wil wel iedere wedstrijd winnen, maar er kan er toch echt maar 1 winnen per keer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC

casran 10 apr 2006 01:21

Het blijft natuurlijk voor Cervélo een statement van jewelste dat Cancellara Parijs-Roubaix won op hun standaard Cervélo R3, nota bene hun lichtste frame met niets eens 900gr op de schaal en nogal gauw bekritiseerd omwille van z'n flinterdunne achtertrein.
Trek en Time probeerden hun naam op de kaart te zetten als zijnde de constructeurs die met iets speciaal voor hun renners voor de dag kwamen; Cervélo acht dit niet nodig en levert tóch de winnaar... niet onbelangrijk, voor wat het waard is.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie