dries
16 sep 2006 22:34
Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 15 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door plakker op 14 September 2006
Vanavond op belgië één 21.45 uur o.a. in het actuamagazine programma Koppen:
Koersen met wat hulp... Jean-Marie De Decker zorgt voor op- schudding in het wielermilieu. Maar hoezit het met dopinggebruik bij de amateurwielrenners ?
ik denk dat ik stop met competitie als ik moet geloven wat men daar beweert...Het kwam erop neer dat de meesten ervan overtuigd waren dat de toppers daar "pakten"...nu kan je de vraag stellen : is de ongezonde jaloezie of is er wat van aan...Ik zou niet liever hebben dat op ELKE wedstrijd dopingcontrole staat maar ik heb nog NOOIT het gele busje gezien...Er was ook een oprechte getuigenis van iemand die uit frustatie gestopt is...hij trainde keihard en reed zowat iedereen uit het wiel....totdat er koers was, toen waren die anderen 'plots' veel beter ?Als ik zulke zaken hoor, dan zakt mijn broek af....Mijn beste plaats in competitie was 7de en heb daar geloof ik zo'n 15 euro mee verdiend...en dan praat je nog niet over je onkosten...
Met die kerel Verhaege heb ik nog gekoerst, zege na zege binnenhalen en alleen ontsnappen na 2 ronden en tot de streep volhouden met 2-3min voorsprong op een jagend peloton. Maar toen hij betrapt,kreeg het een nare smaak.Bij de nieuwelingen en juniors is het eigenlijk nog onschuldig en is koersen fun, maar bij de beloften & elites is het andere koek.Daar krijgt men te maken met jongens die volop zich kunnen toegeleggen 100 (niet naar school,geen werk) op de koers en met ex-profreners.Vooral koersen met die laatste is geen lachertje.Verelst,Vangoedsenhoven,tandem Willems& Cocuyt.Kombines smeden, veel sterker als de beloftjes zijn en doping.
Een paar vb:
Toen ik nog koerste,was in Meux, kwam ik als 1ste jaars beloftje de kleedkamer binnen,toen iemand zei: ''Jullie kunnen hier niets komen doen, ik zit midden in een kuur.'' Was een Ex-prof en rijdend voor Josan.
Of toen ik bij de junioren reed, en een waalse renner koers na koers won meer dan 20per seizoen,iedereen losfietste en al gewassen was toen wij over de meet reden. Toen werd hij gepakt op epo. Naam philippe Gilbert
Epo bij de juniors17-18j!! Wat moet je dan allemaal nemen bij de profs iets te kunnen laten zien vraag ik mij af.?? testosteron,epo-gen, bloeddoping,igf,nandrolon,clenbuterol,groeihormoon,amfitamines, enz.???