Als ik weer een keer de bergen in ga dan wissel ik ze wel even om voor butyl bandjes.
Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
gaisdergerman schreef:Na het lezen van dit topic ben ik ook over gestapt naar latex bandjes. Ik heb meteen 20 stuks gekocht (vredestein race), als het goed is kan ik hier wel wat jaartjes mee vooruit.
Als ik weer een keer de bergen in ga dan wissel ik ze wel even om voor butyl bandjes.
gaisdergerman schreef:Na het lezen van dit topic ben ik ook over gestapt naar latex bandjes. Ik heb meteen 20 stuks gekocht (vredestein race), als het goed is kan ik hier wel wat jaartjes mee vooruit.
colnagofreak schreef:gaisdergerman schreef:Na het lezen van dit topic ben ik ook over gestapt naar latex bandjes. Ik heb meteen 20 stuks gekocht (vredestein race), als het goed is kan ik hier wel wat jaartjes mee vooruit.
Verstandig, ik heb vorige week met eigen ogen gezien wat een latex binnenband kan aanrichten in een afdaling, dat wil je niet meemaken!
colnagofreak schreef:gaisdergerman schreef:Na het lezen van dit topic ben ik ook over gestapt naar latex bandjes. Ik heb meteen 20 stuks gekocht (vredestein race), als het goed is kan ik hier wel wat jaartjes mee vooruit.
Verstandig, ik heb vorige week met eigen ogen gezien wat een latex binnenband kan aanrichten in een afdaling, dat wil je niet meemaken!
paulusR3 schreef:gaisdergerman schreef:Na het lezen van dit topic ben ik ook over gestapt naar latex bandjes. Ik heb meteen 20 stuks gekocht (vredestein race), als het goed is kan ik hier wel wat jaartjes mee vooruit.
Een ander aandachtspunt voor diegenen die met latex biba's rijden; mocht je latex reserves bij je hebben als je op pad gaat en je rijdt lek, let dan op met Co2 patronen. Ik heb me laten vertellen dat deze combi niet werkt. Ook als je een butyl bandje oppompt met een Co2 patroon loopt ie langzaam leeg. Bij latex gaat dit nog veel sneller!
bontempi056 schreef:Waarom zou je in godsnaam je latex biba's vervangen door butyl biba's als je in limburg gaat fietsen gewoon laten zitten die latex biba's.
SIX13 schreef:Ik rijd al jaren met latex biba's zowel met reynolds carbonwielen en alu dt swiss velgen. Elk jaar steek ik tradiegetrouw 4 nieuwe en rijd nooit met tot op de draad versleten buitenbanden. Ook rijd ik er mee in de alpen en provence (om maar te zeggen dat het in juli heet kan zijn op de mtventoux..) maar ik ben geen "slepende" remmer in cols...enkel remmen voor de bocht en daarna van de remmen blijven tot de volgende bocht. Nooit problemen gehad met gesprongen banden en zeker niet meer lekrijden als met butyl biba's...vorig jaar 2x lek op 13000km,(punaise en fabricage fout schwalbe) dit jaar nul keer lek op 6000km....lang leve de latex bibas!