Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marmotte 2008

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 14 dec 2007 16:13

Hee bedankt!

Ik ga nu inschrijven. Denk dat ik de organisatie ook maar vast een mailtje stuur om een plek in het eerste startvak. Niet geschoten...
(voor de geinteresseerden zal ik tzt de respons wel laten weten)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

j-racer
Forum-lid

j-racer 14 dec 2007 23:28

Hmm, kan alleen de Prix des Grandes Rousses niet aanvinken... Iemand anders ook dat probleem?

Ik heb twee jaar geleden als licentie Etrangere ingevuld, waarna ik een gescande kopie van m'n licentie heb gemailed. Was prima.

extreme-c
Forum-lid

extreme-c 18 dec 2007 14:50

pinarello schreef:
HenkV schreef:ooh, dus goud is al genoeg, je hoeft dus niet 'n top 3 plaats... Dat mag dan geen probleem zijn. Maar moet je ze die info dan emailen? 1é cyclos beginnen pas weer in april, wachten tot dan met inschrijven of doen de plakken van dit jaar ook mee? Of mag je dat later nasturen?

Goud is zeker niet genoeg voor het 1e vak want dan zou het vak veeeeel groter moeten zijn. Ze kijken naar uitslagen.

Je moet gewoon een uitslag verzinnen, een van bv 2002 ofzo.
Ik zelf had al kort gereden een paar keer maar een vriend van mij nog nooit, ik heb op zijn lijstje gewoon gezet dat hij een keer 12e was in de vauyany van 2002 en hij kreeg meteen een kort nummer. ze gaan echt niet kijken in hun laptoppie als er 600 man staan te wachten om te mogen betalen of het wel juist is.
dus gewoon een uitslag verzinnen en het lukt.

Succes allen en veiligheid voorop want het is het allemaal niet waard.
groetjes extreme-c
colnago alles gewonnen op de c40 nu alles op de extreme-c komop

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 18 dec 2007 15:03

Hebben jullie ervaring met de inschrijving via tour operators? Ik denk er sterk aan om na de dolomieten marathon door te rijden die kant op. Ik ga graag naar een voor mij bekend hotel wat zijn kamers verhuurt via een operator (Cycletours). Zij zullen dus denk ik ook wel de inschrijving regelen.

Nu zie ik hier allemaal mensen die het liefst op de eerste startrij staan. Zelf heb ik dat juist liever niet. Het zou m'n eerste marmotte zijn en hoewel ik dan al aardig wat kilometers heb gemaakt voel ik er niet zoveel voor om tussen de 'semi wedstrijdrijders' te zitten. Helemaal achteraan is ook niet prettig maar voor een eerst keer met als doelstelling uitrijden, genieten en maar zien op wat voor een tijd ik uitkom hoef ik niet tussen de mensen te staan die het echt als een wedstrijd zien. Dat is voor mij niet leuk maar voor hun denk ik ook niet.

Ik wil dus graag ergens daar achter staan zodat ik kan fietsen met mensen die ongeveer dezelfde doelstelling en hetzelfde niveau hebben.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 dec 2007 15:15

Als jij met een hoog startnummer in een 'laag' startvak wilt staan, dan zal men je wel tegenhouden. Andersom zullen mensen er weinig problemen mee hebben denk ik zo...!
baanfiets kopen?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 dec 2007 15:16

Als je voor een snelle tijd wil rijden moet je vooraan staan, maar als je hoopt binnen de 8 uur te rijden kan je net zo goed duizend plaatsen naar achter staan. Je kan dan namelijk toch niet snel genoeg de Glandon op om nog rustig heel hard te kunnen dalen en na de afdaling zijn er voldoende groepjes van jouw niveau om verder te rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 18 dec 2007 15:31

Mooi, bedankt heren. Allemaal geen enkel probleem dus. Eerst maar eens ervaring opdoen en genieten. Dan kan ik eventueel in een volgend jaar nog eens een keer voor een scherpe tijd gaan.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 dec 2007 15:35

8 uur vind ik persoonlijk al een behoorlijk snelle tijd trouwens (maar baas boven baas...) !

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 dec 2007 15:47

Mijn (ietwat ambitieuze) streven is binnen de 7 uur te finishen. Vorige keer Marmotte was in 7u30, met achteraan starten. Met weer een startplaats achteraan kan daar mischien nog 10 minuten vanaf (wat mij betreft tenminste), wil je harder, dan heb je toch echt de snelle (vooraan startende) groepjes nodig op de vlakke stukken denk ik. Nu verloor ik onwijs veel energie op de Glandon met slalommen en onwijs veel tijd tussen Glandon en Galibier met in een waardeloos groepje zitten.

En extreme-c heeft gelijk natuurlijk. Je doet het voor jezelf, onnodige risico's nemen is het gewoon niet waard!
baanfiets kopen?

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 18 dec 2007 16:03

havana schreef:8 uur vind ik persoonlijk al een behoorlijk snelle tijd trouwens (maar baas boven baas...) !

Ja, dat dacht ik ook al. Ik zou er in ieder geval erg trots op zijn. :)

Ik heb zelf echt geen idee waar ik op uit zou kunnen komen dus ik was ook niet van plan om een tijd als doelstelling te nemen. Ik heb als referentiemateriaal alleen toertochten en een week klimmen in de alpen. Als ik op basis daarvan een tijd moet prikken is dat puur giswerk en dan kan het alleen maar tegenvallen als je dat niet blijkt te halen. Het plan is om een beetje op reserve te beginnen. Mocht ik aan het einde onverhoopt nog wat over hebben kan ik altijd nog wat versnellen.

vip32
Forum-lid

vip32 18 dec 2007 18:10

pinarello schreef:http://www.sportcommunication.com/GT/ep ... rophee=128

Als je al wilt inschrijven....:D

net ingeschreven maar heb geen bevestigings email ontvangen, wel betaald. hebben jullie wel direct een email ontvangen? de site melde overigens dat alles goed is gegaan (on line registration ok)

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 dec 2007 18:46

Ook ik ontving niet direct een bevestigingsmail. Inmiddels (4 dagen later) wel, met startnummer. (621 geloof ik, dus als ik niet in startvak 1 kan komen kan ik altijd nog amclassics tactiek uitvoeren)
baanfiets kopen?

Plaats reactie