@ Pepino: Juist! Dit draadje is het feestje van de staalliefhebber. Bij deze mijn excuses voor het 'kapen' van een stukje van dit topic

En ik moet toegeven dat er best fraaie exemplaren tussenzitten (vooral die Wilier met carbon achterbrug).
Mijn reden was eigenlijk om een beetje tegengas te geven aan de 'staal-is-beter/mooier' gedachte die een beetje rondwaart in dit topic... Staal is tegenwoordig één van een aantal gebruikte framematerialen en niet beter/slechter dan carbon, titanium, aluminium, vlasvezel en wat er nog meer gebruikt (gaat) worden. Het heeft ontegenzeggenlijk een aantal eigenschappen die een deel van de fietsliefhebbers aanspreekt. Het heeft ook een aantal eigenschappen die niet aantrekkelijk zijn voor een bepaalde groep fietsers, waartoe ik mezelf reken.
Ik blijf dit topic met belangstelling volgen!
@IBAN: Ja, je zal maar een fietsenhandelaar hebben die zo gek is dat hij je vereniging met een aanzienlijk bedrag en materiaal steunt! Dan ben ik er trots op dat die naam op mijn frame staat (en nee, ik heb het niet gekregen!).