Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Help mee aan de ontwikkeling van de ultieme woon-werk fiets!

onnovation
Forum-lid

onnovation 16 nov 2007 16:07

Mochten er nog mensen zijn die mijn enquete hebben ingevuld of dat eventueel nog van plan zijn, stuur deze dan voor aanstaande maandag naar onderstaand email adres. Ik kan er nog wel een paar gebruiken!

De enquete is beschikbaar via:
http://www.fastdump.net/DOWNLOAD/de4a41 ... lineNL.xls

Wanneer je hem ingevuld hebt kun je hem mailen naar onnovation@gmail.com

alvast bedankt!

simen
Forum-lid

simen 16 nov 2007 22:54

onnovation schreef:Mochten er nog mensen zijn die mijn enquete hebben ingevuld of dat eventueel nog van plan zijn, stuur deze dan voor aanstaande maandag naar onderstaand email adres. Ik kan er nog wel een paar gebruiken!

De enquete is beschikbaar via:
http://www.fastdump.net/DOWNLOAD/de4a41 ... lineNL.xls

Wanneer je hem ingevuld hebt kun je hem mailen naar onnovation@gmail.com

alvast bedankt!

sorry hoor ,maar ik ben heeel erg allergies voor enquetes,sinds ik 3x per week gebeld werd door steeds agressievere enquetehorzels.

Dit topic is gewoon een veel relaxter idee
Lekker brainstormen met zijn allen.
Daar komen vaak de beste ideeen uit voort.
Zij is ook tegen

onnovation
Forum-lid

onnovation 20 nov 2007 11:57

jammer dat je mijn vraag als negatief ervaart

Punt 1: Ik zie mezelf niet als agressieve enquetehorzel, aangezien ik niemand iets opgedrongen heb. Deze enquete is voor mij puur een ondersteuning voor mijn afstudeerproject en bovendien een eenmalige actie.

Punt 2: Ik heb er erg veel werk in gestoken om de enquete op te stellen en ben dan ook meer dan blij dat er mensen zijn geweest die de moeite hebben genomen om hem in te vullen. Mij hoor je dus niet klagen.

simen
Forum-lid

simen 20 nov 2007 23:04

onnovation schreef:jammer dat je mijn vraag als negatief ervaart

Punt 1: Ik zie mezelf niet als agressieve enquetehorzel, aangezien ik niemand iets opgedrongen heb. Deze enquete is voor mij puur een ondersteuning voor mijn afstudeerproject en bovendien een eenmalige actie.

Punt 2: Ik heb er erg veel werk in gestoken om de enquete op te stellen en ben dan ook meer dan blij dat er mensen zijn geweest die de moeite hebben genomen om hem in te vullen. Mij hoor je dus niet klagen.

Je moet het niet persoonlijk opvatten hoor.
Maar sinds enquetes in de mode zijn vecht iedereen om aandacht voor zijn onderzoek.
Dat werkt aggressieve methodes in de hand.
Vandaar mijn allergie,.
Dat is meer mijn probleem dan de jouwe.
Hopelijk lijdt je project er niet onder.
Succes ermee
Zij is ook tegen

max8450
Forum-lid

max8450 03 dec 2007 00:17

Ideale ww fiets is voor mij, een licht alu frame (geen 1100 gr ding maar ook geen 2500 gram).
*Alu velgen, met bandjes van 25 mm, misschien nog ietsje breder.
*Snelspansluiting wielen
*Smalle SKS spatborden
*Naafdynamo (Shimano DH-3N71 is prima en niet te duur ivg SON)
*Basta Pilot voorlicht
*Led achterlicht (batterijen)
*Naafversnelling (7 speed) of derailleur (onderhoud valt toch heel goed mee als je kwalitatief betere derrie gebruikt).
*Voorblad 42 of 44 T.
*Flat bar met barends
*Drinkbushouder (1 voor drank, 1 voor materiaal, reservebandje,...)
*Zijstandaard
*Zadel (verschilt van man tot man, slank modelletje met beetje gel mag wel wegens geen zeem in gewone broeken)
*Fietsbel
*Slanke bagagedrager (Tubus)
*AXA beugelslot vast aan frame
*V-brakes (volstaan ruimschoots en zijn niet te duur)
*Slanke kettingkast (handig bij fietsen met gewone kledij)
*Zadelpen met dubbele bouten (fijnere afstelling)
*Alu pedalen (met 'tandjes', geven betere houvast met gewone schoenen. Geen plastic pedalen.
*Totaalgewicht proberen onder de 12kg te houden.
*Merk speelt geen rol.
*Sobere kleurstelling. Niet teveel franjes.
Ongeveer grotendeels dezelfde opvatting over ww als GastheerG

Nu doe ik mijn ww met een Gazelle Medeo.
Oerdegelijk maar wel loodzwaar. Maar toch geen probleem daar de afstand maar 9km heen en terug is.
Moest ik verder moeten dan liet ik onmiddellijk iets maken zoals hierboven beschreven. Voorlopig komt dit er niet van wegens een beetje overkill voor de geringe afstand. Bovendien is de Gazelle nog in optima forma (model 2002).

Als er iemand is die weet heeft of beschreven fiets reeds bestaat dan hoor ik het bij deze graag.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 02 jan 2008 15:47

ik merk dat er eigenlijk weining eisen worden gesteld aan de bagagdrager en of bagage draag mogelijkheden.. Terwijl dat voor mij toch wel een redelijk belangrijk punt is.. .IK merk dat er weinig combi's zijn van goede "bagage draag systemen" in combinatie met een representatieve tas... Aktetas, koffer... systeem.. Wellicht heb ik ze over het hoofd gezien.. Ik en bekend met de verschillee ortlieb tasssen en dergelijk maar die zijn over het algemeen toch meer gericht op een "prop" systeem zoals een gewone rugtas .. daar stop je toch lastig dissiers en of een tas met dossiers...
:winkthumb:

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 03 jan 2008 11:08

misschien een variatie op die beugels waar je een koffer meer naast je fiets kunt hangen. dit lijkt me echter niet ideaal als je iets van wat meer gewicht mee moet nemen. dus een stevige manier om een koffer plat op de bagagedrager vast te maken zou bijvoorbeeld aan de verlangens van hendrikjan voldoen.

voor de rest zou ik graag stevige wielen onder mijn fiets zien (slechte wegen onderweg) en toch een zo licht mogelijke fiets. geen wielen met snelspanners aangezien die nog wel eens de neiging hebben om te verdwijnen.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

Plaats reactie