Ervaringen met Zoran van Bikexperto
>Het probleem met zelf spaken is dat je vaak duurder uit ben met alleen je losse componenten aanschaffen dan dat je >de wielen compleet aanschaft.
Dat scheelt niet veel, maar je hoeft dan geen weken te wachten. Verder kan je daarna velgen zelf overspaken.
Ik vind het handig om het zelf te kunnen.
Diogenes
Dat scheelt niet veel, maar je hoeft dan geen weken te wachten. Verder kan je daarna velgen zelf overspaken.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Diogenes schreef:>Het probleem met zelf spaken is dat je vaak duurder uit ben met alleen je losse componenten aanschaffen dan dat je >de wielen compleet aanschaft.
Diogenes
Ben ik met je eens, zeker met MTB moet je sneller je velg vervangen en dan is het prettig als je het zelf kan doen.
Wielen spaken is goed te doen als je het juiste gereedschap bezit, het kost mij echter wel veel tijd. Prima voor de winteravonden, het is ook leuk om te doen.
Nu wij het er toch over hebben: omdat ik zelf net een Park tool TS-2 professionele wielrichter heb besteld, heb ik binnenkort een Tacx wielrichter in absolute nieuwstaat te koop. Dus als hier iemand interesse heeft, s.v.p. een PM aan mij.
Diogenes
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Vandaag mijn wielen binnen gekregen! Ultegra naaf met dt swiss spaken (32) en Mach1 Roadrunner velg... Op een minimaal slagje achter (echt minimaal) zijn de wielen perfect...Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen met de wieltjes.
Ik heb de Parktool in de VS gekocht. Ik kan iedereen het boek van Roger Musson aanraden. Dat kan je voor enkele Euro's downloaden van Internet en staat boordevol tips.
mcf1: waar ik nieuwsgierig naar ben: maakten die wielen van jou nog een "ping, ping , ping" geluid toen je er op wegreed? (en dan bedoel ik niet het geluid van geld).
Diogenes
mcf1: waar ik nieuwsgierig naar ben: maakten die wielen van jou nog een "ping, ping , ping" geluid toen je er op wegreed? (en dan bedoel ik niet het geluid van geld).
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Heb onlangs een setje Ambrosio FCS 28 velgen bij hem gekocht. Aangezien ik niet de lichtste ben raadde hij mij deze aan. Hij kwam zeer betrouwbaar over als iemand die veel verstand van zaken heeft. Na een dikke week waren de velgen klaar en kon ik ze ophalen. Prima service.
prima service, duidelijk verhaal en kennis van zaken!! niets dan lof, ik had de naven die ik opgestuurd had binnen 2 weken netjes ingespaakt terug met de post. daar kan menig fietsenmaker hier in de buurt qua doorlooptijd nog wat van opsteken 
Ik heb ook mijn setje in elkaar laten knutselen door Zoran. Hij neemt echt de tijd voor je en komt niet met verkooppraat. Ik heb al aardig wat ervaring met techniek en verkopers om het kaf snel van het koren te scheiden. Deze man is gewoon technisch zeer ervaren, goudeerlijk en maakt bovendien een prima product. Zelf gezien hoe hij de spaken van het achterwiel voorspant met een houten klos om alle komende rek eruit te halen. Daarna wordt (ook bij het voorwiel) het wiel 'afgedrukt' op een houten blok. Daarna is de setting van spaak en nippel een feit en resteert nogmaals uitlijnen. Zo komt het wiel uit zijn handen, daar is niks meer aan te verbeteren. Hij (en echtgenote Neeltje) meldden dat ze over enige tijd een shop in Groningen openen. Jammer dat het vanuit het zuiden zo'n eind is, maar verzenden is dan een snelle en goedkope oplossing.
You don\'t stop riding because you get old, you get old because you stop riding.
Ik heb mijn PowerTap naven afgelopen week naar Zoran opgestuurd, en ben in positieve zin verbaas over de manier van het contact. Zeer netjes, snelle reactie, en aan de telefoon heeft Zoran me verteld hoe mijn wielen opgebouwd gaan worden. CXP33 velgjes met zwarte spaken. Ik heb er al zin in!
Science of Performance!