Alles over vakanties op én met de fiets

l\'Eroica: 5 oktober 2008

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 12 sep 2008 23:26

Gespot op de deelnemerslijst van L'Eroica: GastheerG onder zijn schuilnaam Gerardo!

[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/eroica.jpg]

Heeft dat misschien iets met whereabouts te maken? ;)

frigo
Forum-lid

frigo 24 sep 2008 13:40

Vraagje aan de andere deelnemers van l'eroica (GastheerG, Sjors, Pleegzuster Bloedwijn e.a.); zijn jullie niet benauwd dat vorm te veel ten koste gaat van functie?
Of met andere woorden; retro is fantastisch maar dit is wat betreft afstand en omstandigheden wel een serieuze cyclo.

Uiteraard rij ik met een oude stalen fiets en een Azuriblauwe Italia-wollen koerstrui (kleine geste aan de gastheer :D ), maar ik vrees dat mijn achterzakken echt uitpuilen als ik daarin alles moet meenemen. Daarom monteer ik denk ik toch maar een detonerend zadeltasje voor m'n reservebandjes en wat klein gereedschap en overweeg ik om toch maar een 750 ml bidon mee te nemen. Verder heb ik gekozen voor bredere banden (28 mm Conti 4 Seasons) en SPD-pedalen met m'n SIDI-zeta MTB-schoenen. Gaan jullie echt geheel in retrostijl of maken jullie toch ook gebruik van moderne hulpmiddelen?
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 24 sep 2008 14:39

@Frigo: Voor die bidon zou je eventueel nog kunnen overwegen om een camelbag te gebruiken. Zo'n klein model kun je volgens mij best onder je shirt dragen zonder dat je er zelf direct als een kameel uit gaat zien. Dan kun je op je fiets een oude 0,5 liter bidon plaatsen en heb je toch voldoende vocht bij je. En de binnenbandjes zou je eventueel op je lichaam kunnen dragen.

Ik snap de twijfel wel. Zelf zou ik denk ik ook wel hier en daar wat moderne hulpmiddelen gebruiken. Hoewel het natuurlijk leuk is om er zo 'origineel' mogelijk uit te zien is het gewoon een hele zware rit en dan is het wel prettig als je vertrouwen hebt in de manier waarop je op pad gaat.

Bij het zien van al dit moois en de voorpret die jullie ongetwijfeld hebben kan ik overigens niet ontkennen dat ik ernstig jaloers ben. ;)

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 24 sep 2008 16:31

Kan ik me al inschrijven voor de Eroica van 2009? Net mijn Gios opgehaald:

Afbeelding

frigo
Forum-lid

frigo 24 sep 2008 16:48

@BianchiSL3 (goeie fiets overigens, heb ik ook gehad:D ), wat een plaatje van een Super Record, werkelijk schitterende fiets!!

@GastheerG: Je hebt gelijk wat betreft onderweg water (of iets anders ;) ) bijtanken, ik neem gewoon een 500 ml. bidon mee. Verder ga ik gewoon retro:

- wollen koerstrui (Azurri/Italiaanse selectie)
- Gios-petje (ookal ga ik niet met m'n Gios toch mooi i.v.m. Italiaanse vlag)
- gehaakte handschoentjes
- cinelli worstenhelm
- zwarte (neutrale) bibshort
- witte sokken

Wellicht knip ik van een oud shirt de mouwen af en draag deze onder m'n wollen trui (heb ik toch mooi 3 extra zakken om spullen in te stouwen:) )
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 24 sep 2008 20:13

[quote="GastheerG"]@bianchisl3: heel goed Hans! Uit m'n hoofd hoort hier een IJsboerke trui bij. Jammer van je Brooklyn shirt (hoort bij een hele blauwe Gios) maar dat neem ik graag van je over:D

[/quote]

Weet nog wel wollen NOS Brooklyn shirts te koop :D:D

In maat M :(:(

Plaats reactie