Alles over vakanties op én met de fiets

Veenendaal - Veenendaal 2011

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 11 apr 2011 09:42

[quote="MM"]Mooie tocht maar ik schaam me voor het overige verkeer dat er zoveel ASOS rondrijden tijdens deze mooie TOERtocht, velen denken dat het een wedstrijd is(ga op criteriums rijden!) Het schelden naar mijn vrouw omdat ze te langzaam zou fietsen!(kreeg een elleboog van een medebiker!) het NIET rijden op de fietspaden. Door ROOD licht rijden, wij stopten in Oosterbeek en vanachter werden we uitgemaakt voor rotte vis dat we stopten!
Door deze typische nederlandse mentaliteit krijg je naar overige weggebruikers een negatief imago lijkt me.
Zo dit moest ik even kwijt ik hoop dat de klootzakken die dit veroorzaken ook lezen en eens goed gaan nadenken![/quote]

Het uitmaken van andere mensen voor rotte vis op een forum getuigt natuurlijk wel van respect en nette omgangsvormen.....?

En nu weer gewoon on-topic ?!

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 11 apr 2011 10:40

[quote="pinarello"][quote="Stillekracht"]Als ik dit allemaal lees dan weet ik weer waarom ik een aantal jaren geleden heb besloten om niet meer aan dit soort evenementen mee te doen. Veelal worden mensen een beest als ze in een auto stappen, maar schijnbaar ook als ze op de fiets stappen.

Gisterenochtend sloot ik van achteren aan bij de Succes ploeg uit Volendam (hebben slechte reputatie). Het waren rustige wegen in de ochtend. Teller continue over de 40Km/uur en in de waaier. Er werden weinig signalen afgegeven over tegenliggers e.d. Wat een aso's. Een van de heren vertelde dat ze twee keer per week een kort rondje rijden op de openbare weg met 42 gemiddeld. Zelfs hier in Noord Holland kan dat niet zonder je schandalig op te stellen naar medeweggebruikers.

Ik snap ook niet dat een bedrijf als Succes hier al jaren zijn/haar naam aan deze ploeg verbind.[/quote]

In dit geval begrijp ik dan niet dat je met hun bent blijven fietsen....

[/quote]

Heb ik ook niet gedaan. Eerst twee KM naast hun (zij rechts van het water, ik links). Toen ze overstaken ben ik er ff achter gekropen. Kort daarop liet er een een gat vallen. Uiteindelijk ben ik er een paar honderd meter achter blijven rijden.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 11 apr 2011 11:34

Ook gereden, de 135 km. Een kleine 5 uur fietsen. Ik wist van vorig jaar dat het tot aan Arnhem erg druk zou zijn (daarna slaan de meesten af voor de korte versie). Had wel wat medelijden met het verkeer in Oosterbeek. Daar kan de tocht eigenlijk niet doorheen. Het stoplicht met de provinciale weg is ingesteld op 2 auto's, dus daar stonden we dan met zijn 400. Misschien de volgende keer voor het drukste uurtje een verkeersregelaar op dat kruispunt (Pietersbergseweg - Utrechtseweg).

Overigens geen gevloek gehoord, geen rare fratsen gezien dit keer. Druk, maar het ging allemaal best. Als je maar niet achter een peleton blijft hangen en snel genoeg rijdt om geen peleton achter je te hebben. Niet te snel, zoals met name wielerclubs doen (die zijn het eerste uur uitsluitend aan het inhalen). Ikzelf wilde graag hardrijden op een plek waar dat kon... En tussen Rosendael en de Posbank is het parcours op zijn zwaarst en is er ruimte zat. Daarvoor kun je niet altijd lekker doortrekken op de klimmetjes.

M'n fietsmaat had nog een raar ding: hij schoot in een beklimming uit zijn pedaal, terwijl hij vol aan zijn pedalen aan het trekken was. Door de kracht die daarna ontstond, raakte zijn ketting op een plek verbogen. We hebben het een beetje tegen elkaar gedrukt, waarna de ketting op 34-13 tot 15 nog redelijk kon lopen, zonder ratelen. Geluk bij een ongeluk dus. Maar hij had wel moeite met de hoge cadans op het vlakke en de lage cadans bij de klimmetjes... Al met al een hele mooie dag. Misschien volgend jaar proberen iets vroeger weg te gaan (nu 09.15). Ik schat zo dat om 08.30 het wat rustiger is.

Leuke herinnering: vorig jaar kreeg ik kramp op de Grebbedijk en zat ik achterin de waaier. Nu heb ik zelf een waaier gevormd. Prachtig, zo'n heel peleton in je wiel!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 apr 2011 12:06

Als ik dit allemaal zo lees bevestigd dit mijn keuze: lekker dit weekend in Zeeland gaan fietsen :). Ik ben inmiddels wel klaar met dat gejakker en gejaag van die klote-groepen.
Zo speciaal is V-V ook weer niet, hij gaat over alle standaard hupjes in die regio.
Het wordt tijd dat ook de "wielrennertjes" dat eens beseffen en niet meer starten bij dit soort tochten. Ik zag vorige week in het RVV topic ook al iemand mopperen dat hij "serieus was opgehouden en beperkt in zijn snelheid". Doe dit soort tochten dan gewoon niet en laat anderen genieten!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 apr 2011 12:13

Dat iemand door wil rijden snap ik wel, dat wil ik zelf ook wel eens. Maar dat hoeft niet tot aso gedrag te leiden. Denk dat het grootste probleem de grote groepen zijn van bepaalde verenigingen. Achterin de groep hangen de zwakkere goden, die moeten iedere keer al vol aanzetten om weer aan te sluiten. En als het stoplicht dan op rood gaat rijden ze maar door om niet gelost te worden. Je kan gewoon niet op zaterdagochtend op dit soort wegen in grote groepen gaan jakkeren.

Gisteren toertochtje in Losser gereden. Deden niet meer dan een paar honderd man aan mee, alles op zeer rustige wegen. Dan is er niets aan de hand als een groep groter wordt en over de hele weg heen rijdt. Als je eens in de 10 km een auto tegen komt en iedereen dan opzij gaat is er helemaal niets aan de hand.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 apr 2011 12:15

[quote="Amclassic-fan"]Dat iemand door wil rijden snap ik wel, dat wil ik zelf ook wel eens. Maar .[/quote]

Dat deel snap ik ook volledig. Maar ik snap niet waarom ze daar van die enorm drukke tochten voor uitzoeken. Ga dan gewoon ergens anders fietsen of zoek een kleinere tocht uit. Je kunt bijna elke week ergens op de veluwe rijden.

surplomb
Forum-lid

surplomb 11 apr 2011 12:32

[quote="Daniel1975"]Als ik dit allemaal zo lees bevestigd dit mijn keuze: lekker dit weekend in Zeeland gaan fietsen :). Ik ben inmiddels wel klaar met dat gejakker en gejaag van die klote-groepen.
Zo speciaal is V-V ook weer niet, hij gaat over alle standaard hupjes in die regio.
Het wordt tijd dat ook de "wielrennertjes" dat eens beseffen en niet meer starten bij dit soort tochten. Ik zag vorige week in het RVV topic ook al iemand mopperen dat hij "serieus was opgehouden en beperkt in zijn snelheid". Doe dit soort tochten dan gewoon niet en laat anderen genieten![/quote]

+1
Rij al jaren geen tochten meer in Nederland, ga zelfs voor gewone trainingen naar Belgie. Het enige wat je leest, hier en op andere fora is dat bij een toertocht "het gas open moest", "de tgv vertrok", "er door geramd werd" en nog meer van dat soort wannabe pro uitspraken.

Gisterenmorgen vroeg in Almere om Tijdstrijderscupparcours met auto te verkennen, komt er op een gelijkwaardige kruising een groep wielrenners van links, geven geen voorrang en schieten vlak voor de wagen naar links. Blijven vervolgens met 4 naast elkaar rijden, en als ik er door de berm lang ga, vloeken, schelden en vingers omhoog. Ja zo maak je vrienden, sukkels.
Zo en nu eerst een bavaria

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 11 apr 2011 12:37

[quote="surplomb"]Rij al jaren geen tochten meer in Nederland, ga zelfs voor gewone trainingen naar Belgie. [/quote]

Da's nou ook weer overdreven. Vorige week zaterdag de Bergtoer vanuit Ochten gereden (die voor een groot deel over dezelfde route ging als Veenendaal - Veenendaal). Volgens mij deed daar een paar honderd man aan mee, totaal niet druk en prima te fietsen.

surplomb
Forum-lid

surplomb 11 apr 2011 12:51

[quote="ever"]Volgens mij deed daar een paar honderd man aan mee[/quote]

Dat is voor mij al veel te druk dus.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 11 apr 2011 12:54

[quote="surplomb"][quote="ever"]Volgens mij deed daar een paar honderd man aan mee[/quote]

[/quote]

Die starten niet allemaal tegelijk! Je kon tussen 8 en 10 starten, dus er gingen kleine plukjes tegelijk op weg. Ik heb zelfs hele stukken alleen gereden (vind ik niet erg, word je groot en sterk van :) ).

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 apr 2011 13:20

[quote="surplomb"][quote="ever"]Volgens mij deed daar een paar honderd man aan mee[/quote]

[/quote]

Dat vind ik dan persoonljik weer het andere uiterste.
Als je jezelf die beperking oplegt kun je nooit meer ergens fietsen in NL.

surplomb
Forum-lid

surplomb 11 apr 2011 13:23

[quote="Daniel1975"][quote="surplomb"][quote="ever"]Volgens mij deed daar een paar honderd man aan mee[/quote]

[/quote]

Dat vind ik dan persoonljik weer het andere uiterste.
Als je jezelf die beperking oplegt kun je nooit meer ergens fietsen in NL.[/quote]

Is geen beperking, simpel een keuze.

Plaats reactie