Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
trek69
- Forum-lid
trek69
27 mei 2008 01:51
Hangt volledig van je niveau en trapfrequentie af. De ene renner is de andere niet, voor mij werkt 50/34 in de polder gewoon niet, tussen de 29 en de 33 km/uur mis je gewoon verzetten. Dat wil niet zeggen dat het voor jou niet werkt.
Ah zo. Was al bang dat er met mij persoonlijk iets niet in orde was
Ik fiets namelijk op het vlakke alles op het 50 blad en achter een wat grotere krans @ 90 a 95 rpm. Zonder dat de ketting zo schuin loopt dat het meer geluid maakt zoals je bij sommigen wel hoort en ziet. Maar dan hangt het inderdaad sterk van het persoon af.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
27 mei 2008 02:34
Op de Engelse Eurosport hoor ik toch ook weer de meest vreemde verzetten in de tijdrit.
Contador met 53/34 voor en een cassette van 11-28, ze vermelden letterlijk dat ze goed naar de fietsen hadden gekeken en 34 hadden ze bijna allemaal en heel veel mensen ook 28 of 29 achter.
Menchov trouwens niet want die was er aan het harken m.i.
-
specializzed
- Forum-lid
specializzed
27 mei 2008 10:42
ericpeters schreef:Op de Engelse Eurosport hoor ik toch ook weer de meest vreemde verzetten in de tijdrit.
Contador met 53/34 voor en een cassette van 11-28, ze vermelden letterlijk dat ze goed naar de fietsen hadden gekeken en 34 hadden ze bijna allemaal en heel veel mensen ook 28 of 29 achter.
OP de website van Astana vermeldt Contador dat hij de tijdrit afgewerkt heeft met kleinste verzet 34-30 . Een buitenbad van 53 lijkt me wel wat groot (afgegaan op de beelden).
I had checked the course this morning at 8 by car and then by bike, said Contador in the press conference. I used a 34x30 gear! Riding on this (surface) was a new experience. Sometimes I lost grip (traction). He continued, You need those small gears because you cannot always stand up on the pedals.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
27 mei 2008 11:38
53x34 kan wel hoor (heb er zelf ooit de Marmotte mee gereden), maar feilloos schakelt het zeker niet.
Ik denk trouwens dat Contador gewoon 50x34 reed want als hij een 53 met 110 mm steek hebben ze bij Astana echt niet liggen denk ik zo. Ze hebben gewoon een complete compact crank op zijn fiets geschroefd.
Ontopic:
Toen ik zondag op de snelweg reed nog eens nagedacht over triple versus compact toen ik gele Renault Kangoo zag rijden (wat een lelijk ding!). Ineens schoot me een mooie vergelijking te binnen. De Kangoo is de triple onder de auto's: je kunt er alles mee vervoeren en hoeft nooit een aanhangwagentje, allesdragers of skibox te monteren. Toch rijd ik liever in een gewone auto. Als ik eens op skivakantie ga, monteer ik wel een skibox.
-
moustache
- Forum-lid
moustache
27 mei 2008 12:01
havana schreef:Toen ik zondag op de snelweg reed nog eens nagedacht over triple versus compact toen ik gele Renault Kangoo zag rijden (wat een lelijk ding!). Ineens schoot me een mooie vergelijking te binnen. De Kangoo is de triple onder de auto's: je kunt er alles mee vervoeren en hoeft nooit een aanhangwagentje, allesdragers of skibox te monteren. Toch rijd ik liever in een gewone auto. Als ik eens op skivakantie ga, monteer ik wel een skibox.
Van dit soort vergelijkingen houd ik nu! Briljant en het klopt ook nog!
Nog een paar weken en dan gaat voor mij de Kangoo terug naar de dealer en komt er een Alfa...

-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
27 mei 2008 12:24
havana schreef:
Ontopic:
Toen ik zondag op de snelweg reed nog eens nagedacht over triple versus compact toen ik gele Renault Kangoo zag rijden (wat een lelijk ding!). Ineens schoot me een mooie vergelijking te binnen. De Kangoo is de triple onder de auto's: je kunt er alles mee vervoeren en hoeft nooit een aanhangwagentje, allesdragers of skibox te monteren. Toch rijd ik liever in een gewone auto. Als ik eens op skivakantie ga, monteer ik wel een skibox.
Geweldig: eigenlijk moeten we gewoon een heel topic maken met Auto analogien, want je kunt zo heel wat stellingen ontkrachtigen op dit forum.
-
ilko
- Forum-lid
ilko
27 mei 2008 19:56
specializzed schreef:ericpeters schreef:Op de Engelse Eurosport hoor ik toch ook weer de meest vreemde verzetten in de tijdrit.
OP de website van Astana vermeldt Contador dat hij de tijdrit afgewerkt heeft met kleinste verzet 34-30 . Een buitenbad van 53 lijkt me wel wat groot (afgegaan op de beelden).
I had checked the course this morning at 8 by car and then by bike, said Contador in the press conference. I used a 34x30 gear! Riding on this (surface) was a new experience. Sometimes I lost grip (traction). He continued, You need those small gears because you cannot always stand up on the pedals.
Van wat ik gezien heb leek hij wel een 48 buitenblad te hebben. Zag er erg klein uit.