En een verslagje:
Nadat ik de huisvlijt van Danny hier in dit topic gezien had, kreeg ik 't idee dat ik 't zelf ook wel kon.
Benodigdheden:
Carbonlook folie van de Praxis.
Plastic zoals hierboven genoemd. 25x50 cm.
Plakband.
Een achterwiel (Voor mij Rigida DRX met Ultegra 6600 naaf, voor m'n vriendin een Mavic Cosmic Elite).
Ik heb inmiddels 2 wielen gemaakt omdat m'n vriendin ook wel zo'n wiel wou voor haar triathlons. Die van haar is wat mooier omdat je al doende leert
Stap 1:
Met plakband de plastic platen aan het wiel bevestigen (hierbij zorgde ik dat het complete wiel bedekt was, voor één kant heb je vier platen nodig) Je kan dit gewoon met plakband oid doen, aan de achterkant van de spaken.
In welk patroon je de platen vastmaakt is niet belangrijk, als 't hele wiel maar bedekt is.
Daarna heb ik ze op maat geknipt.
Bij het eerste wiel heb ik er voor gekozen de platen elkaar wat te laten overlappen. Hierdoor zie je onder de folie wel randen en oneffenheden. Bij het tweede wiel wat ik maakte heb ik die overlappingen weggeknipt en de platen aan elkaar geplakt met tape. Bij de velg zorgde ik dat er wat ruimte over was zodat ik de platen ook vast kon plakken aan de velg.
Als dat klaar is, is het tijd om de folie aan te brengen. Het handigst is om de folie in taartpuntjes te knippen (grote passer gebruiken

)
De folie heb ik expres wat te ruim gedaan zoals te zien op de foto. Met een mesje heb ik dit later precies op maat kunnen snijden.
Het eindresultaat:
Excuses voor de brakke fotokwaliteit, maar dat ligt aan m'n telefoon