Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Welk merk wordt de nieuwe Cervelo?

daj
Forum-lid

daj 28 jul 2008 11:43

Amclassic-fan schreef:Zullen ze 1e een ProTour ploegen moeten gaan sponsoren, anders wordt 't nooit een grote hype.

Ik denk niet dat een ProTour ploeg sponsoren nog zin heeft ;)

stockie
Forum-lid

stockie 28 jul 2008 12:03

Volgens mij blijft Cervélo het nieuwe Cervélo, zeker na de prachtige prestaties van de CSC ploeg in de Tour de France: een sterk CSC blok, gele trui, witte trui, nog een gele trui-drager voor enkele dagen, een wereldkampioen tijdrijder,...

Wat moet je nog meer hebben in je team om ijzersterke indruk te geven? En vele mensen laten zich hier toch door beïnvloeden. Dus zolang de prestaties op Cervélo zo hoog blijven, denk ik dat het merk nog een tijdje bovenaan zal blijven staan...
Stockie

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 28 jul 2008 19:57

Feit is dat een merk wordt 'gemaakt' doordat grote vedetten er grote overwinningen op behalen en dat zelfs een succesvol merk het zich niet kan veroorloven zich in de schaduw op te houden. Toen QSE (lees: Boonen) op Time reed werd dat plots een hype in België; sinds op Specialized werd overgeschakeld zie je dit merk openbloeien, terwijl Time op onze wegen wegdeemstert. In die optiek zal de marketingstunt van Ridley met de speciaal ontworpen tijdritfiets van één miljoen euro, die per km één seconde winst zou opleveren, hen weinig baat brengen. Blijft de vraag of dit bij Tourwinst van Evans wel het geval zou zijn geweest, gezien het bleke charisma van de Australiër.

specializzed
Forum-lid

specializzed 28 jul 2008 20:07

bikeboss schreef:Feit is dat een merk wordt 'gemaakt' doordat grote vedetten er grote overwinningen op behalen en dat zelfs een succesvol merk het zich niet kan veroorloven zich in de schaduw op te houden. Toen QSE (lees: Boonen) op Time reed werd dat plots een hype in België; sinds op Specialized werd overgeschakeld zie je dit merk openbloeien, terwijl Time op onze wegen wegdeemstert. In die optiek zal de marketingstunt van Ridley met de speciaal ontworpen tijdritfiets van één miljoen euro, die per km één seconde winst zou opleveren, hen weinig baat brengen. Blijft de vraag of dit bij Tourwinst van Evans wel het geval zou zijn geweest, gezien het bleke charisma van de Australiër.

Heb van de hype van Time toch niet veel gemerkt.

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 28 jul 2008 21:56

Op basis van je naam had ik niet anders verwacht ;)

lazyturbo
Forum-lid

lazyturbo 29 jul 2008 00:00

specializzed schreef:
bikeboss schreef:Feit is dat een merk wordt 'gemaakt' doordat grote vedetten er grote overwinningen op behalen en dat zelfs een succesvol merk het zich niet kan veroorloven zich in de schaduw op te houden. Toen QSE (lees: Boonen) op Time reed werd dat plots een hype in België; sinds op Specialized werd overgeschakeld zie je dit merk openbloeien, terwijl Time op onze wegen wegdeemstert. In die optiek zal de marketingstunt van Ridley met de speciaal ontworpen tijdritfiets van één miljoen euro, die per km één seconde winst zou opleveren, hen weinig baat brengen. Blijft de vraag of dit bij Tourwinst van Evans wel het geval zou zijn geweest, gezien het bleke charisma van de Australiër.

Heb van de hype van Time toch niet veel gemerkt.

Wat Bikeboss schrijft daar zit waarheid in. Een paar jaar geleden heb ik De Ronde gereden toen Quick Step nog op Time reed en toen waren er meer Time's te bewonderen dan dit jaar.

specializzed
Forum-lid

specializzed 29 jul 2008 11:56

bikeboss schreef:Op basis van je naam had ik niet anders verwacht ;)

Rij wel met een ridley ;).

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 jul 2008 14:03

Het effect van profsponsoring is idd schreinend; iedere Nederlandse wielertoerist denkt dat Colnago de beste fietsen maakt en in België rijdt men veel meer met Campa, Ridley, Time, Specialized, etc dan elders. Beetje gechargeerd gesteld, maar toch is het zo in mijn beleving.

Ik heb laatst aan een wielertoerist uitgelegd dat Colnago technisch gezien niks bijzonders is en dat vond hij zeer moeilijk te geloven :D

intersantos
Forum-lid

intersantos 29 jul 2008 19:39

havana schreef:Ik heb laatst aan een wielertoerist uitgelegd dat Colnago technisch gezien niks bijzonders is en dat vond hij zeer moeilijk te geloven :D

Klopt. Bij mij op de club is bij toerders, en met name bij de oudere, Colnago voor hen het summum van racefietsen. Van Scott of Cervelo hebben ze niet eens ooit gehoord....

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 29 jul 2008 20:53

In België is het de oudere generatie die Colnago blijft adoreren, maar op basis van deze site schijnt het in Nederland nog verder te gaan. Velen hebben het er blijkbaar erg moeilijk mee dat Rabo volgend jaar naar Giant overstapt. Nochtans heeft Giant een veel modernere look en is technisch minstens de evenknie van Colnago. Het team rond Ernesto ontwerpt nog wel de eigen fietsen, maar de productie gebeurt ..... in de Giant fabrieken, omdat Colnago op die manier permanent mee profiteert van de nieuwste snufjes die Giant op vlak van productietechnieken ontwikkelt.

Plaats reactie