Corniel schreef:@Pietr: ik heb je reacties gelezen. Ik constateer ook niet dat je niet grondig te werk gaat dacht ik. En als je me wilt beledigen: be my guest.
Nee hoor, ik heb er helemaal geen behoefte aan om je te beledigen. Daarom begon ik mijn antwoord ook met "Corniel, zonder beledigend over te komen...". Geschreven woorden kunnen harder overkomen dan gesproken woorden: no offence. Ik vatte je post niet als beledigend op, ik twijfelde er aan of je al mijn posts in dit topic wel had gelezen, vandaar.
Corniel schreef:En over diep zitten v.s. comfort. Je hebt aangegeven dat je een geometrie wilt zodat je geen (weinig) spacers nodig hebt om de door jou gewenste houding in te kunnen nemen. Dat is een niet diepe zit. Dat wil je - heb je ean gegeven - om dat je lichaam dat niet 'trekt'.
Ik zou wel een fiets willen met weinig spacers, maar ik vrees dat dat met mij lichaamsbouw niet lukt. Daarnaast ben ik ook nog eens zo stijf als een plank. Mijn lange benen in verhouding tot mijn korte bovenlijf zorgen er voor dat ik maar op weinig standaardfietsen kan zitten. Ik wil dat mijn stuur niet veel lager staat dan mijn zadel.
Corniel schreef:Neem van mij aan, dat je lichaam op een superstijve aluminum of carbonfiets veel eerder gaat klagen dan op een stalen (of titanium) fiets. Het zo om die reden wel degelijk een overweging moeten zijn denk ik.
Ik rijd nu ruim 2 jaar op een alu fiets, dus ik heb geen vergelijk. Ik hoor en lees wel (nu ook weer van jou) dat een fiets van staal prettiger is om op te fietsen. Er is mij echter ook verteld dat je comfort kunt halen uit je banden, de bandenspanning, zadel etc. Desalniettemin, een stalen fiets vind ik ook mooi en je maakt er wel een soort statement mee.
Corniel schreef:Verder wijs ik je op mijn onderschrift: als je m'n mening niet waardeert, just ignore it.
Bedankt voor deze bijdrage. Als ik eerlijk ben, heb ik aan deze post veel meer dan aan je vorige, maar dat is 'just my 2 cents'

Enne, die Specialized Roubaix heb ik als eerste bekeken. Rings is Specialized dealer en zit bij mij in het dorp.