Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Help mij met mijn racefiets aankoop.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 10 mar 2011 21:29

Een gedegen reactie van Swoosh en idem van Superrose. De laatste met inderdaad een prachtige vergelijking :p

Verder mag TS natuurlijk eigenwijs zijn.
Mijn eerste fiets was goedkoop maar voor mijn portemonnee destijds duur genoeg. Wel veel te zwaar, een rottige crank met een spie, de neiging om rechtdoor te gaan, slappe remmen en ga zo maar door.
Mijn 2e was enkele jaren later 2ehands maar wederom het maximaal haalbare voor mijn portemonnee.
Hier heb ik echt jarenlang plezier van gehad en later weer vrijwel hetzelfde model (Champion Mondial:)) en wederom met jaren plezier.
Als je nu meteen een duurder model kunt kopen moet je dat in mijn ogen vooral doen. Alleen laat je goed voorlichten door een fietsenmaker in je nabijheid en die je vertrouwen heeft.
DaPoker zei als een van de eerste reacties hier zinnige dingen over.
Het leuke van eigenwijsheid is natuurlijk dat je alleen jezelf iets kunt verwijten als je er later anders over gaat denken.
Fijn trouwens dat je toch nog reageert na je eerdere ' de groeten' ...
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

ferrari
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2011 22:09

ferrari 10 mar 2011 22:45

He Diamond, als je na 1 keer een reactie hebt geplaatst er al klaar mee bent en je noemt dat energie, wil ik niet weten hoe jij op een fiets zit.

Mensen zoals swoosh helpen mij namelijk wel op de goede weg.

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 11 mar 2011 00:34

Diamond schreef:Mijn mening is geen energie meer stoppen in de TS,
laat m lekker 4000 euri of meer uitgeven want hij weet het toch allemaal beter.
als die er geen kloten aanvindt of door een zere kont of rug er de brui aangeeft,wil hij ook nog de hoofdprijs voor de gebruikte fiets.
Wens m veel wijsheid en veul fietsplezier,en misschien nog eens terug denkt aan de goed bedoelde adviezen hier.

de gr

ps het te besteden bedrag is voor mij niet relevant in mijn mening.


Doe dat dan ook niet en laat dit soort posts achterwege. Als iemand 4000 euro aan zijn eerste fiets uit wil geven mag dat toch of niet?

Overigens hebben sommige dealers testfietsen die je kunt lenen voor een weekend of iets dergelijks, daar zitten ook wel duurdere modellen tussen, is dit niet wat voor TS? Een dure Pinarello is natuurlijk wel mooi, maar als je er niet lekker op zit en fietst, dan is het natuurlijk wel een miskoop en is 4000 Euro ook een hoop geld.

Daarbij hou ik ook wel van eigenwijze mensen :)

cdale
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 jan 2007 00:33

cdale 11 mar 2011 01:36

TS is waarschijnlijk (hopelijk) een troll.

Een beginner met een 4k fiets is gewoon lachwekkend...
Goed, ik kom ze dus ook 'real life' tegen. ;)


Met een Bulls; Sensa etc ben je beter bediend. (Nix mis mee).

En bovendien dik €2000 over voor de Mac.

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 11 mar 2011 02:33

ferrari schreef:He Diamond, als je na 1 keer een reactie hebt geplaatst er al klaar mee bent en je noemt dat energie, wil ik niet weten hoe jij op een fiets zit.

Mensen zoals swoosh helpen mij namelijk wel op de goede weg.


Voor iemand die nog geen meter heeft gefietst zou ik zo geen uitspraken doen.
Verder geef ik de meeste mensen wel gelijk dat je beter met een goedkoper fietsje start. Ga dan gedurende 2 jaar lekker dromen van je volgende fiets en wat er beter kan aan je huidige vehikel. Daar zal je veel meer plezier aan hebben dan nu ineens een bom geld op tafel te gooien en dan (misschien) niet helemaal aan je trekken te komen.
Ik ben een gigantische materiaalfreak, en in de afgelopen 4 jaar is mijn smaak en visie op de fietsenmarkt serieus veranderd. Als je dan vastzit aan je dure aankoop die toch een tijdje moet meegaan, is dat een heel jammere zaak.
Van mij mag je eigenwijs zijn, maar onthoud dan dit: ik ben een 20-jarige student, heb dus nog niet het geld voor zo'n fiets, maar ik heb wel de dromen en ben zeker eigenwijs. Eigenwijsheid is niet altijd goed, zeker niet in een branche waar je helemaal nieuw in bent. Ik heb zelf ook al een paar fietsdeksels op de neus gekregen. Gelukkig gingen deze maar over een aantal 10-tallen euro's...
Stockie

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5968
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 mar 2011 07:41

beste Ferrari,

je hebt nu al meerder malen het advies gekregen om op een goedkopere fiets te beginnen. Maar kennelijk wil je dat perse niet en zal er koste wat koste geld moeren worden uitgegeven. Voor 4000 euro kun je echt een hele mooie fiets kopen. Maar ook heel verschillende fietsen. Als je niet uit de doeken wil doen wat voor soort fietser je bent, kunnen we je geen advies geven.

daarom geef aub eens antwoord op de vragen:
Ga je wedstrijden rijden?
Ga je in het hooggebergte rijden?
Ga te trainen in limburg?
Ben je een echte racer of meerdere een tourder?
Heb je voorkeur voor carbon of titanium?

Als je niet met extra info over je eigen doelen/voorkeuren op de proppen komt, is het onmogelijk om gedegen advies te geven.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2257
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 11 mar 2011 10:41

Ferrari,

Hoe lang denk je met je eerste fiets te gaan doen?

Mijn ervaring en die van vele forum collega's is dat niemand je exact kan vertellen wat jou wensen en eissen zijn van je eerste fiets. Indien je nog geen ervaring hebt met een racefiets weet jij dit zelf ook niet, je kunt een voorkeur hebben voor merk/kleur etc maar dit is waarschijnlijk alleen gebaseerd op emotie.
Na 2 jaren fietsen weet je ongeveer waar je voorkeur naar uitgaat.

Indien je er geen probleem mee hebt om een fiets van €4000 na 2 jaren weg te doen en daarna je voorkeursfiets gaat kopen, moet je dit gewoon doen. Jij tevreden, FM een goede dag (of misschien wel 2 goede dagen) en de koper van een mooie 2e hands ook een plezierig gevoel gegeven.

Gewoon doen! Als je zoveel mensen blij kunt maken.
Indien je niet in staat bent om na 2 jaar weer €4000 op de balie te leggen, zal ik toch een fiets van rond de €1500 adviseren. Genoeg moois te koop voor dit bedrag, kun je in de loop van tijd lekker upgraden met luxe onderdelen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8661
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 mar 2011 18:37

Ts met jou verhaal legt elke fietsenmaker de rode loper voor je uit...ik weet niet waar je woont maar morgen is er open dag en testrijden bij roelofsen tweewieterspeciaalzaak in Arnhem.
En ik neem aan met je Ferrari ben je er zo...
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 11 mar 2011 18:50

tsjongejonge jonge... Hij heeft al tig keer aangegeven geen goedkope(re) fiets te willen, dus houd daar dan toch ook over op.. Voor mensen die net zo makkelijk 100 als 4000 uitgeven is het ook weinig relevant, niet?

En net of je een fatsoenlijke Pinarello + goede wielen + goede groep + goede verdere afmontage voor al te veel minder kunt samenstellen..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38250
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mar 2011 18:53

Foosho schreef:
En net of je een fatsoenlijke Pinarello + goede wielen + goede groep + goede verdere afmontage voor al te veel minder kunt samenstellen..


Nee
Less is bore

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 11 mar 2011 18:56

Het was een retorische vraag Daniel.. (die hoor je niet te beantwoorden ;)).

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 11 mar 2011 20:27

Wat betreft het verbeterpotentieel is zo'n Pina misschien inderdaad wel een aardige beginnersfiets. ;)

Plaats reactie