Steven Rooks Classic 2009
@Sienna
" Verder leuke tocht. En de route was niet identiek aan vorig jaar, het stuwmeer bijvoorbeeld niet gezien en laaste verzorgingspost + steile klim direct erna was ook niet opgenomen."
Klopt, daardoor aantal hoogtemeters ook "maar" 2200 i.p.v de 2580 van vorig jaar.
Wat de bordjes betreft moet ik zeggen dat wij geen afslag gemist hebben (160). Maar dat kan ook puur geluk zijn geweest door domweg achter een andere groep aan te rijden.
Jammer dat bij de daginschrijving op een gegeven moment de transponders en de nummers op waren. Ik hoefde daarom maar 10 euro te betalen, tijdregistratie zat er helaas niet in. De toeloop is duidelijk verkeerd ingeschat.
Verder een mooie tocht, zeker met dit weer!
" Verder leuke tocht. En de route was niet identiek aan vorig jaar, het stuwmeer bijvoorbeeld niet gezien en laaste verzorgingspost + steile klim direct erna was ook niet opgenomen."
Klopt, daardoor aantal hoogtemeters ook "maar" 2200 i.p.v de 2580 van vorig jaar.
Wat de bordjes betreft moet ik zeggen dat wij geen afslag gemist hebben (160). Maar dat kan ook puur geluk zijn geweest door domweg achter een andere groep aan te rijden.
Jammer dat bij de daginschrijving op een gegeven moment de transponders en de nummers op waren. Ik hoefde daarom maar 10 euro te betalen, tijdregistratie zat er helaas niet in. De toeloop is duidelijk verkeerd ingeschat.
Verder een mooie tocht, zeker met dit weer!
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet.
-
demonsternaar
- Forum-lid
voor de organisatie is het beten een GPS bestand van de route op de site te zetten,
doe dit twee dagen van tevoren als de route definitief bekent is.
er rijden zat mensen die een Garmin of andere navigatie systeem op de fiets hebben heb ik gezien, dan zijn er altijd die wel de route weten en krijg je niet van die rare toestanden op een rotonde.
ik rij er zelf ook mee maar je heb er niets aan als ze de route iedere keer veranderen, dan weet dat ding het ook niet meer:/
doe dit twee dagen van tevoren als de route definitief bekent is.
er rijden zat mensen die een Garmin of andere navigatie systeem op de fiets hebben heb ik gezien, dan zijn er altijd die wel de route weten en krijg je niet van die rare toestanden op een rotonde.
ik rij er zelf ook mee maar je heb er niets aan als ze de route iedere keer veranderen, dan weet dat ding het ook niet meer:/
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
Gisteren de 110 gereden, een mooie route en pittige klimmetjes, op de Drolenval en Les Waides was het soms slingeren tussen de iets minder getrainden, maar voor de rest prima te doen.
En het blijft vreemd/leuk om te zien, mensen met iets te weinig zelfkennis naar boven te zien lopen met 39x25...koop toch gewoon een triple, zo lelijk is het echt niet hoor:)
Op de Drolenval ging er trouwens een voorbij op het buitenblad,terwijl ik op m'n 30x25 aan het zwoegen was, pfff
En het blijft vreemd/leuk om te zien, mensen met iets te weinig zelfkennis naar boven te zien lopen met 39x25...koop toch gewoon een triple, zo lelijk is het echt niet hoor:)
Op de Drolenval ging er trouwens een voorbij op het buitenblad,terwijl ik op m'n 30x25 aan het zwoegen was, pfff
Sensa
-
bottecchia
- Forum-lid
[quote="Tegenwind"]Jammer dat bij de daginschrijving op een gegeven moment de transponders en de nummers op waren. Ik hoefde daarom maar 10 euro te betalen, tijdregistratie zat er helaas niet in. De toeloop is duidelijk verkeerd ingeschat.
[/quote]
Oftewel, van het inschrijfbedrag van maarliefst 20 euro ben je dus de helft kwijt aan zo'n transponder. Beetje zonde van het geld als je het mij vraagt.
[/quote]
Oftewel, van het inschrijfbedrag van maarliefst 20 euro ben je dus de helft kwijt aan zo'n transponder. Beetje zonde van het geld als je het mij vraagt.
het was idd eens stuk drukker dan vorig jaar, maar zeker niet te druk om goed te kunnen koersen. die transponders vind ik juist net dat extra tov andere tochten, er is toch een soort van uitslag en dan kun je zien hoe je het ervan afgebracht hebt tov de rest (of vorig jaar). bij de marmotte is het toch ook niet anders?
Tja, verkeersregelaqars wegsturen vanwege een vergunning. Moet je een vergunning hebben voor een verkeersregelaar? Volgens mij ook tijdens de Shimano classic. Beetje l*llig van de Belgischre (lees Waalse) overheid. Maar an de andere kant mag dit ook beter gecommuniceerd worden door de organisatie. Zeker gezien het inschrijfgeld.
-
bottecchia
- Forum-lid
Zo'n vergunning is inderdaad verplicht. Tja, misschien is dat lullig maar het is wel een bekend gegeven voor een organisatie. Beetje slordig derhalve.
En wat betreft die transponders. Ik snap wel dat mensen het leuk vinden om zichzelf terug te vinden in een klassement hoor. Maar het is gewoon een toertocht waarbij je te maken hebt met verkeer, stoplichten en andere 'hindernissen'. Met die transponders krijg je toch het probleem dat mensen denken dat ze aan een wedstrijd meedoen en dat levert onnodig gevaarlijke situaties op. Moet je voor de grap eens de verslagen op wielertoerist.nl lezen. Hele verhalen over de kopgroep, achtervolgen, 10 minuten wachten bij de bevoorrading, wegrijden uit een groepje en dan gaan ze ook nog de "uitslag" bestuderen want er zijn mensen die hoger staan maar later vertrokken zijn en da's niet eerlijk.
Overigens moet iedereen zo'n tocht vooral beleven op de manier zoals hij of zij dat wil hoor. Maar ik snap gewoon niet zoveel van die heibel om een paar minuten meer of minder in zo'n ritje. Ga dan gewoon wedstrijden rijden denk ik dan.
En wat betreft die transponders. Ik snap wel dat mensen het leuk vinden om zichzelf terug te vinden in een klassement hoor. Maar het is gewoon een toertocht waarbij je te maken hebt met verkeer, stoplichten en andere 'hindernissen'. Met die transponders krijg je toch het probleem dat mensen denken dat ze aan een wedstrijd meedoen en dat levert onnodig gevaarlijke situaties op. Moet je voor de grap eens de verslagen op wielertoerist.nl lezen. Hele verhalen over de kopgroep, achtervolgen, 10 minuten wachten bij de bevoorrading, wegrijden uit een groepje en dan gaan ze ook nog de "uitslag" bestuderen want er zijn mensen die hoger staan maar later vertrokken zijn en da's niet eerlijk.
Overigens moet iedereen zo'n tocht vooral beleven op de manier zoals hij of zij dat wil hoor. Maar ik snap gewoon niet zoveel van die heibel om een paar minuten meer of minder in zo'n ritje. Ga dan gewoon wedstrijden rijden denk ik dan.
-
hansiepansie
- Forum-lid
gisteren een leuke dag gehad en ja daar zaten een paar lastige klimmetjes bij. Route was goed te doen. Alleen jammer dat de wegen zo slecht zijn in belgie. Was weer een genot om terug in nederland te zijn. Al met al een leuke tocht met een wat matige voorzorgingsposten. Volgend jaar zeker weer van de partij.
gr hans
gr hans
[quote="hero"]De 160 gereden, net als vorig jaar prima tocht. De verwachte buien 's middags bleven gelukkig uit, in plaats daarvan warm en zonnig. Ergens halverwege kwamen wat snelle jongens in Veltec outfit langs gescheurd. Twee van hen passeerden een lintje aan de verkeerde kant. 100 meter verder stond de Belgische politie hen op te wachten. Ben benieuwd hoe dat is afgelopen, ik vermoed een boete. [/quote]
Gisteren ook 160 km gereden. Een van mijn fietsmaten heeft hier ook een boete gekregen voor het rijden 'aan de verkeerde kant van een lintje'. Het was 50 euro cash betalen of anders fiets achterlaten. Natuurlijk geen pinautomaat in de buurt te bekennen... Uiteindelijk uit allerlei zadeltasjes en fietsshirts het bedrag bij elkaar geschraapt.
Natuurlijk moet je je gewoon aan de verkeersregels houden, maar de Belgische politie heeft overduidelijk een makkelijke manier gevonden om de begroting rond te krijgen.
Gisteren ook 160 km gereden. Een van mijn fietsmaten heeft hier ook een boete gekregen voor het rijden 'aan de verkeerde kant van een lintje'. Het was 50 euro cash betalen of anders fiets achterlaten. Natuurlijk geen pinautomaat in de buurt te bekennen... Uiteindelijk uit allerlei zadeltasjes en fietsshirts het bedrag bij elkaar geschraapt.
Natuurlijk moet je je gewoon aan de verkeersregels houden, maar de Belgische politie heeft overduidelijk een makkelijke manier gevonden om de begroting rond te krijgen.
-
a.herrebout
- Forum-lid
Mooie dag voor hun quotum dus...Ik vond de 160 aardig zwaar, jammer dat sommige wegen in Belgie er zo slecht bij liggen, en ik ben met mijn 65 kilo echt allergisch voor kasseien. Boven aan de Redoute gewoon even staan genieten van iedereen die boven kwam, dat blijft mooi om te zien. Ik vond deze tocht zwaarder dan LBL 240 en die Trasenter zat ff een behoorlijk steil rotstuk in zeg! Leuk al die onbekende klimmetjes, kende alleen de Redoute.
Ik ben het eens met de hierboven beschreven meningen. Wil nog wel toevoegen dat ik qua boetes kennelijk door het oog van de naald ben gekropen
Alstublaft.
De dag ervoor vreesde ik nog voor regen en onweer zoals ze voorspelden, maar 't weer was helemaal perfect.
Beetje jammer van de bepijling in Spa en de bevoorrading boven op de Redoute hadden ze naar mijn mening meer naar links moeten zetten, maar dat mocht de pret niet drukken, erg leuke tocht!
Beetje jammer van de bepijling in Spa en de bevoorrading boven op de Redoute hadden ze naar mijn mening meer naar links moeten zetten, maar dat mocht de pret niet drukken, erg leuke tocht!