Daar ben ik het ook wel mee eens en als je voldoende tot rust kan komen is drie keer per week ideaal, maar dat ga ik niet redden icm het fietsen.Juist, wat wil je als wielrenner? Kracht of een juiste balans kracht-uithouding?
Ik wil liever dat laatste, dus doe ik meerdere sets met veel herhalingen, dat iemand veel gewicht kan halen vind ik erg gaaf voor mensen, maar ik moet er op fiets iets mee kunnen, niet op het strand (ITT tot die sportschool-binkies)
Dat je zegt dat je met 1 x per week progressie maakt geloof ik best, doe het eens 3 x per week, maak je nog meer progressie. Op zich doe je met 4 sets van 10 bijna alleen spiermassa en pure kracht toenemen, en die laten zich bij mij makkelijker trainen dan uithouding. Ik train 3 weken op kracht uithouding (4 sets van 30 herhalingen) en dan een weekje op pure kracht (3 sets van 12-10-8 herhalingen opbouwend in gewicht).
Ik heb vorig jaar 3 sets 50 herh gedaan en op een ietsje minder gewicht dan je top gewicht gaat dat redelijk deed dat met 70 a 80kg.
Mijn spieren werden daar wel erg vermoeid van en voor mijn gevoel geen snelheid meer (dat valt relatief wel mee natuurlijk) Ik heb het idee dat de afwisseling bij mij redelijk werkt, maar dat weet ik in de lente
Egmond pier egmond was veel belovend! Maarja dat was met -3 / -6 ook gewoon asphalt