Zondagsrust...
Ach vind het allemaal een hoop gezeik. Willen sommige dorpen/ Zeeland niet dat er op zondag een evenement langs komt is mij best. Dan laten ze hem via Brabant lopen en hebben hun de rust en wij een feestje en de ondernemers hun winst. Tevens ook veel gezelliger! Probleem opgelost.
mcf1 schreef:Ach vind het allemaal een hoop gezeik. Willen sommige dorpen/ Zeeland niet dat er op zondag een evenement langs komt is mij best. Dan laten ze hem via Brabant lopen en hebben hun de rust en wij een feestje en de ondernemers hun winst. Tevens ook veel gezelliger! Probleem opgelost.
Zo is dat

Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Ik vind dat er andersom anders ook wel wat meer inlevingsvermogen mag zijn.lior63 schreef: Ik begrijp uit jou woorden dat jij niet een religieus mens bent. Ik betwijfel dan ook of jij echt kunt invoelen wat dit doet aan mensen die wel religieus zijn.
Het lijkt soms wel alsof de gevoelens en belangen van een niet-gelovige niet gerespecteerd hoeven te worden, alleen omdat ze toevallig niet geloven dat er een god bestaat.
Zou jij het prima vinden als ze jouw straat afsluiten voor verkeer omdat pakweg de church of the flying spaghetti monster vindt dat er op een bepaalde dag gerust moet worden? Dat hindert je dagelijks leven toch enorm? Ik vind zoiets getuigen van een totaal gebrek aan respect voor andermans leefwijze.
Dezelfde mening ben ik toegedaan waar het gaat om bijvoorbeeld zondagsluiting van winkels of het tegenhouden van een TdF etappe om dergelijke redenen. Blijf lekker binnen als je een rustdag wilt houden, maar leg niet anderen jouw beperkingen op. Zolang men jou niet dwingt om mee te feesten vind ik niet dat je iemand anders ervan mag weerhouden een evenement te organiseren omdat jij toevallig vindt dat dat not done is.
Ik kan me wel vinden in de reactie van SPIN. Gelukkig lijkt het er op dat er zoiets bestaat als een GOD gene. Oftewel een gen of genen die je vatbaar maken om te geloven in een hogere macht etc. Daar is dus weinig aan te doen nu misschien dat we in de toekomst door gen technelogie en het utishakelen van dit gen de wereld een stukje rustiger (lees geen god dienst oorlogen) kunnen maken. Kunnen we opzoek naar Aliens
..

- de zwarten
- Forum-lid HC
GastheerG schreef: En hoe ver gaan we overigens
De Cristenen willen op zondag rust
De Joden op zaterdag
De Moslims op vrijdag
de zwarten iedere dag van de week (en maak me nu niet uit voor racist

Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

Ik ben mijn hele jeugd christelijk (gereformeerd) opgevoed. Kindernevendienst, catgesatie, christelijke basis-, en middelbare school. De hele mikmak. Aub niet zo snel met uw oordeel.lior63 schreef:Ik begrijp uit jou woorden dat jij niet een religieus mens bent. Ik betwijfel dan ook of jij echt kunt invoelen wat dit doet aan mensen die wel religieus zijn.
Mind you! In mijn jeugd had ik vrienden (een m'n eerste 'serieuze' vriendin) in de Alblasserwaard (Groot-Ammers om precies te zijn). Bezoekers van de lokale hervormde kerk. Ik ben daar op zondagen geweest (zowel thuis als in de kerk) en mijn omschrijving is helaas geen overdrijving van hoe het er daar aan toeging/-gaat.De suggestie dat de zondagsrust wordt ingekleed zoals jij dit schetst is een karikatuur uit de jaren 50 en heeft niets met de hedendaagse religieuse realiteit van doen.
Voorts bezit mijn broer een vakantiewoning in Herkingen (Zuid-Holland, zeer dicht bij de gewraakte TdF route). Daar ben ik afgelopen najaar nog op een zondag geweest. Ook voor de lokale gerformeerde bonders (en dat zijn hervormden, geen gereformeerden voor de niet-ingewijden) is mijn schets ook nog steeds realiteit.
Mijn ouders deden overigens niet zo bekrompen over de zondagsrust. In mijn jeugd ging ik JUIST op zondag met m'n pa windsurfen (in Zeeland om precies te zijn).
En het is nu juist die groep die de zondag niet/nauwelijks anders inkleed dan wat gemeengoed was in de jaren '50 die er een probleem van maken.
-
- Forum-lid
de zwarten schreef:GastheerG schreef: En hoe ver gaan we overigens
De Joden op zaterdag
De Moslims op vrijdag
de zwarten iedere dag van de week (en maak me nu niet uit voor racist)
De Zwarten, heb je ook al een kerk opgericht? Ik heb misschien wel interesse..

- daniel1975
- Forum-lid HC
de zwarten schreef:GastheerG schreef: En hoe ver gaan we overigens
De Joden op zaterdag
De Moslims op vrijdag
de zwarten iedere dag van de week (en maak me nu niet uit voor racist)
Een Zwarten die nooit wil werken..... :rolleye:
:p
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
@ corniel,
Sorry als ik je beledigd, hebt, was niet zo bedoeld.
@ Spin.
Dat is precies wat ik bedoel. Tussen jou vrijheid en mijn vrijheid zit een grens. Als jij meer wilt, krijg ik noodzakelijkerwijs minder, en andersom ook natuurlijk.
Als een meerderheid in de straat een straatfeest wil, en ik wil dat niet en het komt er toch, dan heb ik daar last van.
Ik zit niet te wachten op een carnavalsoptocht in mijn straat waarna ik de bende mag opruimen.
De woonbootbewoners in Amsterdam zaten in 1988 ook niet te wachten op de huldiging van het Nederlands elftal, maar hadden er wel last van, heel veel last zelfs.
Ik heb jaren gewoond in zowel Israel als ook in de Islamitische wereld.
In Israel is geen openbaar vervoer op zaterdag ondanks dat het grootste deel van de bevolking niet religieus is, en in Kuwait is een fles whisky reden om tot persona non grata te worden verklaard en het land uit te worden gegooid. Vervelend als je daar je brood moet verdienen.
Terug on-topic.
Het staat in dit land eenieder vrij om zijn stem te laten horen in een situatie waar hij van mening is dat dat nodig is. Als iemand zijn zondagsrust zo belangrijk vind dat hij daar een punt van wenst te maken dan is dat zijn recht in NL zonder dat hij aan de schandpaal genageld moet worden, in de publieke media of op dit forum.
Uiteindelijk beslist de gemeenteraad en zal iedereen zich daarbij neer moeten leggen. Ook at is democratie.
Nog even offtopic.
Ik heb nooit begrepen waarom kerkklokken op zondagochtend wel mogen en een islamitische gebedsoproep op vrijdag niet.
Ik ga geen discussie aan over de vraag of de religieuzen meer last hebben van de TdF dan de liefhebbers van het niet doorgaan. Daar gaat het niet om.
Dit is een forum van wielerliefhebbers die een mooi evenentment mogelijk aan hun neus voorbij zien gaan en daar van balen en dat kan ik wel begrijpen, maar graag ook een beetje beeld voor de andere kant.
Sorry als ik je beledigd, hebt, was niet zo bedoeld.
@ Spin.
Dat is precies wat ik bedoel. Tussen jou vrijheid en mijn vrijheid zit een grens. Als jij meer wilt, krijg ik noodzakelijkerwijs minder, en andersom ook natuurlijk.
Als een meerderheid in de straat een straatfeest wil, en ik wil dat niet en het komt er toch, dan heb ik daar last van.
Ik zit niet te wachten op een carnavalsoptocht in mijn straat waarna ik de bende mag opruimen.
De woonbootbewoners in Amsterdam zaten in 1988 ook niet te wachten op de huldiging van het Nederlands elftal, maar hadden er wel last van, heel veel last zelfs.
Ik heb jaren gewoond in zowel Israel als ook in de Islamitische wereld.
In Israel is geen openbaar vervoer op zaterdag ondanks dat het grootste deel van de bevolking niet religieus is, en in Kuwait is een fles whisky reden om tot persona non grata te worden verklaard en het land uit te worden gegooid. Vervelend als je daar je brood moet verdienen.
Terug on-topic.
Het staat in dit land eenieder vrij om zijn stem te laten horen in een situatie waar hij van mening is dat dat nodig is. Als iemand zijn zondagsrust zo belangrijk vind dat hij daar een punt van wenst te maken dan is dat zijn recht in NL zonder dat hij aan de schandpaal genageld moet worden, in de publieke media of op dit forum.
Uiteindelijk beslist de gemeenteraad en zal iedereen zich daarbij neer moeten leggen. Ook at is democratie.
Nog even offtopic.
Ik heb nooit begrepen waarom kerkklokken op zondagochtend wel mogen en een islamitische gebedsoproep op vrijdag niet.
Ik ga geen discussie aan over de vraag of de religieuzen meer last hebben van de TdF dan de liefhebbers van het niet doorgaan. Daar gaat het niet om.
Dit is een forum van wielerliefhebbers die een mooi evenentment mogelijk aan hun neus voorbij zien gaan en daar van balen en dat kan ik wel begrijpen, maar graag ook een beetje beeld voor de andere kant.