Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Overstekend wild

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 10 aug 2009 02:45

mee eens, echter is het ook raar een dier hopeloos te laten liggen, alsof een dier het niet verdient met respect behandelt te worden.
mijn Flickr

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 10 aug 2009 02:46

Gaat bij mij echt om het leven van een dier. Niet om de schuld van een evt baasje. Wij (mensen) zijn nu eenmaal verantwoordelijk voor het welzijn van de dierenl. En de meeste dieren zijn afhankelijk van diezelfde mensen...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

-divo-
Forum-lid

-divo- 10 aug 2009 02:46

matthijs987 schreef:
Flores schreef:
matthijs987 schreef:Wilde katten, en zonder baasje (= wild) snap ik.
Op vakantie moet je me toch ff uitleggen...

Als ik dat nog moet uitleggen...

Ja graag.
Als je op vakantie bent is je kat toch thuis, mee, of ergens veilig ondergebracht?

Beste Matthijs,

Voor hetzelfde geld was het een fazant geweest of een eend, gans, ooievaar, bever, rat, eekhoorn, wild zwijn, vos, das, egel, marter, konijn, of één van de andere vele dieren geweest die in Nederland vrij rondlopen.

matthijs987
Forum-lid

matthijs987 10 aug 2009 02:47

Was het maar een fazant, eend, gans, wild zwijn, konijn, of 1 van de andere dieren die wel thuis op de BBQ kunnen ;-)

fizik
Forum-lid

fizik 10 aug 2009 02:48

Oei Matthijs, dat is olie op het vuur gooien.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 10 aug 2009 02:54

Volgens mij word het tijd voor sommigen om een fully aan te schaffen...
mijn Flickr

-divo-
Forum-lid

-divo- 10 aug 2009 03:07

fizik schreef:
-Divo- schreef:
Amclassic-fan schreef:@Divo, Darwinisme...

Ik kan me absoluut niet vinden in het commentaar wat Rob nu over zich heen krijgt. Had hij geschaafd en gehavend achter 't beestje aan moeten gaan, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het er slecht aan toe was. Om het vervolgens naar de dierenarts te brengen die 't beestje uit 't lijden verlost al vorens het te cremeren...

Dus als je een mens aanrijd kun je ook beter in de berm laten liggen want misschien gaat ie wel gewoon dood. Wat een vreemde manier van beredeneren hanteer je hier weer.

Divo, wil je ophouden dieren en mensen met elkaar te vergelijken. Het is niet hetzelfde, het is niet te vergelijken. Als je ooit hebt meegemaakt dat een dierbare in het verkeer is omgekomen (aangereden door een auto die veel te hard reed) dan is deze vergelijking erg vervelend. Je mag je punt maken, maar graag op een andere manier.

Nee ik maak zelf uit welke vergelijkingen ik hanteer, daar heb je niets over te zeggen en er valt helemaal niets te klagen. Je moet bij jezelf naar binnen kijken. Ik heb geen schuld dat deze vergelijking jou raakt. IK vind dat in bepaalde opzichten het wel degelijk een vergelijk is. Alleen jij betrekt het in het persoonlijke. Mijn opmerking heeft echter niets persoonlijks er zit geen enkele referentie in naar dierbaren. Ik doe geen vergelijk met dierbaren en onbekende dieren. Het probleem is als voorbeelden de zacht en goedaardig zijn ze voorbij gaan aan de mensen die hier zo weinig bewust zijn.

Je moet trouwens weten dat voor sommige mensen hun dierbare dier meer waard is dan een onbekend kind. Maar dit is verder geen topic waar dit soort keuzes aan de orde zijn.

Dieren zijn niet zoveel anders dan mensen hoor. Dieren hebben ook gewoon rechten of ieder geval ze zouden ze moeten hebben. Wij behandelen beesten vaak op een barbaarse manier.

Dat jij mijn vergelijking vervelend vind ben ik niet voor verantwoordelijk. Ik zeg nl niets over jouw dierbaren die je kwijt bent geraakt. Sorry ik kom op voor dieren. Ook geef ik om mensen hoor maar ik ben niet verantwoordelijk voor jouw onverwerkte trauma's. Persoonlijk heb ik zowel mensen als dieren op de weg zien sterven. Verder zie ik dat elke dag dieren in welvarend beschaafd Nederland het slachtoffer zijn van egoistisch en barbaars gedrag. Voor veel dieren zijn wij helemaal geen beschaafde mensen maar dictators , onderdrukkers, moordenaars en slachters. De houding van sommigen hier in dit topic laat zien hoe onderontwikkeld ze zijn en dat ze kwa persoonlijke ontwikkeling nog een lange weg te gaan hebben.

fizik
Forum-lid

fizik 10 aug 2009 03:14

Zucht, dat fanatisme he? Keuze tussen een kind en een dier? Dat zou in MIJN ogen een hele gemakkelijke moeten zijn. Blijft natuurlijk staan dat dieren ook rechten hebben. Maar goed, ik heb dan ook nog een lange weg te gaan in mijn persoonlijk ontwikkeling. Wat mij betreft einde discussie. De toon begint me behoorlijk tegen te staan.

-divo-
Forum-lid

-divo- 10 aug 2009 03:53

Fanatisme?
Keuze tussen kind en dier?

Ik heb zoiets niet geschreven.
Jij valt mij fanatiek aan omdat je mijn vergelijking niet kan waarderen.
Mijn vergelijking is voor jou confronterend. Niet mijn opzet. De verantwoording dat het jou raakt ligt bij jou zelf, ook al wil je dat liever niet zo zien.

Ik heb geen enkele behoefte mensen te kwetsen inzake verlies, ed.
Jij mag op jouw beurt mij niet veroordelen om een vergelijking die helemaal niet op jou betrekking heeft. Er is geen enkele referentie of welk verband dan ook met jouw dierbaren.

sjrd
Forum-lid

sjrd 10 aug 2009 03:55

Even in de rem knijpen en met gezond verstand verder rijden. Hoewel de adrenaline door je lijf pompt bij hoge snelheden, blijf altijd bij de les.
Geen discussie mogelijk bij dieren. Wielrennen is soms een arrogante sport, maar voor elk menselijk of dierlijke actie op de weg is geen reden om gefrustreerd te raken. Je kan je energie beter gebruiken.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 aug 2009 10:12

Ik zit net het hele topic door te lezen. Ik had hier gisteren avond niet de tijd voor omdat in bed liggen het enige was dat mijn beurse lichaam kon verdragen.

Ik heb het topic gestart toen er nog enige vorm van opgefoktheid en woede in mijn lichaam zat. Het was dus een enigzins ongenuanceerd start topic en dan krijg je natuurlijk ook de volle lading.

Ik heb de kat niet opzettelijk aangereden en ik had achteraf gezien beter even kunnen remmen. Katten blijken vreselijk onvoorspelbare wezens te zijn. Het is de tweede keer dat ik een kat aarijdt. De eerste keer liep gelukkig voor mij goed af (niet voor de kat). Ik heb geen hekel aan beesten en rij er het liefst niet tegenaan. Maar ik maak het met regelmaat mee hoe het nog net goed gaat. Soms helpt roepen, soms helpt remmen en soms moet je gewoon geluk hebben. Deze keer had ik moeten remmen ipv roepen. Ik reed niet overdreven hard (30 kmh) en het moment van aanrijden gaat zo snel dat ik niet de kans zag om nog te reageren.

De kat was na het ongeluk foetsie en op dat moment kon het beest me ook niets schelen. Ik had pijn, ik was bang om iets gebroken te hebben en mijn trui was stuk. Op dat moment dacht ik "zoek het maar uit, stom beest". Nu denk ik dat het ook wel zielig was voor de poes, maar daar help ik de poes nu ook niet echt mee.

Laten we maar stellen dat zowel de kat als ik pech hebben gehad. En ik kijk voortaan weer een beetje beter uit als ik dieren op de weg zie.
Live fast; die young. mijn blog

perik
Forum-lid

perik 10 aug 2009 10:37

Ik heb vorig jaar precies hetzelfde meegemaakt. De bewuste kat zat een stukje van het fietspad af terwijl ik passeerde (35km/u). Op het allerlaatste moment besloot het beest blijkbaar dat hij toch nog even voor mij over wilde steken en sprong precies voor mijn voorwiel. Gevolg: ik ging vol over mijn stuur heen en kwam nogal onzacht op het asfalt terecht.
Die kat leefde nog maar was er slecht aan toe. Hij kon alleen nog zijn voorpoten gebruiken en sleepte zijn achterlijf met zich mee. Hij verdween in de bosjes. Op dat moment reageerde ik net zo als Rob74 en dacht zoiets als "eigen schuld dikke bult". Hoewel ik mezelf tot op hoogte wel als een dierenvriend beschouw had ik verder geen aandacht voor het beestje. Op zo'n moment ben je gewoon alleen met jezelf bezig, mijn eigen verwondingen en schade aan mijn spullen waren even het belangrijkst.

Plaats reactie