Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Chocomelk ipv energiedrank

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 25 aug 2009 11:59

Het me allemaal wat vaag of Chocolademelk nu wel helpt of niet. Het lijkt me dat een flesje energiedrank en een bakje kwark na inspanning nog beter werkt. Dan heb je sowieso meer eiwitten binnen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

possy
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:12

possy 25 aug 2009 13:29

danny1407 schreef:Is er niemand die denkt: ha! lekker, Chocomel!

Ik inmiddels wel.

groet.nl/danny



you got the point :)

venga_
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 sep 2008 12:05

venga_ 26 aug 2009 11:06

Mooi nieuws. Of het nou waar is of niet, het is een geruststellende gedachte dat mijn afwijking na het fietsen (een grote pul melk met Nesquick en een schep (soja)eiwitten) toch niet volledig nutteloos lijkt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 aug 2009 12:07

Maar soja eiwitten zijn plantaardig en die worden zeer waarschijnlijk een stukje minder goed opgenomen dan dierlijke eiwitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 26 aug 2009 15:43

Ben het nog niet tegengekomen in dit topic maar: chocolade bevat caffeine, en caffeine zou naast eiwit ook de opname van koolhydraten bevorderen. Of de hoeveelheid caffeine in chocolademelk daarvoor significant genoeg is weet ik niet, maar het zou een van de verklaringen kunnen zijn...
Maar hier kan Bike-addict vast meer over vertellen :D

Zelf los ik m'n dosis recuperatie eiwitten wel eens op in een bidonnetje half chocomel, half water (met wat zout). Lekker is anders, maar wei is toch al ranzige troep ;)
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 26 aug 2009 16:05

Zelf snuif ik onmiddellijk na de inspanning 2 rauwe eieren via de neus naar binnen, vervolgens vul ik een bidonnetje met groene thee, erdoorheen wat chocoladepasta en ongeveer 100cc geitenurine; dat gaat vervolgens in 1 teug naar binnen... het laatste jaar ben ik er helaas niet harder door gaan fietsen, maar mijn vriendin heeft wel gemerkt dat mijn recuperatie na een lange pot scrabble een stuk sneller is!

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 26 aug 2009 16:09

Dogestyle schreef:Zelf snuif ik onmiddellijk na de inspanning 2 rauwe eieren via de neus naar binnen, .....


Doe je dit met de eierschaal nog om de eieren of haal je die er af? In het eerste geval heb je nl direct je calcium voorraad weer op orde
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 26 aug 2009 16:24

Amclassic-fan schreef:Maar soja eiwitten zijn plantaardig en die worden zeer waarschijnlijk een stukje minder goed opgenomen dan dierlijke eiwitten.


Hoe kom je daar nu weer bij? Weer een stukje typsiche stemmingmakerij van de grote melklobby in nederland.

Plantaardige eiwitten worden prima opgenomen door je lichaam. Of deze nu in bonen (soja) zit, fruit (avocado) of groentes (aubergine, courgette).

Sterker, de lactose (melksuikers) in melk zijn, wanneer deze iets te veel wordt geconsumeerd, niet best voor de maag/darmwerking.

Kortom, melk is voor kalven, niet voor mensen.

edit:
Sorry, dit is natuurlijk helemaal off-topic en zal het verder laten rusten.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 26 aug 2009 16:39

@Geer

Quote Geer: Sterker, de lactose (melksuikers) in melk zijn, wanneer deze iets te veel wordt geconsumeerd, niet best voor de maag/darmwerking.

Overal waar TE voor staat is niet goed, behalve TEvreden en TEquila ;)

Quote Geer: Kortom, melk is voor kalven, niet voor mensen.

(Gechargeerd) Honing is voor de bijtjes, sla is voor de konijnen, vis voor de haaien en vogels, enz. Zo blijft er weinig meer over om de consumeren.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 26 aug 2009 16:41

Dat is TE flauw

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 aug 2009 21:05

Geer schreef:
Amclassic-fan schreef:Maar soja eiwitten zijn plantaardig en die worden zeer waarschijnlijk een stukje minder goed opgenomen dan dierlijke eiwitten.


Hoe kom je daar nu weer bij? Weer een stukje typsiche stemmingmakerij van de grote melklobby in nederland.


Ik heb meerdere onderzoeken gelezen waar soy en whey eiwitten vergeleken zijn als herstel eiwitten. Gaat het wel steeds om resistance training, maar alle onderzoeken (op 1 na die geen significant verschil konden vinden) gaf whey eiwit een beter effect.

Wat jij doet is pas stemmingsmakerij. Jij bent gewoon tegen alles wat ook maar iets met melk heeft zonder er objectief naar te kijken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 27 aug 2009 10:54

Neh..das niet waar hoor. Ik heb dan weer meerdere onderzoeken gelezen dat melk eigenlijk niet goed voor je is. Tevens ben ik geschrokken van de invloed met de Melk- en Bio-industrie in nederland.
Bekijk het eens zo: de reclame "melk de witte moter" is niet voor niets van tv. Het is te onduidelijk wat de werkelijke effecten zijn van melk volgens de code commissies.

Ik doe zeker niet aan stemmingmakerij. Maar ik denk niet dat dit het juiste forum is voor deze discussie. Straks belanden we nog in de discussie hoe slecht varkensvlees voor je is!

ps ik ben alles behalve tegen melk, want je kunt er echt heerlijke kazen van maken; fantastische bearnaisesaus; slagroom; en ik ben dol op chocomel...ahhh we zij weer on-topic.

Plaats reactie