Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Fietsplan

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 25 feb 2010 19:56

[quote="nax"]Wil je jouw salaris en/of vakantiebijslag als financiering gebruiken, houd dan rekening met het volgende: een tijdelijk lager salaris kan gevolgen hebben voor regelingen en voorzieningen die afhankelijk zijn van je loon, zoals huur- en zorgtoelsag, WW-uitkering, enz. Zet daarom je salaris pas als financieringsmiddel in als de overige mogelijkheden zijn uitgeput. Bijvoorbeeld je restant verlof en ATV.
[/quote]
Klopt, dat wist ik ook, ging mij meer og het belastingvoordeel nog telt als je er eerder uitstapt. Heb van de belastingdienst te horen gekregen dat het erom gaat dat op het moment dat je eea aangaat je de intentie hebt om dit helemaal af te betalen. Dus als je er nu instapt en over een maand weggaat bij je werkgever dan
moet je pak em beet van de 1100euro (750 aanschaf +200 accessoires+140euro verzekering- 40% belastingvoordeel (ca 470 euro) = ca 650 euro betalen.

[quote="nax"]
Vraagje van mij kant: bij de fietsplanregelingen is het regel dat alleen de adviesprijs telt. Wat als mijn fietsenhandelaar de fietsen standaard onder de adviesprijs verkoopt? Dus zonder dat ik daarvoor hoef te onderhandelen? Telt die prijs dan of is er een manier om die prijs te laten tellen? Iemand ervaring mee?[/quote]
welke FM is dit? :-)

Ik denk dat dat per FM verschilt, lijkt me dat als hij een fiets van 599 euro heeft, kan zeggen ik doe er een broek van 150 euro bij en zet het allemaal als 1 fiets van 749 euro op de bon.Je kan uiteraard ook voor 599 euro alleen die fiets inzetten voor fietsplan dan ben je per maand nog minder kwijt...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 434
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 25 feb 2010 20:02

[quote="nax"]Vraagje van mij kant: bij de fietsplanregelingen is het regel dat alleen de adviesprijs telt. Wat als mijn fietsenhandelaar de fietsen standaard onder de adviesprijs verkoopt? Dus zonder dat ik daarvoor hoef te onderhandelen? Telt die prijs dan of is er een manier om die prijs te laten tellen? Iemand ervaring mee?[/quote]

Volgens de regeling komt alleen de aankoopprijs van de fiets voor vergoeding in aanmerking, en niet de adviesprijs. Wanneer de fiets voor 750 euro bij de FM staat, en je kunt hem voor 600 euro kopen, dan telt dus de 600 euro.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 25 feb 2010 20:24

[quote="jandoedel"][quote="nax"]Vraagje van mij kant: bij de fietsplanregelingen is het regel dat alleen de adviesprijs telt. Wat als mijn fietsenhandelaar de fietsen standaard onder de adviesprijs verkoopt? Dus zonder dat ik daarvoor hoef te onderhandelen? Telt die prijs dan of is er een manier om die prijs te laten tellen? Iemand ervaring mee?[/quote]

Volgens de regeling komt alleen de aankoopprijs van de fiets voor vergoeding in aanmerking, en niet de adviesprijs. Wanneer de fiets voor 750 euro bij de FM staat, en je kunt hem voor 600 euro kopen, dan telt dus de 600 euro. [/quote]

volgens de regeling kan je een fiets aanschaffen tot max 749 euro, alles erboven betaal je zelf bij , Fietsplan gaat echt niet controleren of die fiets echt 749 is.
die FM kan die fiets wel voor minder verkopen, das zijn goed recht, maar dan toch max 749 op de bon zetten.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

nk2003
Forum-lid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 mar 2008 11:50

nk2003 25 feb 2010 23:46

[quote="nax"]Vraagje van mij kant: bij de fietsplanregelingen is het regel dat alleen de adviesprijs telt. Wat als mijn fietsenhandelaar de fietsen standaard onder de adviesprijs verkoopt? Dus zonder dat ik daarvoor hoef te onderhandelen? Telt die prijs dan of is er een manier om die prijs te laten tellen? Iemand ervaring mee?[/quote]

[quote="SuperGrover1"][quote="jandoedel"][quote="nax"]
Volgens de regeling komt alleen de aankoopprijs van de fiets voor vergoeding in aanmerking, en niet de adviesprijs. Wanneer de fiets voor 750 euro bij de FM staat, en je kunt hem voor 600 euro kopen, dan telt dus de 600 euro. [/quote]

volgens de regeling kan je een fiets aanschaffen tot max 749 euro, alles erboven betaal je zelf bij , Fietsplan gaat echt niet controleren of die fiets echt 749 is.
die FM kan die fiets wel voor minder verkopen, das zijn goed recht, maar dan toch max 749 op de bon zetten.[/quote]

Let op hier zit een grijs gebied.
Het is natuurlijk geen fraude als je een prijsafspraak maakt met je FM. Maar volgens de regels moet hij voor adviesprijs verkopen, zo weet ik uit ervaring.

Zelf ken ik het verhaal van een 749 euro fiets die op de dag van aflevering (dus 'bijna' nog in de showroom) werd ingeruild op twee andere fietsen.
Niemand die daar wakker van ligt.

De Fietsplan-regeling gaat uit van de adviesprijs omdat de organisatie erachter op basis daarvan een percentage opstrijkt. Iedereen moet immers eten.
Dat gaat dus wel ten koste van een stukje marge van de verkoper.
En de verkoper zal echt wel om zijn marge (moeten) denken als hij nog een andere afspraak maakt met zijn klant.
TransAm 2010 ? Of toch 2011? 2012!

Plaats reactie