Wie verleidt me tot Campagnolo?
-
- Forum-lid
Ja dat begrijp ik
Zou er ook gek van worden, maar die campafans zijn gewoon gek op het gebied van materiaal:D

Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Het is wel heel grappig dat er rondom Campa een bepaald sentiment zit wat ik meteen uit jullie replies ook weer hoor. Heel vaak wordt Campa gebracht alsof het het beste onder de zon is, dus ik denk, leuk ik probeer die shifters en denk, shit da's nie best. Ja en dan ziet Campa er mooi uit, dat is dan inderdaad een kwestie van smaak. Maar in de eerste instantie gaat het erom of het lekker is toch? Mijn eerste indruk was "bah" en ik zie hier mensen Campa maar de hemel in prijzen en dat snap ik niet. Het boeit me feitelijk niet wie er in het verleden voor gezorgd heeft dat we meer versnellingen kregen, het gaat me om vandaag en wat ik vandaag in mijn handen heb. Los van de estetische waarde waar is Campa nou zo fantastisch? En op het gebied van prijs kwaliteit? In vergelijking met andere groepen? Dat sentiment boeit me niet zo, dat is niets dan drama, dat doe ik ook met mijn koffie, ik weiger Illy te drinken en drink alleen Lavazza, ik weet zelf ook wel dat dat bs is, maar kan uren door praten erover.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
GastheerG heeft tenminste overtuigende argumenten. Alhoewel je met Shimano volgens mij ook prima 100k km kunt rijden zonder storingen (zover ben ik zelf nog niet
). De rest van dit topic heeft op mij juist een tegenovergesteld effect. Gedoe over gevoel en omdat het nu eenmaal hoort op een Italiaanse fiets etc.. Als het daar vanaf moet hangen...
Ik ben blij dat ik een keer heb meegedaan aan de Fiets fietsentest. Lekker alle merken en groepen proberen, zonder dat er iemand bij staat te blaten over waar je iets bij zou moeten voelen of wat nu eenmaal zo hoort. Sindsdien voor mij niks anders dan Shimano meer. Het werkt gewoon beter, en dat geeft ook een goed gevoel.

Ik ben blij dat ik een keer heb meegedaan aan de Fiets fietsentest. Lekker alle merken en groepen proberen, zonder dat er iemand bij staat te blaten over waar je iets bij zou moeten voelen of wat nu eenmaal zo hoort. Sindsdien voor mij niks anders dan Shimano meer. Het werkt gewoon beter, en dat geeft ook een goed gevoel.
-
- Forum-lid
Superrose, het gevoel dat je een shifter van campa in je hand hebt en dan denkt; bah. In de hemel prijzen valt ook wel mee, campa rijders vinden het gewoon een verademing om ermee te rijden. Gewoon lekker rijden, prima dat je het niks vindt. maar met deze argumenten. hmm.
Is hier op het forum eigenlijk wel eens een poll gehouden om te kijken hoeveel % van de forumleden resp. Shimano, Campa of Sram rijdt? Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Ik meen ergens gelezen te hebben dat 80% van de fietsers met Shimano rijdt, 15% met Campa en 5% met Sram, maar vraag me ernstig af of dat hier op het forum wel opgaat?
-
- Forum-lid
Hoezo laat ik me kennen? Ik vind dat campa rijders hun groep niet in de hemel prijzen hoor:) Pure emotie, bah. nouja perik wat moet ik erover zeggen. Zoals eerder gezegd kan er met deze discussie weinig bereikt worden.
eelcoz, ik denk dat er inderdaad een heel groot deel op shimano rijdt.

- superrose
- Forum-lid
- Contact
GastheerG schreef:@superrose: mijn reactie is NIKS sentiment. Is gewoon bijna 400.000(!!!!) zorgeloze km's
Is toch gewoon een FEIT!
Zie mijn andere vpprbeelden voor een stel wielen van 100 Euro. Je stapt met je reactie wel erg makkelijk over die van mij heen.
Ik hoop niet dat het door de opmerking "mannending" komt want dat zal toch duidelijk zijn dat dat een grap was.
@ GG klopt die van jou was wel onderbouwd, mijn excuus dat ik dat onderscheid niet maakte in mijn antwoord, ik doelede eigenlijk op andere reacties.
Die van jou was zelfs nog wel overtuigend, als een hollander ben ik wel gevoelig voor wat jij noemde.
@ Pinarelloridley mijn bah was omdat het onpraktisch is daar een gedeelte van de shifter hoog op het stuur zat en ik het niet allemaal op 1 plek kan vinden, dat is voor mij een reden om het niet te nemen. Geen sentiment, alleen irritatie door iets onpraktisch en was serieus teleurgesteld, als ik mensen hier op het forum over Campa hoor is het alsof je de edele delen van de keizer mag hanteren terwijl er een engeltje op je handen piest en feitelijk was het niets meer dan de edele delen van de oude Italiaanse buurman en zijn zoon die op je handen kwijlt.
Vandaar dat ik niet snap waar die hele soesa rondom Campa nu toch over gaat.
Bij Sram heb ik een prachtige casette gezien uit 1 stuk, mooie techniek, bij Shimano zijn de shifters logisch en praktisch dus ik vroeg het me af. Wat GG zegt is een goed argument, nu zou ik graag hem dezelfde kilometers willen zien afleggen met Shimano en dan met Sram, zodat er echt vergelijkings materiaal is.
Als het hele Campa verhaal alleen om het sentiment is voor velen, dat is okay, dat begrijp ik, ik ben een debiel als het op sentiment aan komt en wil alleen daarom al bepaalde dingen hebben, maar dan vraag ik me af hoe het komt dat Campa wordt gebracht als zijnde beter.
superrose schreef: Wat GG zegt is een goed argument, nu zou ik graag hem dezelfde kilometers willen zien afleggen met Shimano en dan met Sram, zodat er echt vergelijkings materiaal is.
Nou GastheerG, dan weet je wat je te doen staat.

- superrose
- Forum-lid
- Contact
eelcoz schreef:superrose schreef: Wat GG zegt is een goed argument, nu zou ik graag hem dezelfde kilometers willen zien afleggen met Shimano en dan met Sram, zodat er echt vergelijkings materiaal is.
Nou GastheerG, dan weet je wat je te doen staat.
Kan iemand helpen om een sponsor te vinden?
Apart blog over de test?

eelcoz schreef:Is hier op het forum eigenlijk wel eens een poll gehouden om te kijken hoeveel % van de forumleden resp. Shimano, Campa of Sram rijdt? Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Ik meen ergens gelezen te hebben dat 80% van de fietsers met Shimano rijdt, 15% met Campa en 5% met Sram, maar vraag me ernstig af of dat hier op het forum wel opgaat?
Goed plan!
Zie het onderdelen gedeelte van dit forum!
mijn Flickr