Ongeveer 1.5cmsiebe schreef:tevens begrijp ik dat de zit dieper is, is dit echt zo'n groot verschil?
weet niet waar ik beginnen moet
Foosho,
Eerlijk gezegd zegt het mij niet zoveel wat een 1,5cm diepere zit doet. Is dat comfortabeler en juist sportiever?
JIj hebt zicht op geometrie en kunt Siebe allicht helpen met zijn vraag. Ik denk dat Siebe wil weten welke fiets hem het beste past. Hij geeft aan te gaan touren maar wil wel een tijdje met de fiets kunnen doen. Je moet er dus in kunnen groeien.
Is het verschil tussen de defy en de TCR hetzelfde als bijv. een Specialized Roubaix (Tourder) en een Specialized Tarmac (racer)?
Eerlijk gezegd zegt het mij niet zoveel wat een 1,5cm diepere zit doet. Is dat comfortabeler en juist sportiever?
JIj hebt zicht op geometrie en kunt Siebe allicht helpen met zijn vraag. Ik denk dat Siebe wil weten welke fiets hem het beste past. Hij geeft aan te gaan touren maar wil wel een tijdje met de fiets kunnen doen. Je moet er dus in kunnen groeien.
Is het verschil tussen de defy en de TCR hetzelfde als bijv. een Specialized Roubaix (Tourder) en een Specialized Tarmac (racer)?
Camerig is prachtig!
Da's lastig om een algemeen antwoord op te geven. De een is lenig, heeft apenarmen en een lang bovenlijf, een ander tegenovergesteld. De een zit vele vele uren per week op de fiets en went aan een diepe zit en heeft nergens last van; een ander fietst eens in de 2 weken een rondje met geen drop en komt misschien wel met rugpijn thuis.
Maar, normaal gesproken zit je wat relaxter met een 'wat mindere' drop. Wat dat precies inhoudt zal per persoon verschillen dus.
Met een 'wat fiksere ' drop is op zich ook niks mis. De meesten ziten toch op de racefiets om snelheid te maken, je zwaartepunt komt lager wat stabiliteit geeft en als het allemaal 'gewoon past' kun je vele uren zonder pijntjes rijden.
Heb je nog de spacertoren en omgedraaide stuurpen discussie. Als het even kan staat de pen naar beneden toe gemonteerd en is er niet een gigantische spacertoren aanwezig. Als je dat kunt voorkomen door een passend frame te kopen is dat de logische keuze.
Maar 't mes snijdt ook aan de andere kant natuurlijk, als je dieper wilt zitten, maar je frame staat dat niet toe is ook niet goed.
Al met al heeft het dus veel met de verhoudingen/lenigheid/gewenning van je eigen lijf als ook je doelstellingen te maken wat de 'optimale' drop is.
De Defy heeft nou ook weer geen idioot lange balhoofdbuis, dus als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat die beter past..
Maar, normaal gesproken zit je wat relaxter met een 'wat mindere' drop. Wat dat precies inhoudt zal per persoon verschillen dus.
Met een 'wat fiksere ' drop is op zich ook niks mis. De meesten ziten toch op de racefiets om snelheid te maken, je zwaartepunt komt lager wat stabiliteit geeft en als het allemaal 'gewoon past' kun je vele uren zonder pijntjes rijden.
Heb je nog de spacertoren en omgedraaide stuurpen discussie. Als het even kan staat de pen naar beneden toe gemonteerd en is er niet een gigantische spacertoren aanwezig. Als je dat kunt voorkomen door een passend frame te kopen is dat de logische keuze.
Maar 't mes snijdt ook aan de andere kant natuurlijk, als je dieper wilt zitten, maar je frame staat dat niet toe is ook niet goed.
Al met al heeft het dus veel met de verhoudingen/lenigheid/gewenning van je eigen lijf als ook je doelstellingen te maken wat de 'optimale' drop is.
De Defy heeft nou ook weer geen idioot lange balhoofdbuis, dus als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat die beter past..
C9 schreef:Foosho schreef:
De Defy heeft nou ook weer geen idioot lange balhoofdbuis, dus als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat die beter past..
+1 denk ik ook
+1 ook van mijn kant, en nog een extra plusje omdat die Defy er ook erg stoer uitziet
Camerig is prachtig!