Oscar Freire: Gesink is geen echte winnaar
wat dat betreft is gesink ook gewoon geen favoriet, maar noemen wij in nederland hem favoriet.
Egon van Kessel heeft dit ook al veel vaker gezegd, ik vind ook dat hij gelijk heeft.
Verder is het zo dat wielrennen ondanks alle fysiek waarmee het gepaard gaat een spelletje blijft. Nederlanders blijken in zijn algemeenheid ook slecht het spelletje te beheersen. Daarmee bedoel ik door het peloton fietsen, linkeballen etc. Boogerd was de laatste die dat spelletje echt beheerste.
Verder is het zo dat wielrennen ondanks alle fysiek waarmee het gepaard gaat een spelletje blijft. Nederlanders blijken in zijn algemeenheid ook slecht het spelletje te beheersen. Daarmee bedoel ik door het peloton fietsen, linkeballen etc. Boogerd was de laatste die dat spelletje echt beheerste.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Toch wel typisch dat Gesink er weer bij lag...... jammer 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Augustus schreef:De stelling van Oscar Freire wordt gedeeld door Egon van Kessel. Gesink is geen winnaar. In de Waalse Pijl rijdt hij "ongelukkig" in een gat in de weg, met een lekke band als gevolg, daardoor uitgeschakeld in de finale. Waarom rijdt uitgerekend Gesink als enige van de favorieten in dat gat? Hij mist gewoon het koersinzicht en de stuurmanskunst om ooit een groot renner te worden. Met keihard 'n berg op fietsen redt je het niet.
Wat een bekrompenheid in dit stuk zeg. Nog nooit in Wallonië gefiets/gekoerst? Het zit daar vol met gaten in de weg. En ja dan kun je weleens lek rijden. Beetje sneu om het dan op koersinzicht te gooien. En mist hij de stuurmanskunsten? Misschien wel, maar op basisch van wat? Alleen vorig jaar Parijs-Nice daalde hij belabberd af.
Als ik zn verhaal van gisteren goed begreep moest een renner voor hem naar recht en belandde hij in de greppel. Zonder veel erg, maar hij moest eeuwen op een nieuwe fiets wachten. Ik wil hiermee niet zeggen dat hij zeker een wereldtopper gaat worden, maar we hebben het hier wel over een renner die nog veel moet leren en nog "maar" 23 jaar is.
IBAN schreef:Als je zoveel koers kilometers maakt dan kan het weleens gebeuren dat je door een gat in de weg rijdt, of een keer valt. Die jongen is 23, zijn tijd komt heus wel.
Ik wordt zo moe van dat "ze zijn nog jong, hun tijd komt nog" Als ze niet oppassen zijn ze dadelijk 35 en einde carriere, dan zijn ze het eeuwige talent geweest. Er zijn renners die op die leeftijd al een grote ronde op hun naam hebben staan.
I Am SpeCiAliZed
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Maar Oscar laat vandaag wel weer zien hoe het moet!
Het staat weer 1-1: gisteren Robert, vandaag Oscar!
Het staat weer 1-1: gisteren Robert, vandaag Oscar!
-
thomwittendorp
- Forum-lid
eigenlijk is het nu 6-3 voor freire, maar dat is alleen als je over het hele seizoen kijkt
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Idd, maar over dit weekend gerekend is het 1-1.
Wel weer echt een prachtige Freire-sprint in Parijs-Tours vandaag.
Wel weer echt een prachtige Freire-sprint in Parijs-Tours vandaag.