Dat denk ik ook, verschil merk je pas met een doorstoter. Op de weg iets wat eigenlijk nooit gebeurt.Orlok schreef: ↑04 jul 2025 14:49Ik denk dan ook niet dat iemand, zonder het zelf te weten anders zegt men van wel, verschil ervaart tussen tubeless en met biba indien beide (zelfde type/fabrikaat) op dezelfde druk worden gereden.wasbeer2006 schreef: ↑04 jul 2025 12:29 Als je op de juiste bandenspanning rijd voel je echt geen verschil in tubeless en met biba.![]()
Van tubeless naar gewone banden
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
In de tijd dat we nog met 23mm of smalle 25mm reden op smalle velgen wil ik daar iets in meegaan.
Maar nu niet meer. Als je op de grens snakebite gaat rijden dan is de kans groot dat je velg kapot gaat rijden.
Offroad zoek je die grens misschien op, maar dat doe ik dan wel met een insert.
Als zo zacht mogelijk je doel is zou je op de weg ook een insert moeten gebruiken, wat opzich best kan als je vaak in gebieden rijd met slecht wegdek.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Dat denk ik ook niet, paar tiende voel ik vaak ook niet, behalve bij sprinten of echt hard bochten door, maar op een normaal ritje durf ik me echt niet aan te melden voor de blindtestOrlok schreef: ↑04 jul 2025 14:49Ik denk dan ook niet dat iemand, zonder het zelf te weten anders zegt men van wel, verschil ervaart tussen tubeless en met biba indien beide (zelfde type/fabrikaat) op dezelfde druk worden gereden.wasbeer2006 schreef: ↑04 jul 2025 12:29 Als je op de juiste bandenspanning rijd voel je echt geen verschil in tubeless en met biba.![]()