Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2025

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 mei 2025 22:58

Volgens mij heeft het niet zoveel met keuzes te maken. Het is een jaar geleden dat hij geknecht heeft.

Pedersen klimt en sprint momenteel beter, vd Poel gaat harder over de kasseien, een stuk of 3 hebben een betere tijdrit en 20 renners klimmen beter in een gemiddeld peloton.

Het allround zijn is zijn talent, alleen heeft hij daar nu niet heel veel aan en dat komt grotendeels door pech en aan andere renners die grotere stappen hebben kunnen maken omdat ze minder pech tegenkwamen.

Komt hij dan in een kleine koers in een ideale situatie, dan gaat het spoken in zijn hoofd (Powless en Evenepoel waren nu niet bepaald de grote mannen van het voorjaar).

Hij moet eerst maar eens 100% fit worden.
Campagnolo Ultra Dork

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 09 mei 2025 23:24

Ik vond van Aert anders toch heel goed vandaag hoor.
Het was alleen een raadsel waarom hij zich liet afzakken op de laatste keer klim en vervolgens Kelderman ging ophalen.
Het leek net alsof hij Kelderman nodig had om bergop bij het groepje te blijven maar volgens mij was het eerder andersom (Kelderman had Wout nodig om voorin te eindigen)

Vervolgens gaat Wout zich nog eens naar voren wurmen en zet zich in het wiel van Pedersen. Al een boel energie verloren dus.
Dan volgt de sprint en moet Wout eerst vanuit de hekken een remonte doen om weer naast Pedersen te komen.
Dan laat hij het wiel los en weet zich vervolgens nog, vol in de wind, naast Pedersen te mengen in de sprint?!!
Heel vreemd gereden!
Adversity is the Catalyst of Change

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 mei 2025 08:09

Dat is het. Qua power was het prima.
Onhandig gereden, hij werd er zeker niet afgereden.

kees0251
Forum-lid

kees0251 10 mei 2025 11:49

Dubbeldekker schreef: 09 mei 2025 23:24 Ik vond van Aert anders toch heel goed vandaag hoor.
Het was alleen een raadsel waarom hij zich liet afzakken op de laatste keer klim en vervolgens Kelderman ging ophalen.
Het leek net alsof hij Kelderman nodig had om bergop bij het groepje te blijven maar volgens mij was het eerder andersom (Kelderman had Wout nodig om voorin te eindigen)

Vervolgens gaat Wout zich nog eens naar voren wurmen en zet zich in het wiel van Pedersen. Al een boel energie verloren dus.
Dan volgt de sprint en moet Wout eerst vanuit de hekken een remonte doen om weer naast Pedersen te komen.
Dan laat hij het wiel los en weet zich vervolgens nog, vol in de wind, naast Pedersen te mengen in de sprint?!!
Heel vreemd gereden!

Het zal me benieuwen of dit door de Belgische media nog weer aangekaart zal worden als voorbeeld van de 'achterstelling"van Wout in de NL ploeg...
Only two things are infinite: the universe and human stupidity...

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 10 mei 2025 12:54

Als je achter Wout naar voren kan rijden in dat groepje, kun je ook het laatste wiel in die groep houden. Dan heb je echt geen knecht nodig.

Ik denk eerder dat Wout er doorheen zakt en dat hij van Wilco op z'n donder kreeg dat het nog maar een paar honderd meter was.

Dat hij in de laatste km nog het wiel van Pedersen verliest ligt vooral aan de zwakte van de ploeg. Yates en Kelderman kunnen gewoon geen sprint aantrekken al zouden ze willen.
Campagnolo Ultra Dork

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 10 mei 2025 13:12

Was ook wel duidelijk op de tv-beelden te zien, dat Wout met de nodige moeite omhoog reed en naar achteren zakte. Zijn reactie bij Wielerflits...

“Zelfs tijdens de rit voelde ik me eerlijk gezegd niet erg goed”, vervolgde een nog kuchende Van Aert. “Maar er is maar één of misschien twee kansen om het roze te pakken, dus ik wilde het echt proberen. Op de laatste klim moest ik zó afzien om er alleen maar bij te blijven. Het is jammer om tweede te worden, maar het is beter dan verwacht.”

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mei 2025 17:06

Jammer, Wout Van Aert is echt niet goed.
Als je zijn tussentijd ziet zou je denken dat hij tijd "pakt" om morgen in de ontsnapping te kunnen/mogen meegaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

pino
Forum-lid HC

pino 10 mei 2025 20:15

Ik sta achter Bernal. En wel hierom:

Afbeelding

(enige ratio is er niet aan verbonden)
Niet zijken maar reiden !

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 10 mei 2025 20:21

Arensman heeft zich weer wat herpakt na gisteren maar kijkt wel tegen een achterstand van 2 minuten aan.
Mooie prestatie van Daan Hoole ook!
Gelukkig voor Arensman ligt het zwaartepunt in week drie. In de tussentijd kan er nog veel gebeuren met een strade bianchi rit en veel punchers etappes..

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 10 mei 2025 23:36

Wie gaan we morgen zien?
Ik vermoed dat Rogic zijn truitje graag afstaat.
Als Pedersen nog wat in de tank heeft zitten zal Lidl wel gaan controleren dus een vlucht van de dag zal dan lastig worden.

Van Aert zal misschien mee willen met een eventuele vlucht maar zijn presentatie van vandaag beloofd niet veel goeds.
Outsiders dan?
Het kan zomaar een hele spannende etappe worden met zowel Roze als ritwinst + bonificatie in het verschiet.

Helaas morgen een grote lunch met 10 mensen voorbereiden en deelnemen dus kijken zit er niet in voor mij.
Maar ik zal het liveblog bij Sporza toch wel in de gaten houden.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 11 mei 2025 09:27

Daan(tje) Holle gisteren 6de ( op 8 sec ) in TT , en dat met een CW waarde van een baksteen ,.. sterk gereden hoor.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2025 16:52

Wout al heel vroeg gelost.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie