Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 03 sep 2012 18:01

Mbt de herteste samples van Armstrong waarin nu sporen van doping zouden zijn gevonden (uitzending France2): ik heb al tekst voorbij zien komen waarin iets stond van: in de herteste samples zijn dmv de nu verbeterde technieken sporen van doping gevonden. Dat zou toch een mooie escape-route zijn voor de UCI: toen konden we nog niet zo verfijnd testen, wat er nu gevonden is konden we toen niet vinden. Zou me niets verbazen als ze het daarop gooien.....

tennisser
Forum-lid

tennisser 03 sep 2012 18:17

zorroi schreef: Mocht niemand op het Tribunaal verschijnen en de UCI niet naar CAS wil of kan dan zou ik als USADA het bewijs
alsnog openbaar maken. Hier zit ook weer een addertje onder het het gras mocht USADA dat dan niet doen: 'Toch niet zo'n sterke bewijslast'?
Bewijs wordt sowieso openbaar gemaakt, is al aangekondigd.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 sep 2012 18:24

Volgens mij wachten ze gewoon tot het eind van het seizoen. Dan kunnen Leipheimer c.s. hun straf in de winter uitzitten.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 sep 2012 20:39

Dat hertesten van die samples is te kansloos voor woorden. Dat Armstrong gebruikt heeft staat voor mij buiten kijf, maar dat hebben de andere in het Tour peleton in de jaren 90 en begin 00 ook gewoon.

De uitlatingen van de voorzitter van de USADA laten 't op z'n minst lijken alsof hij een persoonlijke kruistocht tegen Armstrong aan 't houden is. Meest idiote dingen roept die man, bijv dat als Armstrong zich wel zou verdedigen dat hij maar 5 Tour zeges in moet leveren, maar dat hij nu alles kwijt zou raken...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

20veetee
Forum-lid

20veetee 03 sep 2012 21:01

amclassic-fan schreef: Meest idiote dingen roept die man, bijv dat als Armstrong zich wel zou verdedigen dat hij maar 5 Tour zeges in moet leveren, maar dat hij nu alles kwijt zou raken...
Kan je idioot vinden, is alleen maar de uitleg van de USADA regels.

Het heeft alle schijn heeft van een kruistocht tegen Armstrong. En dat komt ook door zijn eigen opstelling, te vaak tegen de verkeerde schenen getrapt en het ueberhaupt niet wensen te praten met USADA helpt ook niet. Het is jammer voor het wielrennen, en een smet op de Livestrong organisatie. Zoals het er nu voorstaat zijn er alleen maar verliezers.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 sep 2012 21:05

Als het verhaal van de omkoping waar blijkt te zijn, is er dan nog steeds sprake van een kruistocht? Of gaan we dan ineens de USADA de hemel in prijzen omdat zij doorgegaan zijn tot de onderste steen boven was?

20veetee
Forum-lid

20veetee 03 sep 2012 21:12

Poeh..
Dat is een bovengemiddeld goede vraag... Ik vind de problemen rondom de UCI vele malen ernstiger dan Armstrong zelf, en misschien is dat ook wel de echte reden voor de USADA om door te gaan.

eelcoz

eelcoz 03 sep 2012 21:35

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

gamiel
Forum-lid

gamiel 03 sep 2012 22:20

amclassic-fan schreef:...2x 90 minuten over een veld hobbelen met 20 minuten pauze tussen door ....
:?

Volgens mij heb je meer verstand van fietsen .... :geek:
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 sep 2012 23:14

Indien de geruchten ivm de UCI e.d. blijken te kloppen is hier geen sprake meer van dat iedereen met gelijke wapens streed. Zelfs accidenteel dopinggebruik is hier niet meer aan de orde.
Dit is georganiseerd bedrog gebaseerd op corruptie en omkoperij. Zelfs bedreigingen ( tegen simeoni, Lemond, Landis, o.a.) waren aan de orde.
Hoewel ik in het begin redelijk mild was voor armstrong is dit gewoon te erg voor woorden. Hier zijn enkel de zwaarste sancties en straffen van tel en mag voor mij zelfs gevangenisstraf tegenover staan. Alle dopinguitslagen van de laatste 15 jaar staan daarmee op de helling. Vanuit het hoogste gezagsorgaan van de wielerwereld werden overwinningen aldus gestuurd en gekocht.
Ik zeg wel als alles wat de laatste dagen naar voor gebracht is klopt en bovendien kan bewezen worden. Ik hoop in elk geval dat de waarheid voor het grootste deel ( alles is wschlk een utopie, zo naief ben ik nu ook niet) naar buiten gebracht wordt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 03 sep 2012 23:26

gamiel schreef:
amclassic-fan schreef:...2x 90 minuten over een veld hobbelen met 20 minuten pauze tussen door ....

Voor profvoetballers die er zo dik voor worden betaald mag 2 wedstrijden per week nu toch echt geen probleem zijn? :o

gamiel
Forum-lid

gamiel 03 sep 2012 23:29

nieuweling schreef:
gamiel schreef:

Voor profvoetballers die er zo dik voor worden betaald mag 2 wedstrijden per week nu toch echt geen probleem zijn? :o
Eens. Drie ook niet lijkt me.

Maar dat was vast niet de bedoeling van "2x90 minuten met 20 minuten pauze tussendoor".
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Plaats reactie