Het dopingtopic 2.0
-
deboefvanparma
- Forum-lid
http://www.nytimes.com/2012/08/27/opini ... ref=doping" onclick="window.open(this.href);return false;
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
deboefvanparma
- Forum-lid
Ome Hein V. gaat het nog zwaar krijgen.
http://www.nydailynews.com/sports/more- ... -1.1148508" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nydailynews.com/sports/more- ... -1.1148508" onclick="window.open(this.href);return false;
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gaaaaaaaaaap...... die man heeft al zoveel verschillende verhalen verteld en waarschijnlijk is er vrijwel niet echt hard te maken. Niemand neemt toch ook Landis serieus?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Pardon?Ziegler schreef:et voila . . . .
Hamilton spreekt. En nu? Dc? Hier zal vast dat punt 1 t/m 6 gaan gelden, maar hij heeft toch maar mooi gesproken. Wat wil de wielrennerij nu gaan doen?
Hamilton (en FLandis) zijn allang al uitgekotst en hebben niets meer te verliezen (en hebben beide een honderdtal verhaaltjes lopen afdraaien).
Betreft Ducrot/Winnen, hoogstwaarschijnlijk solidariteit. Waarom je vrienden zwart maken zo lang na dato? Winnen hint nog wel eens ergens op en noemt wat oude soigneurs, maar verder is hij heel netjes t.o.v. zijn oude maten.
Kosten versus baten zijn hierin duidelijk. Bovendien, hij die zonder zonde is werpe de eerste steen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ach, men kijkt ook nog steeds naar voetbal en atletiek.
Het probleem is enorm, maar om een of andere reden ligt het bij de wielrennen wel heel erg onder de loep. Kijk maar eens naar alle andere sporten; hoeveel sporters zijn er gepakt in de laatste anderhalf jaar? Meer dan wielrenners en de publiciteit is omgekeerd evenredig. Vorig jaar 4 of 5 mexicaanse voetballers gepakt op clenbuterol bij de Copa America (vergelijkbaar met het EK!!). Paar kleine berichtjes, een corrigerend vingertje en weer verder spelen.
Het probleem is enorm, maar om een of andere reden ligt het bij de wielrennen wel heel erg onder de loep. Kijk maar eens naar alle andere sporten; hoeveel sporters zijn er gepakt in de laatste anderhalf jaar? Meer dan wielrenners en de publiciteit is omgekeerd evenredig. Vorig jaar 4 of 5 mexicaanse voetballers gepakt op clenbuterol bij de Copa America (vergelijkbaar met het EK!!). Paar kleine berichtjes, een corrigerend vingertje en weer verder spelen.
Wielrennen heeft het een beetje over zichzelf afgeroepen door het zo te criminaliseren. Ik vergeet nooit dat er mensen opgepakt werden in Frankrijk.
Het is natuurlijk wel zo dat bij duursport doping een doorslaggevende rol kan spelen. Bij voetbal is het minder relevant.
Het is natuurlijk wel zo dat bij duursport doping een doorslaggevende rol kan spelen. Bij voetbal is het minder relevant.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Denk je dat echt??Ziegler schreef: Bij voetbal is het minder relevant.
Dus een 100m sprinter heeft slechts minimaal baat bij doping?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom denk je dat er inmiddels al heel veel voetballers zijn gepakt op anabolen (in alle verschillende vormen)? Dat is echt niet voor niets hoor.
En waarom hadden anders clubs als Real, Valencia en Barca contact met Fuentes? En waarom is Juventus al eens bestraft ivm collectief gebruik van EPO?
Open je ogen, er is meer, veeeeeeel meer.
En waarom hadden anders clubs als Real, Valencia en Barca contact met Fuentes? En waarom is Juventus al eens bestraft ivm collectief gebruik van EPO?
Open je ogen, er is meer, veeeeeeel meer.
Ik vraag me dat af:Ziegler schreef:Wielrennen heeft het een beetje over zichzelf afgeroepen door het zo te criminaliseren. Ik vergeet nooit dat er mensen opgepakt werden in Frankrijk.
1. Steroiden voor spieropbouw.
2. Epo voor conditie
3. En weer (cortico) steroiden voor herstel (wonden/spierschade)
4. HCT voor herstel (wonden/spierschade)
Voetbal is naast technisch toch ook heel erg een fysieke sport. Gezien de belangen is het niet te bevatten dat topteams dit niet doen.
Overigens zijn de aanwijzingen richting Spaanse en Italiaanse clubs niet mals... en kan je je vragen zetten bij Nederlandse jeugdopleidingen . Een vriend van me kreeg groeihormoon aangeraden toen hij klein was (Ajax jeugd). Beetje bizar als je ziet dat hij gewoon 1.73 werd.