Vooral dat laatste is wel prettig, dan kunnen we driekwart van de gevangenissen in Nederland sluiten en dat is alleen maar weer goed voor onze staatsschuld
Het dopingtopic 2.0
Het is weer eens een goede dag, ik heb weer twee dingen erbij geleerd. Als het in het AD staat is het een feit en als je niet op heterdaad betrapt bent, dan mag je niet schuldig verklaard worden

Vooral dat laatste is wel prettig, dan kunnen we driekwart van de gevangenissen in Nederland sluiten en dat is alleen maar weer goed voor onze staatsschuld
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
materialist
- Forum-lid
Zo zie je maar er is niet veel voor nodig om je gelukkig te maken, he?Karl66 schreef:Het is weer eens een goede dag, ik heb weer twee dingen erbij geleerd. Als het in het AD staat is het een feit en als je niet op heterdaad betrapt bent, dan mag je niet schuldig verklaard worden![]()
![]()
Do kin der mar druk mei weze
-
deboefvanparma
- Forum-lid
Het zou wel eens zo kunnen zitten. Als je het stukje uit LeMonde hebt gelezen dan beweert Bassons dat de omerta in het peloton heerst. Het is als de politiek in Italie: links houdt rechts in de greep en vv omdat men te veel van elkaar weet. Je doet dus mee in het peloton (je neemt dope en houdt de mond) of je wordt geelimineerd. Voorts heers er het recht van de sterkste. Als LA het teken gaf dat er niet gereden mocht worden, werd er op straffe van 'nooit meer iets winnen' subiet in de remmen geknepen. Een jungle van 200+ gedoopte renners raast voort over godswegen, ieder seizoen weer. Logisch dat LA zich afzijdig hield van klassiekers. De andere nmochten ook wat winnen. De UCI en ASO wisten/weten dit. Beide verdienen middels hun eigen business model geld aan dit zelfde peloton en beide hebben geen belang dat de vuile doping was buiten komt te hangen. LA kon z'n gang gaan. Ik zei het al eens: ik herken het dna van een maffia structuur.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Ach, hoe meer geld hoe meer corruptie en andere ellende,
Als je weet hoe de Fifa en het IOC functioneren dan zijn de praktijken van het wielerpeloton maar kinderspel.
Mensen zijn bereid heel veel voor geld door de vingers te zien en ik vermoed dat het ook niet echt heel anders mogelijk is.
Als je weet hoe de Fifa en het IOC functioneren dan zijn de praktijken van het wielerpeloton maar kinderspel.
Mensen zijn bereid heel veel voor geld door de vingers te zien en ik vermoed dat het ook niet echt heel anders mogelijk is.
Geëlimineerd is natuurlijk overdrachtelijk. Als je je eens zou verdiepen in (bijvoorbeeld) meneer Armstrong, Bassons en Simeoni zou je misschien wat minder wegwuiverig doen en snappen dat er echt een probleem is.Ziegler schreef:@deboefvan parma
Lijkt me toch wat sterk. In tegenstelling tot de maffia kon je uit het wielrennen en wat let je dan om te spreken? De maffia kon je ook uit, maar dan ademde je niet meer.
Babbelen betekent:
1. Verwijdering uit de sport (geen ploeg blieft je nog).
2. Aanklacht van UCI/Eigen bond.
3. elke toekomst binnen de sport als verzorger/mechanicien/chaufeur/ploegleider kan je op je buik schrijven.
4. Hoon en spot van de fans (bijvoorbeeld mensen die de aanklagers van Armstrong afvallen)
5. Eventuele boetes van sponsoren/teruggave premies.
6. Vrienden in je ploeg worden de dupe van je bekentenis.
Er is verdomd weinig voordeel aan babbelen en een heleboel ellende. Je verwijzingen naar et echte leven zijn zoals al eerder aangegegevn zo krom als een hoepel doordat jouw baas veel minder macht heeft dan een ploegleider.
Maar er zijn toch ploegen die een heel groot anti-doping vaandel dragen, die zouden een babbelende renner met goede prestaties toch niet zomaar af kunnen wijzen?dc schreef:
Zoals de ploeg van Vaughters, Riis, Bruyneelvermeulen schreef:Maar er zijn toch ploegen die een heel groot anti-doping vaandel dragen,
Ik geef toe: ik heb me rot gelachen 
RTL Nieuws schreef:Een opmerkelijke primeur in de wielersport: een official die bij een dopingtest zelf tegen de lamp is gelopen.
Sören Svenningsen is mogelijk de eerste official die dat overkomt. Hoe dan ook, voor de Deense wielerbond DCU was de positieve test van het 47-jarige bestuurslid reden om hem per direct te ontheffen uit zijn functie.
Onvergeeflijk
"We zijn geschokt. Het is onvergeeflijk dat een bestuurslid van de Deense wielerbond positief is bevonden", zegt een onthutste bondsvoorzitter Tom Lund. Svenningsen was nog actief als veteraan. Een dopingcontrole na een wielerwedstrijd op 30 juni werd hem fataal. De controleurs troffen in zijn urine sporen van liefst drie verboden stimulantia aan.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Vreemd genoeg zijn de "hervormde" renners die schone ploeg #1 (Garmin) aannam GEEN babbelaarsvermeulen schreef:Maar er zijn toch ploegen die een heel groot anti-doping vaandel dragen, die zouden een babbelende renner met goede prestaties toch niet zomaar af kunnen wijzen?dc schreef:
Sterker nog, zowel TD als DM hebben lopen ontkennen tot ze blauw zagen (Het verhaal achter David Millar is helemaal inktzwart).
Mooi dat babbelen dit betekent, maar de vraag was "wat let je om te spreken"? Niets dus. Als je Maarten Ducrot of Peter Winnen heet, staat weinig je in de weg om gewoon eens wat opener te zijn over die wereld. Ik zou werkelijk niet weten welke van de zes gevolgen voor deze mannen nog actueel zijn. Ik denk niet één, maar ik ben bang dat jij dat weer beter meent te weten.dc schreef: Babbelen betekent:
2. Aanklacht van UCI/Eigen bond.
3. elke toekomst binnen de sport als verzorger/mechanicien/chaufeur/ploegleider kan je op je buik schrijven.
4. Hoon en spot van de fans (bijvoorbeeld mensen die de aanklagers van Armstrong afvallen)
5. Eventuele boetes van sponsoren/teruggave premies.
6. Vrienden in je ploeg worden de dupe van je bekentenis.
De stelling was overigens dat er een 'omerta' heerste in het peleton. Ik zeg helemaal niet dat er niets aan de hand is, maar dat het zo erg niet kan zijn. Het is een keuze van oud renners om niet te spreken. En dat komt niet door 'omerta'.