Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3264
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 jul 2015 22:47

joeywl schreef:Nou heb ik hier een oude Zundapp staan, ik moet toch zeggen dat ik in een bocht mijzelf zekerder voel op mijn Charger dan op mn Zundapp.

Wij verschillen duidelijk in mening en dat is prima!
Jij hebt een mening, ik argumenten. gebaseerd op natuurkundige wetten.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16345
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 jul 2015 01:17

Maar met diezelfde natuurkundige wetten in je achterhoofd schijt je dus ook zeven kleuren stront als je moet gaan afdalen op de racefiets...?

Vanwege de accu en motor ligt het zwaartepunt van een high speed e-bike een stuk lager dan bij een racefiets.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8947
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 jul 2015 10:45

Ernie C. schreef:Maar met diezelfde natuurkundige wetten in je achterhoofd schijt je dus ook zeven kleuren stront als je moet gaan afdalen op de racefiets...?

Vanwege de accu en motor ligt het zwaartepunt van een high speed e-bike een stuk lager dan bij een racefiets.
Er zijn er zat die op die manier de berg af gaan, hoor!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1273
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 12 jul 2015 12:38

geleuken14 schreef:
icemaniak schreef:Ik heb een riese muller charger hs nuvinci belt
Onder garantie is ivm roest een nieuwe voorvork geplaatst.
Mijn vrouw had hem opgehaald en de volgende dag al bij de eerste meters had ik het gevoel dat de fiets niet goed reageerde. Mijn zoon van 6 reed ik bijna van zijn fiets.
Gewoon de bocht om gaat wel, maar met name de nuance stuurbewegingen, kleine correcties lijkt het wel of de fiets wil tegen sturen. Met losse handen rijden is bijvoorbeeld onmogelijk ( moet je normaal ook niet willen met een high speed fiets, maar als test even goed)
Mijn fietsenmaker heeft er naar gekeken. Heeft een paar rondjes op een klinker parkeerterrein gereden met collega's en zij dat er niets aan de hand is. Ik moet het maar even een week aankijken.
Op de terugweg met een andere fiets in hand naar huis gereden. Was bijna niet te doen. Mijn vrouw constateerde vanavond hetzelfde gekke stuurgedrag. De kleine stuurbewegingen zijn bijna niet te doen.

Iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik durf bijna niet meer terug naar deze fietsenmaker aangezien ik te weinig verstand heb van dit soort dingen. Dus ik moet me nu eerst verdiepen in de terminologie en dan teruggaan. Ik ben niet bang voor een beetje snelheid, maar ik durf nu eigenlijk niet meer op deze fietsenmaker te rijden.
Ik zie je bericht ook op dat andere forum staan...
Raar allemaal..Ik heb hetzelfde type en ik heb nergens last van !!

Met dergelijke problemen heb je toch wel recht op een nieuwe fiets die wel goed is !
Riese & Muller heeft immers een naam hoog te houden :!: :roll:
Dus omdat zijn nieuwe vork de fiets scheef trekt moet hij een nieuwe fiets krijgen, vreemde redenering :).

Niwla
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2015 12:43

Niwla 14 jul 2015 12:52

Goede middag,

Sinds gister ben ik de trotse bezitter van een Sparta E-Speed Nuvinci 2015. Deze wil ik vanaf volgende maand dagelijks gaan gebruiken voor woon-werkverkeer (c.a. 10km per rit). Nu viel mij gister bij thuiskomst (gekocht via webshop) op dat de remmen (Magura HS11) voor mijn gevoel verkeerom zitten. De achterrem zit voor mij nu links terwijl ik rechts gewend ben.
Is dit gebruikelijk dat dit per fiets/merk van verschillen ?

Ook kan ik via het Bosch-display de verlichting niet uitschakelen. Deze schakelt mee met het in en uitschakelen van de hele fiets. Ik heb gelezen dat het per fabrikant kan verschillen of ze deze functie gebruiken of niet. Is het bekend dat sparta hier geen gebruik van maakt ?

Alvast bedankt voor je reactie!

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 14 jul 2015 13:53

Dat kan per merk verschillen, simpele oplossing is om het om te draaien, opnieuw ontluchten en klaar is kees. Vind je dit te ingewikkeld ga dan niet lopen tobben, zet hem neer bij je fietsenmaker en die zal het voor je oplossen. Uiteraard tegen een vergoeding aangezien je hem op internet heb gekocht.

Het is een stukje wetgeving wat die verlichting betreft. Zie het als een dag rij verlichting bij een auto. Dat zal bij elke high speed fiets hetzelfde zijn aangezien die onder een snorfiets valt.

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 14 jul 2015 15:39

joeywl schreef:Dat kan per merk verschillen, simpele oplossing is om het om te draaien, opnieuw ontluchten en klaar is kees. Vind je dit te ingewikkeld ga dan niet lopen tobben, zet hem neer bij je fietsenmaker en die zal het voor je oplossen. Uiteraard tegen een vergoeding aangezien je hem op internet heb gekocht.

Het is een stukje wetgeving wat die verlichting betreft. Zie het als een dag rij verlichting bij een auto. Dat zal bij elke high speed fiets hetzelfde zijn aangezien die onder een snorfiets valt.
Magura remgrepen zijn zowel links als recht te monteren, hoeft niets ontlucht te worden gewoon grepen wisselen. Sparta heeft vaak vrij korte leidingen, gewoon wisselen als de lengte van de leiding het toelaat
Verlichting kan je volgens mij gewoon via software aanpassen wel even naar de FM
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 16 jul 2015 15:59

specializedmerida schreef:
joeywl schreef:Dat kan per merk verschillen, simpele oplossing is om het om te draaien, opnieuw ontluchten en klaar is kees. Vind je dit te ingewikkeld ga dan niet lopen tobben, zet hem neer bij je fietsenmaker en die zal het voor je oplossen. Uiteraard tegen een vergoeding aangezien je hem op internet heb gekocht.

Het is een stukje wetgeving wat die verlichting betreft. Zie het als een dag rij verlichting bij een auto. Dat zal bij elke high speed fiets hetzelfde zijn aangezien die onder een snorfiets valt.
Magura remgrepen zijn zowel links als recht te monteren, hoeft niets ontlucht te worden gewoon grepen wisselen. Sparta heeft vaak vrij korte leidingen, gewoon wisselen als de lengte van de leiding het toelaat
Verlichting kan je volgens mij gewoon via software aanpassen wel even naar de FM
Nog makkelijker inderdaad :mrgreen: .

Verlichting is niet aan te passen via software van Bosch.

Niwla
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2015 12:43

Niwla 16 jul 2015 20:43

Iedereen bedankt voor de reactie!

Henkkarel
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2015 18:27

Henkkarel 19 sep 2015 18:53

na aankoop van 2 elektrische RIH fietsen bleek 1 fiets direct een motor met heel veel lawaai te hebben
dan zou je zeggen RIH stuurt een nieuwe motor naar reparateur en monteren maar
helaas dat gaat niet bij RIH eerst opsturen dan beoordelen weer terugsturen enz
eerst heb ik een maand met die lawaaimotor moeten rijden en daarna was ik de fiets
2 weken kwijt voor reparatie
ook fiets 2 heeft problemen met software dit is nog niet opgelost
het zijn fietsen van 2600 euro per stuk , dus fietsen bij RIH worden niet gekontroleerd voor aflevering klant zit met problemen , schande RIH
voor ons geen RIH fietsen meer
had net zo goed stella fietsen kunnen nemen ,daar kun je deze dingen verwachten ,wel ander geld

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 19 sep 2015 18:57

Slechte service inderdaad
Had je met een Giant of Gazelle zeker niet gehad

De dealer had hier ook anders mee moeten omgaan , reparatie is geen optie met een fiets die helemaal nieuw is
Een fout kan altijd voorkomen maar ze hadden gewoon direct een nieuw wiel moeten sturen
Giant doet dat nog als een wiel/motor na 2 jaar kapot gaat
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

slekke
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 feb 2010 15:10
Locatie: Duvelland

slekke 02 okt 2015 12:26

sinds vorig jaar heb ik erge pijn in m'n rug vanwege een hernia, de verleiding is groot om eens een sportieve e-bike te testen om m'n dagelijkse 28,5 km (heen) af te leggen. Los trappen bezorgt me geen pijn, maar van zodra ik echt heftige tegenwind heb (5 beaufort langs het kanaal...) is de pijn echt niet aangenaam... heeft iemand ervaring met deze afstand in combinatie met e-bike? een voorkeur heb ik niet echt, als het maar degelijk is...

Plaats reactie