Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 13 jul 2009 16:58

Quarante schreef:Al die mensen die hem afkraken hebben zelf minder bereikt dan Mart Smeets. Hij is altijd een vaste waarde bij wielrennen en schaatsen en vooral de Avondetappe maakt mijn Tourbeleving compleet. Arrogantie is gewoon op z'n plaats en hij mag dat gerust van mij laten zien, graag zelfs. Wie gaat hem evenaren? Niemand, geen enkele (sport)commentator/presentator kan hem vervangen als hij ermee zou stoppen. Gelukkig is het een workaholic, stel je voor: Een tour zonder avondetappe, dat is dus het live verslag met MD en HD, vervolgens het tourjournaal voor de mensen die live niet konden kijken en de rest van de avond is 'tourloos'. De Avondetappe neemt je mee achter de schermen, voor en na de wedstrijden, ze belichten randzaken en randfiguren die erg interessant blijken te zijn. Tussen de fragmenten door krijg je een presentatie te zien van de beste wielercommentator en twee gasten die een band met wielrennen hebben en hun belevingen delen.

Critici die spreken van arrogantie en zelfingenomenheid tonen dat ze zelf nog veel arroganter zijn door een groots tv-collega af te zeiken in één of ander artikeltje in een wanhoopspoging om aandacht te krijgen...


Nou nou, een gevoelige snaar?

Ik denk wel dat je het maken van een Tour programma met daarin achtergronden, interviews en wetenswaardigheden erg overschat. Alleen bij Studio Sport zelf hebben ze al talent genoeg.
En ook op de Belg lukt het om een aardig programma neer te zetten.

Nogmaals, ik zeg niet dat ik de avondetappe niet leuk vind, ik kijk er met plezier naar. Ik vind alleen dat Mart Smeets te veel fouten maakt. vroeger was hij veel beter op de hoogte en zag hij het beter. Nu gaat het veel meer over de oude doos. Ik vraag me soms af of hij uberhaupt wel kijkt overdag, of dat hij een beetje de tourradio volgt, 's avonds een samenvatting ziet, en overdag wijntjes aan het uitzoeken is en een leuke locatie.

eelcoz

eelcoz 13 jul 2009 19:29

@MrT: Volkomen mee eens. Ik kijk meestal ook wel omdat ik het gewoon een leuk programma vind, maar af en toe zijn sommige fouten van Smeets echt stuitend. Het enige wat ik nauwelijks trek is z'n commentaar bij de samenvatting van de etappe. Maar goed.

Iemand trouwens Profiel gezien? Ik heb niet veel nieuws of verrassends gehoord, behalve dan dat Mart niet zo'n goeie verstandhouding schijnt te hebben met z'n jongere collega's:), al is dat ook nauwelijks verrassend te noemen.

phcas
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2007 11:17

phcas 13 jul 2009 19:46

Iemand die steengoed is in zijn vak mag best arrogant zijn. Van de week vatte Smeets de etappe samen en noemde Sandy Casar zomaar "Jimmy Gaspart". Hij bedoelde waarschijnlijk Jimmy Casper, maar die doet niet mee. Iemand die dat soort blunders maakt (minstens 3 per uitzending) heeft geen enkel recht van spreken. Laat staan arrogant spreken.
Het is wel genieten elke keer, en het biedt heerlijke inspiratie!

Zie ook: http://caskraker.blogspot.com/
http://caskraker.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 13 jul 2009 22:56

De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 13 jul 2009 23:22

phcas schreef:Iemand die steengoed is in zijn vak mag best arrogant zijn. Van de week vatte Smeets de etappe samen en noemde Sandy Casar zomaar "Jimmy Gaspart". Hij bedoelde waarschijnlijk Jimmy Casper, maar die doet niet mee. Iemand die dat soort blunders maakt (minstens 3 per uitzending) heeft geen enkel recht van spreken. Laat staan arrogant spreken.
Het is wel genieten elke keer, en het biedt heerlijke inspiratie!

Zie ook: http://caskraker.blogspot.com/


Mwa, ik vind blunders wat overdreven... er is vast iemand te vinden die alle renners wel goed weet te benoemen, maar om iemand hier alleen op af te rekenen, en je anders geen recht van spreken hebt... ik ben geen fan van Smeets maar om nou te zeggen dat iemand met zijn staat van dienst geen recht van spreken heeft t.a.v. wielrennen of de tour...

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5963
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 jul 2009 09:41

Iemand die steengoed in zijn vak is, mag idd wat arrogante trekjes vertonen. Maar de ellende is nu juist dat Mart NIET steengoed in zijn vak is en vaak alleen maar arrogant is.

Ik kijk nooit naar de avondetappe juist omdat Smeets hem presenteert. Terwijl ik eigenlijk wel op een dergelijk soort programma zit te wachten. NOS zou er beter aan doen om hetzelfde programma te maken met een goeede presentator. Voor het commentaar ga ik al naar de belg en nu voor de avond etappe dus ook al.

Nog even en ik ga emigreren en vraag de Belgische nationaliteit aan!
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 14 jul 2009 10:33

ik moet wel zeggen dat ik gister de aanvulling van Bart Veldkamp wel goed vond. En hij was toch ook wel licht kritisch ten opzichte van Johan Bruyneel zonder het gesprek verder te verpesten.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2725
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 14 jul 2009 10:35

rob74 schreef:Nog even en ik ga emigreren en vraag de Belgische nationaliteit aan!


Moet je doen Rob, krijg je die bananenrepubliek van België er gelijk bij cadeau! ;)
Smeets is nog niks vergeleken bij de Belgische politiek....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 14 jul 2009 10:48

Mensen die goed in hun vak of geboren leiders zijn, hebben geen arrogantie. Ze weten mensen voor zich te winnen door de juiste toon en omgang te vinden. By nature. Daardoor bereiken ze hun doel(en). Maar dit soort kanjers zijn zeldzaam. De rest gaat ten onder in een poel van onzekerheid.

Smeets is een komediant en derhalve nimmer zichzelf. Ooit gezeten bij Pauw (die naam is bij de man verzonnen) en Witteman was dat waar te nemen. Toen hij voor paal werd gezet bij DWDD was Smeets totaal z'n rol kwijt.

Echter, sinds de uitzending van Profiel vind ik hem zielig en bovenal communicatief gestoord.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 jul 2009 12:11

ferry1982 schreef:ik moet wel zeggen dat ik gister de aanvulling van Bart Veldkamp wel goed vond. En hij was toch ook wel licht kritisch ten opzichte van Johan Bruyneel zonder het gesprek verder te verpesten.

Dat ben ik met je eens! Hij was het die Bruyneel bijvoorbeeld vroeg naar het Livestrong t-shirt dat hij droeg en of daar geen voorkeur uit sprak. Sowieso vond ik een man met een prominent getoonde Livestrong armband die een man interviewt in een Livestrong t-shirt weinig objectief overkomen. Maar dat wisten we zonder doe attributen ook al. Veldkamp prikte er meerdere malen doorheen met zinnige vragen.

Overigens terzijde: ik vond ik het item van "Fifi" over Oradour-sur-Glane indrukwekkend omdat het over dat dorpje ging maar wat was hij slecht geïnformeerd zeg! Hij praatte zonder meer de politiek correcte versie van de Fransen na over Elzassers die gedwongen dienst deden. Voor jullie informatie (ik ben historicus), die mannen uit de Elzas deden géén gedwongen dienst in de Waffen-SS. Zoals jullie waarschijnlijk weten hadden de Fransen en de Duitsers door de eeuwen heen regelmatig ruzie over deze streek en na elke oorlog tussen de twee wisselde de Elzas van eigenaar. De Duitsers beschouwden de inwoners van Elzas-Lotharingen als landgenoten en veel mensen uit die streek zagen zichzelf ook als Duitsers. De Waffen-SS (en al helemaal de Das Reich divisie) bestond grotendeels uit vrijwilligers. Echter, toen deze Elzasser SS'ers in 1953 voor de rechter kwamen vanwege hun betrokkenheid bij de moorden in Oradour lag dit politiek gevoelig: de streek was net weer Frans en de regering in Parijs was bang voor anti-Franse sentimenten in de Elzas als zij de Elzasser daders van de moordpartij hard zouden aanpakken. Het gevolg was dat dit opeens mannen werden die "gedwongen" dienst hadden gedaan in het Duitse leger en de schuld werd volledig bij de Duitse betrokkenen gelegd. Uiteraard een belachelijke politieke beslissing want aangezien die mannen ruim zeshonderd bewoners van Oradour vermoord hadden zou het niet uit mogen maken hoe ze in het Duitse leger terecht waren gekomen. Gedwongen om het Duitse uniform te dragen of niet, het waren moordenaars. "Fifi" zei al dat de bevolking van Oradour woest was en jarenlang niets van "Parijs" wou weten. Nu weten jullie waarom: omdat de regering moordenaars liet lopen om de Elzas rustig te houden.

Tot zover even mijn off-topic geschiedenisles. Terug naar Mart
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 14 jul 2009 12:19

rob74 schreef:
Nog even en ik ga emigreren en vraag de Belgische nationaliteit aan!


Dan wel naar het Franstalige deel, anders woon je over een aantal jaar alsnog in Nederland.
:-P

Bruyneel moest zich in allerlei kromme zinnen wringen. Natuurlijk is Armstrong zijn maatje en zijn nummer 1, maar dat kan hij niet zeggen. Dus moet hij goed doordacht praten, hij had het er moeilijk mee.

eelcoz

eelcoz 14 jul 2009 13:04

Ik vond het wel jammer dat Mart niet echt doorvroeg over die Sporza-boycot, wat toch grotendeels uit de hoed van Bruyneel kwam.

Eigenlijk vond ik gisteren Tour 2009, met Patrick Lefevere, veel leuker.

Plaats reactie