Ervaringen met Aliexpress wielen
-
- Forum-lid
Op 5 Mei CSC wielen besteld, gisteren geleverd. Ik had dit vrijdag op 9 Mei al kunnen hebben maar ik was niet thuis op moment van bezorgen. Snelle service, nu de banden tubeless maken en binnenkort is testen. Ben ook benieuwd hoe het smoelt op m'n gravelbike!
Misschien meer voor de domme vragen categorie, maar ik stel 'm toch hier ff: Past elk gangbaar tubeless ventiel op de CSC velgen (45mm hoog heb ik)? Bijv die van Schwalbe https://www.mantel.com/schwalbe-tubeless-ventielen ?
-
- Forum-lid
Mijn god wat is jullie ervaring met het opleggen van banden op de CSC wielen?
Gisteravond meer dan een uur bezig geweest met mn Pirelli P zero Velo 4s van de oude DT Swiss wielen naar de CSC's maar het is me gewoon niet gelukt, wat een verschrikking. Kijk nu al uit naar de eerste keer lekrijden;-) (als ik ze überhaupt erop krijg, vanavond poging twee).
Ook nog een nieuwe binnenband gesloopt in het proces.
Gisteravond meer dan een uur bezig geweest met mn Pirelli P zero Velo 4s van de oude DT Swiss wielen naar de CSC's maar het is me gewoon niet gelukt, wat een verschrikking. Kijk nu al uit naar de eerste keer lekrijden;-) (als ik ze überhaupt erop krijg, vanavond poging twee).
27 April via FreeSports Store in contact gekomen met een medewerker van CSC uit China.
Deze persoon heeft al mijn vragen beantwoord en mij een link gestuurd voor XDR wielen; hongying store op Alieexpress
Vandaag 13 Mei ontvangen.
50mm, 21/28, pillar wing 20 spaken, d272 stalen lagers, 54t ratchet -> 1398 Gram
Dit heeft mij 353 euro gekost.
Het contact verliep zeer goed en ik kreeg foto's voor verzending of alles er goed uit zag. Ze hadden per ongeluk keramische lagers erop gezet. Nadat ik dit zei hebben ze dit direct vervangen voor stalen en nogmaals een foto gestuurd.
Deze persoon heeft al mijn vragen beantwoord en mij een link gestuurd voor XDR wielen; hongying store op Alieexpress
Vandaag 13 Mei ontvangen.
50mm, 21/28, pillar wing 20 spaken, d272 stalen lagers, 54t ratchet -> 1398 Gram
Dit heeft mij 353 euro gekost.
Het contact verliep zeer goed en ik kreeg foto's voor verzending of alles er goed uit zag. Ze hadden per ongeluk keramische lagers erop gezet. Nadat ik dit zei hebben ze dit direct vervangen voor stalen en nogmaals een foto gestuurd.
Orbea Orca 2021
-
- Forum-lid
Mijn conti 5000 buba's gingen er prima op. Iets wat ik niet over mij FFWD F4R Set kon zeggen.franciscus82 schreef: ↑13 mei 2025 18:21 Mijn god wat is jullie ervaring met het opleggen van banden op de CSC wielen?
Op de baan gingen mijn Vittoria pista's er ook goed op.
Nog even een vraagje voor de Ridenow TPU gebruikers, waar plakken jullie die valve sticker?
op internet zie ik:
- op de tpu tube
- op de velg om het trillen van het ventiel te voorkomen
- binnenin de velg om scherpe randen te weren
niemand lijkt het echt te weten.
op internet zie ik:
- op de tpu tube
- op de velg om het trillen van het ventiel te voorkomen
- binnenin de velg om scherpe randen te weren
niemand lijkt het echt te weten.
Orbea Orca 2021
-
- Forum-lid
Zitten die er standard bij? Ik dacht dat het een plaksetje was.
Hier liggen ze nog in een lade als ik ze nog niet heb weggegooid.
Heb ze nog niet gemist.
Hier liggen ze nog in een lade als ik ze nog niet heb weggegooid.
Heb ze nog niet gemist.
Heb deze stickers niet gebruikt in mijn csc wielset.
Ga ze wel op DT Swiss op de velg plakken. Zaten er in het verleden bij mij niet bij.
Hier gebruikte ik isolatietape tegen het rammelen.

De roze is voor een gaatje te dichten. Geen ervaring mee.
Heb 1x lek gereden maar was een beste grote snee.
Ga ze wel op DT Swiss op de velg plakken. Zaten er in het verleden bij mij niet bij.
Hier gebruikte ik isolatietape tegen het rammelen.

De roze is voor een gaatje te dichten. Geen ervaring mee.
Heb 1x lek gereden maar was een beste grote snee.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)