Maar een Honda is wat anders dan een hond
Het grote domme vragen topic
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als WOEF-dram dat zegt zal het wel zo zijn 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- thestudent
- Forum-lid HC
Sommige honden zijn alleen verdomde onhandig en lopen je onderuit, ook al bedoelen ze geen kwaad.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- borgmonster
- Forum-lid
Is de velg wel rond?MPolleke schreef: ↑28 jul 2023 18:52 Ja, dat is ook mijn conclusie, het moet bedoeld zijn als 622 velg. Met het meetlint meet ik 626mm. De hobbelbanden zeggen ook dat er iets niet klopt.
Maar eens laten bezinken wat ik nog kan doen om het te verbeteren. Er zullen toch ooit banden omheen gelegen hebben, ze zijn gebruikt geweest.
Wanneer een ondeskundige er een ellips van gemaakt heeft bij het aanspannen van de spaken, in plaats van een mooie cirkel, zal de diameter op verschillende plaatsen anders zijn. Dan krijg je een hobbelpaard.
Al geprobeerd om te meten of de diameter overal gelijk is?
ex-CUBE Litening Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Canyon Ultimate CF SLX 8 DISC TDF
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Canyon Ultimate CF SLX 8 DISC TDF
Berenspray bij hebben, of de variant voor mensen, die is wat kleiner.
Ben zo ooit gebeten door hond (grens Luxemburg/Duitsland). Commentaar boer, hier komt nooit iemand, hij bedoelde wellicht, ondanks dat het openbare weg is moet je hier niet kopen.
Sindsdien altijd spuitbusje bij. Nog nooit moeten gebruiken overigens, sinds dat ene incident nooit meer lastiggevallen geweest door honden. Maar geeft wel een veilig gevoel.
Dank je voor je reactie.borgmonster schreef: ↑29 jul 2023 22:50Is de velg wel rond?MPolleke schreef: ↑28 jul 2023 18:52 Ja, dat is ook mijn conclusie, het moet bedoeld zijn als 622 velg. Met het meetlint meet ik 626mm. De hobbelbanden zeggen ook dat er iets niet klopt.
Maar eens laten bezinken wat ik nog kan doen om het te verbeteren. Er zullen toch ooit banden omheen gelegen hebben, ze zijn gebruikt geweest.
Wanneer een ondeskundige er een ellips van gemaakt heeft bij het aanspannen van de spaken, in plaats van een mooie cirkel, zal de diameter op verschillende plaatsen anders zijn. Dan krijg je een hobbelpaard.
Al geprobeerd om te meten of de diameter overal gelijk is?
Er zit geen hoogteslag in beide velgen, ze lopen mooi rond bij het ronddraaien.
Ook toen ze nog niet ingespaakt waren meette ik bij beide 626mm diameter.
Pepperspray valt onder verboden wapens, dus je mag het niet in bezit hebben. Eigen keuze, maar om het te adviseren, mag er wel een opmerking bij.lugosi schreef: ↑30 jul 2023 07:46Berenspray bij hebben, of de variant voor mensen, die is wat kleiner.![]()
Ben zo ooit gebeten door hond (grens Luxemburg/Duitsland). Commentaar boer, hier komt nooit iemand, hij bedoelde wellicht, ondanks dat het openbare weg is moet je hier niet kopen.
Sindsdien altijd spuitbusje bij. Nog nooit moeten gebruiken overigens, sinds dat ene incident nooit meer lastiggevallen geweest door honden. Maar geeft wel een veilig gevoel.
Met iemand gaan fietsen die minder hard kan!
Net als met duiken: je hoeft niet sneller dan de haai te zwemmen. Als je maar sneller zwemt dan je buddy.
Net als met duiken: je hoeft niet sneller dan de haai te zwemmen. Als je maar sneller zwemt dan je buddy.