Giro 2019
Achteraf gezien volkomen logisch, iedereen die het wielrennen volgt weet dat je geen 5 weken top kan zijn, 2-3 is de max en Roglic was in Romandië al op zijn max. Critici zeiden direct na Romandië al: daar gaat zijn Giro en ze hebben gelijk gekregen.
Ik vind het frappant dat dit Jumbo-Visma gebeurt als je Heijboer, Zeeman en Orie in dienst hebt... Zeker die laatste heeft al meermaals bewezen het fenomeen 'pieken' tot in de puntjes te beheersen... '
Ik vind het frappant dat dit Jumbo-Visma gebeurt als je Heijboer, Zeeman en Orie in dienst hebt... Zeker die laatste heeft al meermaals bewezen het fenomeen 'pieken' tot in de puntjes te beheersen... '
Als Roglic toen in het roze was gekomen had hij nog steeds een probleem gehad. Zijn ploeg had dat nooit kunnen verdedigen. Nu heeft hij bijna de hele Giro relatief in de luwte gereden. Vandaag reed hij de laatste klim langzamer naar boven dan een paar jongen die de hele/halve etappe al in de aanval waren en flink lager in het klassement stonden. Het was gewoon op en hij moet blij zijn met een podium en twee ritzeges.csteenbe schreef: ↑01 jun 2019 21:46 Roglic is het zelf schuld dat hij nu op deze positie staat hij had samen met Nibali toen Carapaz zijn tijdsverschil maakte moeten rijden maar dat weigerde hij, jammer want als hij dat had gedaan had hij de Giro kunnen winnen.
Tijdstraf is natuurlijk belachelijk dat zeker, een renner kan daar niets aan doen.
Waarschijnlijk had de ploegleiding gehoopt op nog een piekje bovenop de topvorm die hij al had maar helaas werkte dat niet. Zeker als je ook nog met maagproblemen rondrijdt is dat begrijpelijk. De eerste grote ronde die je serieus voor het klassement gaat mag je deze fouten nog maken. Ik ben benieuwd wat ze de volgende keer gaan doen.
Die tijdstraf is een noodzakelijk kwaad. Geef je daar geen tijdstraf meer voor kan alleen nog maar een thuisrijder een grote ronde winnen.
Campagnolo Ultra Dork
-
anderson99
- Forum-lid
Niets deed, hij kon niks meer de tank was leeg. Een wielrenner[duursporter] is niet een oplaad batterij.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
ottorongo bedoelt dat hij een keer naar achter had moeten meppen toen hij geduwd werd. Hij liet het nu veel te dankbaar toe, daarom krijgt hij die (milde) tijdstraf.anderson99 schreef: ↑02 jun 2019 01:13 Niets deed, hij kon niks meer de tank was leeg. Een wielrenner[duursporter] is niet een oplaad batterij.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Die motaar en cameraman zijn anders wel een dag geschorst door de jury
Het punt is meestal dat de jury alleen achteraf kan handelen omdat de orders op het moment zelf gewoon genegeerd worden. Een mooi moment was de jurywagen die de motor gewoon wegjoeg voor de groep maar bergop over een smalle weg lukt dat gewoon niet.
En tja, tijdstraf? hoe zou dat dan berekend moeten worden? Het is alleen wel zo dat als je de renner zelf straft dat de motoren het wel uit hun hoofd laten.
Het punt is meestal dat de jury alleen achteraf kan handelen omdat de orders op het moment zelf gewoon genegeerd worden. Een mooi moment was de jurywagen die de motor gewoon wegjoeg voor de groep maar bergop over een smalle weg lukt dat gewoon niet.
En tja, tijdstraf? hoe zou dat dan berekend moeten worden? Het is alleen wel zo dat als je de renner zelf straft dat de motoren het wel uit hun hoofd laten.
Zeker gekeken, op het moment waar ik over sprak was hier geen sprake van, en als hij roze had gepakt wat eigenlijk wel de verwachting was, wordt het moraal ook beter en kun je zo een stapje meer doen.anderson99 schreef: ↑01 jun 2019 23:12
Heb jij wel gekeken Carapaz en Landa werden beter en beter naar de laatste etappes Roglic slechter en slechter. Hij was gewoon niet goed genoeg.
Op dit moment is hij niet sterk genoeg omdat ik denk dat het moraal weg is, scheelt een hoop in het wielrennen.
YFood !!!
Enzzo, jij vindt het echt vergelijkbaar dat in het ene geval een renner wordt bestraft omdat hij voordeel heeft en in het andere geval de motard en cameraman, terwijl een renner ook voordeel had?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
tja toeschouwers langs de weg straffen die een duwtje geven is iets moeilijker natuurlijk dan motards.
Je kunt toch ook moeilijk gaan remmen als motors te dicht voor jou gaan rijden omdat je er voordeel zou uit halen?
En die tijdstraf voor duwen? Hoefde niet, behalve als je er zelf om zou vragen of het echt expliciet toelaat. Maar die tijdstraf zal het verschil niet meer maken en dat wisten de boetegevers ook wel denk ik.
En Nibali bevoordelen omdat hij een Italiaan is? Heb ik in ieder geval zo niet ervaren.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.