Het grote domme vragen topic
- thestudent
- Forum-lid HC
https://www.directindustry.com/prod/tes ... 94549.html
Zoiets aan je rollers en kwasten. Tussen 0.2N en 0.4N. Voor de precieze hoekjes.
Zoiets aan je rollers en kwasten. Tussen 0.2N en 0.4N. Voor de precieze hoekjes.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik ben 65 jaar, fiets de afgelopen 10 jaar ongeveer gemiddeld 150 km per week op mijn Ridley, met ultegra 20i crankstel 50-34 en cassette 11-32. Een hele fijne fiets. Ik kom recentelijk regelmatig in Italië en daar kom ik van die stevige steile klimmetjes tegen. Ik kom niet fietsend boven, echt te stijl. Meer trainen zal helpen maar ik vraag mij af of ander materiaal mij kan helpen. Ik zie hier veel Italianen op een MTB op die steile paadjes en vroeg mij af of je met een (bepaalde) MTB-fiets iets makkelijker kan klimmen. Of is dat een domme vraag????
Ik ben 3 jaar jonger dan jij. Als ik naar de Italiaanse bergen ga, monteer ik inmiddels een 34 voor en een 40 achter.
Daarmee lukt het wel om boven te komen.
Er zijn een paar aanpassingen nodig. Andere cassette, ketting en een Wolftooth aan de derailleur.
Daarmee lukt het wel om boven te komen.
Er zijn een paar aanpassingen nodig. Andere cassette, ketting en een Wolftooth aan de derailleur.
hun fietsen.
een grotere cassette van 11 t/m 40
En omdat je derailleur dat standaard niet haalt, gebruik je een wolftooth om dat wel mogelijk te maken. Je moet dan wel opletten dat je niet groot-groot schakelt.
Met MTB's heb je standaard een lichter verzet. Tegenwoordig veel 34 (voor) en 10-52 achter. Daarom de MT in de naam. Ook dalen gaat prettiger op steile hellingen dan een racefiets.
En omdat je derailleur dat standaard niet haalt, gebruik je een wolftooth om dat wel mogelijk te maken. Je moet dan wel opletten dat je niet groot-groot schakelt.
Met MTB's heb je standaard een lichter verzet. Tegenwoordig veel 34 (voor) en 10-52 achter. Daarom de MT in de naam. Ook dalen gaat prettiger op steile hellingen dan een racefiets.
Niet zijken maar reiden !
O nee, geen crankstel maar cassette. Ik vind het maar ingewikkeld, maar ik begrijp je antwoord nu. Maar ik begrijp dat het niet vreemd is om naar een mtb te kijken voor als ik in Italie ben. Een met 34 (voor) en 10-52 achter. Die 52 klinkt dan nog beter (lichter) dan die 40. Zie ik dat goed?
Ik heb dit probleem opgelost door een Shimano GRX crankstel te monteren (48/31, of 46/30).
Icm een 11-34 cassette biedt dat heel veel ruimte!
Icm een 11-34 cassette biedt dat heel veel ruimte!
Dan moet ook de voorderailleur zo laag gemonteerd kunnen worden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless