Goede vakantie nog!
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Daniel, ik begrijp de behoefte/hunkering wel, maar de reactie op het ontbreken van de (volledige) mogelijkheid niet. Alsof er geen andere opties zijn om je kinderen (en jezelf?) te vermaken. Zal verder maar niet ingaan op het "ja maar zij dit/dat/zus/zo en wij.... " geklaag. Laat ik aan je therapeut 
Goede vakantie nog!
Goede vakantie nog!
Lieve dames, het gaat me niet om het zwembad an sich. Maar om de reactie bij het ontbreken of beperken er van. Dan is het gelijk "idioterie" en "kansloos". En dan ben je ook nog eens vrijwillig in dat buitenland. Get a life. Of inderdaad, ga eens met een therapeut in gesprek... (mag ook over mij gaan).
Dan mag de mevrouw die dit schrijft misschien zelf ook eens naar een therapeut. Want het lijkt er veel op dat U zich aan veel nieuwelingen ergert, of iig hoe het hier op het forum aan toe gaat. Of aan mensen die een andere mening hebbenJoseba schreef: ↑09 aug 2020 20:59 Lieve dames, het gaat me niet om het zwembad an sich. Maar om de reactie bij het ontbreken of beperken er van. Dan is het gelijk "idioterie" en "kansloos". En dan ben je ook nog eens vrijwillig in dat buitenland. Get a life. Of inderdaad, ga eens met een therapeut in gesprek... (mag ook over mij gaan).
-
i-mac
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat is het ook
Weet je nog, die duizenden op De Dam? Oke, was geen zwembad, maar behoorlijk druk. Wat gebeurde daar? Noppes, nada, niks. Daar stond die burgemeester trouwens vrolijk kapjesloos tussen die nu zo hard voor kapjes pleit...
Meeste besmettingen vinden nog steeds binnen en in persoonlijke kring plaats, nog niet gehoord van zwembaden of stranden.
En ik hoef niet naar een therapeut ivm Joseba hoor. Die gaat er soms strak in, doe ik ook wel eens. Jammer dat het soms iets te persoonlijk op de man gaat, maar verder geen probleem.
Als je jezelf sterk uitdrukt moet je ook accepteren dat je wel eens tegenwind krijgt. En ik heb het idee dat Joseba dat ook accepteert. Agree to disagree moet kunne imho.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Op de camping waar ik geweest ben was het bij tijd en wijle echt te druk in het zwembad. Meter afstand was echt onmogelijk. Zeker icm Fransen die er sowieso lak aan hebben. En de badmeester dan maar omroepen dat je een meter afstand moest houden: Hoe dan?daniel1975 schreef: ↑09 aug 2020 18:42 vive la France!
Zwembaden op camping vrij toegankelijk, zonder restricties.
Zonnebedjes wel vastgeschroefd op 1m afstand en strepen in de wachtrij voor de glijbaar. Prima vakantiegevoel voor kids (en dus ook ouders).
Een altijd aanwezig zacht windje was overigens volgens mij de grootste corona-maatregel![]()
Wij zijn een een paar keer weggegaan en naar het strand gegaan, of aan het einde van de dag gegaan. Was veel rustiger. Ik moet zeggen dat ik niet echt een vakantiegevoel heb als er heel veel mensen te dicht bij me in de buurt komen. Vroeger vond ik dat geen probleem. Was verder prima zo voor mij, maar in het kader van het verspreiden van virus, klinkt de nederlandse camping met 2 maal een half uur als een beetje te overdreven, maar de franse aanpak lijkt me ook veel te frivool. Vandaar ook dat er dat een beetje gemeden hebben.
De camping in 2-en delen voor wat betreft zwembadbezoek, ik had dat wel een goed idee gevonden. Scheelt een hoop, terwijl je de aantallen gewoon verdeeld. 2 keer in de week een uurtje is inderdaad gewoon armoe.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ligt er aan hoe groot het zwembad is toch het aantal gasten. Zwembad van camping "hier om de hoek" is nooit groter geworden, wel mooi. Maar het aantal Mobil homes is de laatste jaren drastisch verhoogd. Ik kan me niet voorstellen dat je daar op een meter afstand kunt zitten en dan ook nog onbeperkt.
Je zult toch goed voor jezelf moeten beslissen wat je wel of niet verantwoord vindt als de camping leiding geen maatregelen neemt. Al blijft het natuurlijk wel buitenlucht, met soms best goede ventilatie (wind).
Je zult toch goed voor jezelf moeten beslissen wat je wel of niet verantwoord vindt als de camping leiding geen maatregelen neemt. Al blijft het natuurlijk wel buitenlucht, met soms best goede ventilatie (wind).
Gister teruggekomen van 3 weken Frankrijk. De ervaringen.
Camping 1 in Barcelonette. Eigenlijk alleen maar verbeteringen t.o.v. pre-Corona
- rustiger
- overal zeep bij sanitair
- brood werd bezorgd op de plek i.p.v. afhalen met achteraf betalen (ideaal)
Zwembad (jaja) gelukkig geen beperkingen. Gewoon open inclusief ligbedden. Fijn voor de kinderen. Mondkapjes alleen verplicht in restaurant als je opstaat en bij de receptie. Werd netjes nageleefd, zelfs nog een keer controle meegemaakt van de gendarmerie.
Op straat in het dorp steeds meer mondkapjes. Afstanden houden doen de Fransen niet (meer) aan (totaal niet).
Camping 2 nabij Remoulins
Men was hier een stuk voorzichtiger. Camping was ook pas 1-8 open gegaan i.v.m. corona. Bij de poort werd je al tegengehouden: alleen met reservering mocht je verder. Eigen pen meenemen voor registreren. Verder
- zwembad tussen de middag 2 uur dicht i.v.m. extra schoonmaak
- kinderanimatie afgelast (geen probleem wat ons betreft)
- avond-animatie afgelast (TOP!)
- mondkapje op in sanitair (hoe dan? Niemand hield zich daaraan)
- mondkapje op in winkel, uiteraard.
- veel rustiger (erg fijn)
Nog een keertje gaan eten in Uzès. Wat opviel is dat de tafeltjes wel heel dicht bij elkaar staan. Personeel draagt wel mondkapje, bezoekers alleen bij opstaan.
Verder worstelt Frankrijk net als Nederland met de kromheid van sommige regels. Binnen mondkapje op, maar als je binnen iets consumeert mag die af. Zo ging ik Strade Bianche kijken op camping 1. Mondkapje op want binnen. Maar als ik vervolgens ene biertje bestel (en daar 30 min over doe om 'm op te drinken) mag het kapje af. Ik zat daar moederziel alleen dus mondkapje had sowieso weinig meerwaarde...
Sommige Fransen doen ook vreemde dingen. Meermaals iemand gezien alleen in een auto met een mondkapje op.... Zelfs een keer een racefietser bij 32gr gezien met een kapje op.
Ik ben de standpunt van RIVM/De regering m.b.t. het mondkapje wel beter gaan begrijpen. Mondkapjesplicht leidt (i.i.g. in Frankrijk) tot het totaal negeren van de (veel effectievere) 1,5m regel.
Camping 1 in Barcelonette. Eigenlijk alleen maar verbeteringen t.o.v. pre-Corona
- rustiger
- overal zeep bij sanitair
- brood werd bezorgd op de plek i.p.v. afhalen met achteraf betalen (ideaal)
Zwembad (jaja) gelukkig geen beperkingen. Gewoon open inclusief ligbedden. Fijn voor de kinderen. Mondkapjes alleen verplicht in restaurant als je opstaat en bij de receptie. Werd netjes nageleefd, zelfs nog een keer controle meegemaakt van de gendarmerie.
Op straat in het dorp steeds meer mondkapjes. Afstanden houden doen de Fransen niet (meer) aan (totaal niet).
Camping 2 nabij Remoulins
Men was hier een stuk voorzichtiger. Camping was ook pas 1-8 open gegaan i.v.m. corona. Bij de poort werd je al tegengehouden: alleen met reservering mocht je verder. Eigen pen meenemen voor registreren. Verder
- zwembad tussen de middag 2 uur dicht i.v.m. extra schoonmaak
- kinderanimatie afgelast (geen probleem wat ons betreft)
- avond-animatie afgelast (TOP!)
- mondkapje op in sanitair (hoe dan? Niemand hield zich daaraan)
- mondkapje op in winkel, uiteraard.
- veel rustiger (erg fijn)
Nog een keertje gaan eten in Uzès. Wat opviel is dat de tafeltjes wel heel dicht bij elkaar staan. Personeel draagt wel mondkapje, bezoekers alleen bij opstaan.
Verder worstelt Frankrijk net als Nederland met de kromheid van sommige regels. Binnen mondkapje op, maar als je binnen iets consumeert mag die af. Zo ging ik Strade Bianche kijken op camping 1. Mondkapje op want binnen. Maar als ik vervolgens ene biertje bestel (en daar 30 min over doe om 'm op te drinken) mag het kapje af. Ik zat daar moederziel alleen dus mondkapje had sowieso weinig meerwaarde...
Sommige Fransen doen ook vreemde dingen. Meermaals iemand gezien alleen in een auto met een mondkapje op.... Zelfs een keer een racefietser bij 32gr gezien met een kapje op.
Ik ben de standpunt van RIVM/De regering m.b.t. het mondkapje wel beter gaan begrijpen. Mondkapjesplicht leidt (i.i.g. in Frankrijk) tot het totaal negeren van de (veel effectievere) 1,5m regel.
Laatst gewijzigd door havana op 10 aug 2020 09:39, 4 keer totaal gewijzigd.
Eens. Beter dan buitenlucht gaat de ventilatie niet worden
. En inderdaad keuzes maken. We hebben prima de gelegenheid om te zwemmen, maar wat meer gepland. Maar als je de drukte zag, vraag je toch af waarom die camping niet de boel in tweeen deelt. Als er een corona-uitbraak op je camping komt, lijkt me dat ook niet best voor je handel. Aan de andere kant, die fransen kruipen massaal bij elkaar, ook buiten het zwembad, dus als ze elkaar niet in het zwembad besmetten, doen ze dat wel in hun huisje/tent/caravan.
We hebben inderdaad zelf nagedacht wat ok was en wat niet. Dus idd niet naar het zwembad in de piekuren, daarna wel. Wel naar de rommelmarkt een paar dorpen verderop, maar wel 's morgens vroeg. Supermarkt om 1 uur 's middags, hartstikke rustig. Vaak naar het strand, op zich wel redelijk veel mensen maar heel veel ruimte, dus 10 meter afstand met gemak. Uit eten? Op terras en dan een terras uitzoeken waar alles ruim opgesteld staat. Ging prima. Gewoon gezond verstand gebruiken. Daar worden veel dingen beter van, zouden meer mensen moet doen, ook na Corona.
Het zorgeloze vakantiegevoel was wel wat minder.
Overigens een leuke streek, Frans Baskenland. Ook gefietst (ging natuurlijk ook prima, zeker als je een beetje het binnenland ingaat). Veel kortere wat steilere beklimming. klimaat is aangenaam warm maar zeker niet te heet. Ik ga er zeker nog eens terug, dan kan ik wellicht in het post-corona tijdperk ook de spaanse kant wat meer verkennen. Spaans Baskenland (was zeker op fietsafstand), was redelijk rood qua corona, dus besloten die voor de volgende keer te laten. En die volgende keer komt er vast wel...
We hebben inderdaad zelf nagedacht wat ok was en wat niet. Dus idd niet naar het zwembad in de piekuren, daarna wel. Wel naar de rommelmarkt een paar dorpen verderop, maar wel 's morgens vroeg. Supermarkt om 1 uur 's middags, hartstikke rustig. Vaak naar het strand, op zich wel redelijk veel mensen maar heel veel ruimte, dus 10 meter afstand met gemak. Uit eten? Op terras en dan een terras uitzoeken waar alles ruim opgesteld staat. Ging prima. Gewoon gezond verstand gebruiken. Daar worden veel dingen beter van, zouden meer mensen moet doen, ook na Corona.
Het zorgeloze vakantiegevoel was wel wat minder.
Overigens een leuke streek, Frans Baskenland. Ook gefietst (ging natuurlijk ook prima, zeker als je een beetje het binnenland ingaat). Veel kortere wat steilere beklimming. klimaat is aangenaam warm maar zeker niet te heet. Ik ga er zeker nog eens terug, dan kan ik wellicht in het post-corona tijdperk ook de spaanse kant wat meer verkennen. Spaans Baskenland (was zeker op fietsafstand), was redelijk rood qua corona, dus besloten die voor de volgende keer te laten. En die volgende keer komt er vast wel...
Laatst gewijzigd door rikkert op 10 aug 2020 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.