Canyon
-
rene-canyon
- Forum-lid
Of je wacht gewoon op de tour de france actie of de najaars-uitverkoop.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Vrees dat het je nog tegen valt, de gemiddelde FM in Nederland geeft bij een fiets niet meer dan een setje kleding weg en een goedkope km-teller weg. Dan zijn de meeste fietsen toch wel fors duurder dan Canyon is. Zeker omdat je bij Canyon wel gewoon goede frames hebt die hun mannetje staan. Daarnaast is Canyon ook makkelijk met garantie en dat is toch ook wel wat waard.wasbeer2006 schreef:Nee hoor dat niet, mag van mij best iest meer kosten. Maargoed ik ben ook de enige die zegt dat canyon eigenlijk helemaal niet zo goedkoop is. Bij een aantal andere merken krijg je in de winkel nog wat korting waardoor de prijs gelijk of minder is.
Daarnaast er nog even vanuitgaan dat er zo,n 30-35% marge bij de fm ligt ( waar niets mis mee is) is canyon eigenlijk gewoon een duur merk. Dat het voor de consument voordelig uitvalt is zo maar de marge van canyon is enorm.
De marge die de winkelier normaal pakt steken ze niet volledig in hun zak. Ze maken ook gewoon veel extra kosten omdat ze direct aan de consument verkopen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Canyon hoort wat mij betreft ook bij de top merken. Frames zijn goed en afmontages goed overwogen.
Wat je aan korting krijgt hangt ook af van je relatie met de dealer en wat je aanschaft etc.
Maargoed de aeroad sram red, met reynolds 46 staat wel hoog op mijn lijstje. Het is een hoop geld, maar duur is de fiets niet.
Bij scott bieden ze de foils met de topgroepen voor soms wel het dubbele aan!
Wat je aan korting krijgt hangt ook af van je relatie met de dealer en wat je aanschaft etc.
Maargoed de aeroad sram red, met reynolds 46 staat wel hoog op mijn lijstje. Het is een hoop geld, maar duur is de fiets niet.
Bij scott bieden ze de foils met de topgroepen voor soms wel het dubbele aan!
-
Rep Sinn Fein
- Forum-lid
Mijn keuze gaat tussen de canyon aeroad 9.0 SL en een ridley noah fast.
Als ik nu mijn meetgegevens ingeef kom ik aan een XL (ben 190 cm met binnenbeenlengte 91 cm).
Mijn huidige fiets, een Focus Izalco, die ik heb laten afstellen dmv opmeting met Retül systeem, heeft echter een wielbasis die 1,7 cm korter is en een reach van 410, daar waar de canyon 415 opgeeft. Stuurpen is 120 mm.
Maw de Canyon is een langere fiets, daar waar de algemene tendens naar een zo klein mogelijk frame lijkt te gaan.
Wat zijn de bevindingen met de forummers hier wat betreft de maten, en opmeting van Canyon.
Heeft het tenslotte zin om een 58 te nemen gegeven mijn lengte en binnenbeenlengte ?
Als ik nu mijn meetgegevens ingeef kom ik aan een XL (ben 190 cm met binnenbeenlengte 91 cm).
Mijn huidige fiets, een Focus Izalco, die ik heb laten afstellen dmv opmeting met Retül systeem, heeft echter een wielbasis die 1,7 cm korter is en een reach van 410, daar waar de canyon 415 opgeeft. Stuurpen is 120 mm.
Maw de Canyon is een langere fiets, daar waar de algemene tendens naar een zo klein mogelijk frame lijkt te gaan.
Wat zijn de bevindingen met de forummers hier wat betreft de maten, en opmeting van Canyon.
Heeft het tenslotte zin om een 58 te nemen gegeven mijn lengte en binnenbeenlengte ?
-
Rep Sinn Fein
- Forum-lid
Mijn Focus heeft een balhoofd van 19 cm zonder spacer.
De Aeroad XL heeft hetzelfde balhoofd, De L 17 cm, dus 2 cm spacers nodig.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Dat denk ik ook, want ik weet niet hoe lenig je blijft de komende jaren. Maar een drop van 13/14cm aan blijven houden lukt niet iedereen en als je met minder gaat werken krijg je veel spacers.loos schreef:Volgens mij is toch echt XL je maat.
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Op BM gesproken met een medewerker van Canyon de fietsen worden geleverd met 2,5 en 3 cm aan spacers op de balhoofdbuis.Rep Sinn Fein schreef:Mijn Focus heeft een balhoofd van 19 cm zonder spacer.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Op de BM vooral de Ultimate CF bekeken. Dat is gewoon een prachtig frame. De oude versie had een uitstekende reputatie. En de prijzen zijn super; voor rond de € 4.000,- afmontage met een van de topgroepen, Mavic Ksyrium SLR en ook verder mooie spullen. Het is inderdaad erg onhandig dat er niets te veranderen valt. Maar als het alleen om een zadel of stuur gaat, zou ik daar geen punt van maken.
En inmiddels ook reactie van Canyon Nederland. Soort gelijke strekking maar geen bevestiging:_pfw_ schreef:Er staat al wel iets op de website van Canyon, komt wel goed dus.
website canyon schreef:12.10.2012
Infos zu Framesets und Sponsoring folgen bald
Liebe Canyon Fans,
seit heute ist unsere neue Website online und viele von Euch haben bemerkt, dass Framesets und Sponsoringangebote bisher nicht zu finden sind.
Wir wollen an dieser Stelle daher kurz ein wenig die Sorge nehmen. Wir planen, sowohl Framesets zu ausgewählten Serien als auch unser Sponsoringangebot weiterhin anzubieten und arbeiten mit Hochduck daran, hier die letzten Einzelheiten zu klären. Also bitte habt noch etwas Geduld, wir werden bald weitere Neuigkeiten hier auf canyon.com und Facebook veröffentlichen.
Vielen Dank für Euer Verständnis
Wir wünschen Euch ein schönes Wochenende.
Euer Canyon Team
"Vooralsnog zullen er geen framesets worden verkocht in modeljaar 2013.
We hebben alle frames hard nodig voor de productie van fietsen."
Outlet staat vol met 2012 modellen met aardige kortingen. 99% complete fietsen. Misschien toch maar zou nieuwe Canyon kopen :/