Vanmiddag was ik gelukkig vrij, vandaag was het in ieder geval redelijk weer. En met noorden wind een mooi moment om eens richting Kinderdijk te fietsen. Een ritje dat ik altijd al eens wilde ondernemen. Alleen met mooi weer is Kinderdijk een plek waar je niet wilt zijn! Dus ik vertrok na de lunch in noordelijke richting. Ik had besloten om met een redelijke korte weg richting Gorinchem te gaan. In de hoop dat de wind niet te hard was via Terheijden naar Made gereden. Daar koers naar Geertruideberg, vervolgens de bergsche Maas over langs de A27. Het werd al met al eigenlijk een dag met veel bruggen en onderdoorgangen over / onder water en snelwegen. Langs de A27 naar het noorden gefietst, in eerste instantie aan de oostkant. Dat was redelijk gunstig met betrekking tot de wind want daar reed ik nog best beschut. Helaas wist ik de weg niet meer precies en ging ik bij Nieuwendijk onder de A27 door. Eigenlijk had ik aan de oostkant kunnen blijven, nu had ik helaas de wind echt hard op kop! Gelukkig was het maar een klein stuk en zo was ik vrij snel bij de Merwedebrug.
Eenmaal de Merwede over heb ik die eerst een klein stuk gevolgd, door Boven Hardinxveld. Vanaf daar koers gezet naar Giessenburg. Eigenlijk had ik een route in mijn hoofd zitten, maar helaas door wegwerkzaamheden een iets langere route gedaan. Via de mooie smalle landwegen die regelmatig langs sloten en kanalen liggen naar Groot Ammers gereden. Dit stuk helaas steeds een beetje miezer gehad, daar had ik niet echt op gerekend. Op sommige plekken was de weg zelfs echt nat! Balen!! Maar goed, toch maar gewoon doorgaan en hopen dat het stopt. Vanaf Groot Ammers de Lek gevolgd tot Kinderdijk, op wat wegwerkzaamheden na probleemloos door kunnen rijden. Alleen bij Streefkerk moet ik even door het dorp heen. Tegen zo'n dijk op was toch nog behoorlijk pittig!
Eenmaal bij Kinderdijk het eerste stuk rustig om geen dagjesmensen (paar Japanners, vooral NL) omver te rijden. Daarna even (al fietsend) een fototje gemaakt en op tempo verder. Even nog een plasstop om vervolgens door Alblasserdam te gaan en vervolgens de A15 te passeren. De bedoeling was om langs baanhoek om Dordrecht te omzeilen. Op dit stuk heerlijk de wind in de rug, en ook geen regen dus gewoon genieten. Na zuidelijk langs Dordrecht gereden te zijn ben ik aan de westkant van de A16 gaan rijden. Daar ook de moerdijkbrug over gestoken. Vanaf daar niet direct naar huis maar een klein stukje de A17 gevolgs om langs de Roode vaart naar Zevenbergen te trappen. Om de 140km te passeren besloten om naar Zevenbergsche Hoek te rijden en vanaf daar de A16 weer te volgen naar Breda. Vervolgens een klein stukje door Prinsenbeek en toen was het mooi geweest! Uiteindelijk iets meer dan 141 km met meer dan 30 gemiddeld. Erg tevreden!!
https://www.strava.com/activities/524705079
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...