zijn volgens mij exalith remranden, dus (oude) ksyrium SLR (WTS). Elite's hebben geen exalith remrand toch?NicoNB schreef:Dat ziet eruit als het oude model Mavic Ksyrium Elite's?Nee_Nee schreef:
Of zijn er nog meer velgen die lijken op het oude model KE's?
Vwb de toestanden in de tour. Ze zijn illustratief voor de sport anno jaren 10.
Jammer genoeg is de lol om te kijken er voor mij al een tijdje af, en ja ik mis mooie panorama's en wielermoment op tv. Maar goed, ter compensatie pak ik rond uitzendtijd zelf even de fiets om lekker uit te waaien.
tour 2016
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
De jury zou inderdaad precies de andere kant op moeten redeneren:amclassic-fan schreef:Ik verbaas me wel behoorlijk over de reacties die een aantal hier neergezet hebben. Dat het goed is voor de spankracht in de Tour dat Froome 1.5 minuut verliest, zou natuurlijk te zot voor woorden zijn als de jury zo zou redeneren.
Is deze valpartij nou echt zo uitzonderlijk dat we plots een compensatie moeten verzinnen?
Wat mij bertreft is dat niet nodig, de Tour wordt met grote regelmaat (mede) door valpartijen beslist. Met of zonder materiaalschade. Met of zonder motoren. Met of zonder domme fans. Met of zonder roekeloze medecoureurs. Deze ene keer heeft een renner van de o-zo belangrijke Sky-sponsor eens domme pech (en deels eigen schuld, hij had met 16 tot 18 km/u ook om de voor hem gevallen renners heen kunnen sturen, tenzij hij te strak in het wiel zat. Wat dan zijn eigen schuld is.), en dat is kennelijk niet acceptabel. Ondanks dat de schade feitelijk beperkt is.
Ik heb geen enkele verklaring gehoord waarom de jury niet en nooit heeft besloten bijvoorbeeld Contador te compenseren voor diverse valpartijen door de jaren heen (en ook dit jaar), die hem regelmatig wel iets meer gekost hebben dan een hondertal seconden.
Wat is nou het cruciale punt dat een ingreep van de jury hier opeens wel vereist is?
Dat ene Brailsford bij ze aan tafel zit? Dat zou niets dan een boete voor Brailsford moeten opleveren.
Het mag niet, je moet het parcours met een fiets afleggen. Ik kan me voorstellen dat je op een 30% helling sneller kunt zijn zonder fiets (scheelt toch weer 7 kg), en dat het soms praktisch kan zijn lopend een haarspeldbocht af te steken. Maar het mag niet.amclassic-fan schreef: Lopen mag overigens wel, regels is volgens mij enkel dat je met een fiets over de finish moet komen.
En, verhip, Froome krijgt, net als met het fringale-incident met Richie Porte (Huez, 2013) weer nauwelijks of geen straf voor een overtreding van de regels.
- Tracing_NL
- Forum-lid
Ja sorry hoor, willen jullie het nou gewoon niet begrijpen?
Die 7 seconden van valverde en quintana waren in eerste instantie de achterstand die ze op de streep hadden op groep yates. Toen later de jury definitief besliste dat de tijd van net voor de valpartij telde vervielen die 7 seconden omdat ze op dat moment nog in het groepje yates zaten. Dat is geen extra compensatie, dat is gewoon terugcorrigeren naar situatie van vóór de valpartij.
Goed, wat mij betreft einde discussie, over naar de orde van de dag:
Dennis valt me een beetje tegen. Zou moeten kunnen voor Dumoulin??

Die 7 seconden van valverde en quintana waren in eerste instantie de achterstand die ze op de streep hadden op groep yates. Toen later de jury definitief besliste dat de tijd van net voor de valpartij telde vervielen die 7 seconden omdat ze op dat moment nog in het groepje yates zaten. Dat is geen extra compensatie, dat is gewoon terugcorrigeren naar situatie van vóór de valpartij.
Goed, wat mij betreft einde discussie, over naar de orde van de dag:
Dennis valt me een beetje tegen. Zou moeten kunnen voor Dumoulin??
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Dat blijkt nu? Dat is nooit anders geweest. In 1903 is de eerste Tour georganiseerd niet uit sportieve overwegingen maar op de oplage van de organiserende krant in de komkommertijd te vergroten.daniel1975 schreef:Dat Q bonus heeft gekregen is nu helemaal bezopen en oneerlijk.
De tour blijkt stteds meer een commercieel gedrocht te zijn.
Ik heb al vaker gesignaleerd dat de huidige topsport niets meer is dan een commercieel circus. Dat hoeft ook helemaal niet eerlijk te zijn maar moet op de eerste plaats spektakel opleveren en amuseren. Dat mag eerlijk gaan maar dat heeft geen prioriteit.
Dat zou je kunnen uitreken aan de hand van de tijden van Kreuziger, Barguil en Martin. De rest die van belang voor het klassement zijn zaten nog in het groepje Yates.Zorro schreef:Ho ho. Dat screenshot IS het Algemeen Klassement dat als laatste op TV kwam en dus niet een provisoire.
Die 7 seconden bonus voor Quintana en Valverde kwamen later zo rond 20:00 plots. En toch vreemd dat alleen Valverde en Quintana die 7 seconden krijgen en verder niemand die bij hun in de buurt zat.
Campagnolo Ultra Dork
Zou best moeten kunnen voor Dumoulin. Ik heb er na al die onzinnige dingen eigenlijk niet eens zin meer in....
Hij kan m winnen, iedereen euforisch, Quintana mag nog steeds motorhangen en Froome mag gewoon lopen zonder fiets en Sky kan gewoon regelen dat de tijd opgenomen dient te worden voor de valpartij. Lang leve het geld in de sport. Veranderingen komen er toch niet....zelfs niet als er doden vallen door motards.
Hij kan m winnen, iedereen euforisch, Quintana mag nog steeds motorhangen en Froome mag gewoon lopen zonder fiets en Sky kan gewoon regelen dat de tijd opgenomen dient te worden voor de valpartij. Lang leve het geld in de sport. Veranderingen komen er toch niet....zelfs niet als er doden vallen door motards.
is het fietsen aan het her-ontdekken
- Tracing_NL
- Forum-lid
Ach kom, als Mollema straks in Parijs als nummer Drie op het podium staat zijn we dit allang weer vergeten.
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Geheel in de lijn der verwachting:
Tour 2016: Protest Trek-Segafredo niet gehonoreerd door wedstrijdjury
Een Amerikaanse ploeg of Nederlandse non-favoriet heeft nul recht van spreken. Ik begrijp Mollema zijn frustratie dat wanneer het anders zou zijn de kaarten totaal andersom verdeeld zouden zijn.
Hoe kan het toch dan een organisatie met zo'n wanbeleid weg komt? Als de KNVB met een creatieve oplossing komt zoals bij FC Twente, worden deze vroeg of laat ook terug gedraaid.
Tour 2016: Protest Trek-Segafredo niet gehonoreerd door wedstrijdjury
Een Amerikaanse ploeg of Nederlandse non-favoriet heeft nul recht van spreken. Ik begrijp Mollema zijn frustratie dat wanneer het anders zou zijn de kaarten totaal andersom verdeeld zouden zijn.
Hoe kan het toch dan een organisatie met zo'n wanbeleid weg komt? Als de KNVB met een creatieve oplossing komt zoals bij FC Twente, worden deze vroeg of laat ook terug gedraaid.
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 15 jul 2016 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Tour de france mag dan wel commercieel zijn rondom de renners, maar de renners zelf zijn er nog steeds voor de sport en daar kijk je naar volgens mij. Om nu te doen alsof er geen reet meer aan is omdat de tijden wat gecompenseerd worden..? Iedereen z'n eigen keus, maar ik zie nog steeds topsport en spanning zoals jaren/tig jaren geleden.
En qua tijd is het nu toch duidelijk? Quintana verliest 7 seconden pas NA de val en alles na de val telt in principe niet meer dus vandaar dat hij ze terugkrijgt. Het is alleen verwarrend dat het allemaal in brokjes wordt geserveerd.
En qua tijd is het nu toch duidelijk? Quintana verliest 7 seconden pas NA de val en alles na de val telt in principe niet meer dus vandaar dat hij ze terugkrijgt. Het is alleen verwarrend dat het allemaal in brokjes wordt geserveerd.
Och goed. Klaarblijkelijk kan Mollema de knop gemakkelijk omzetten dus hoop ik dat hij vandaag gewoon een lel terug verkoopt.
ASO/UCI zijn ook zo weinig transparant. Bij zo'n etappe van gisteren dan kom je voor alles uitgebreid voor de camera en leg je uit hoe en waarom.
Klaarblijkelijk willen en/of kunnen ze dat niet hetgeen de geloofwaardigheid niet ten goede komt.
Maar goed. Transparantie is bij elke grote overkoepelende sportorganisatie een probleem aangezien er anders wel erg veel bagger naar buiten komt en de bobo's met hun leugens en bedrog helemaal blootgelegd worden.
Net politiek.
Ook ASO/UCI moeten die beelden van een voortgetrokken Quintana inmiddels hebben gezien en dat mederen zoiets doen boeit niet. Juist in de situatie van gisteren was dat echt helemaal not done.
Anyways. Eens kijken hoe de tijdrit verloopt.
Dumoulin in ieder geval beste tijd op het eerste tussenpunt.
p.s. En hoeveel idioten in apenpakken etc. zien we vandaag meerennen? Hieruit blijkt maar weer wat we al wisten. Die idioten op historische monumenten hebben niets met wielrennen en komen puur om te zuipen, achterlijk te doen en met halsbrekende capriolen toch maar in beeld te komen.
ASO/UCI zijn ook zo weinig transparant. Bij zo'n etappe van gisteren dan kom je voor alles uitgebreid voor de camera en leg je uit hoe en waarom.
Klaarblijkelijk willen en/of kunnen ze dat niet hetgeen de geloofwaardigheid niet ten goede komt.
Maar goed. Transparantie is bij elke grote overkoepelende sportorganisatie een probleem aangezien er anders wel erg veel bagger naar buiten komt en de bobo's met hun leugens en bedrog helemaal blootgelegd worden.
Net politiek.
Ook ASO/UCI moeten die beelden van een voortgetrokken Quintana inmiddels hebben gezien en dat mederen zoiets doen boeit niet. Juist in de situatie van gisteren was dat echt helemaal not done.
Anyways. Eens kijken hoe de tijdrit verloopt.
Dumoulin in ieder geval beste tijd op het eerste tussenpunt.
p.s. En hoeveel idioten in apenpakken etc. zien we vandaag meerennen? Hieruit blijkt maar weer wat we al wisten. Die idioten op historische monumenten hebben niets met wielrennen en komen puur om te zuipen, achterlijk te doen en met halsbrekende capriolen toch maar in beeld te komen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- Tracing_NL
- Forum-lid
Tony Martin valt vies tegen, op de streep 33 sec achterstand. Dumoulin op punt 2 27 sec voor op Oliviera. Sterk Nummer!! Wanneer moet Kyrienka starten? Is op zich ook nog een kanshebber.
Denk dat Tom deze wel op zijn naam gaat schrijven, hij is in zeer goede vorm. Straks nog anderhalf uur nagels bijten of zijn tijd blijft staanTracing_NL schreef:Tony Martin valt vies tegen, op de streep 33 sec achterstand. Dumoulin op punt 2 27 sec voor op Oliviera. Sterk Nummer!! Wanneer moet Kyrienka starten? Is op zich ook nog een kanshebber.