Joseba schreef: ↑05 aug 2020 14:07
Ik schaar het in dezelfde hoek als bijvoorbeeld "kopvoddentax" en kan daardoor mensen die dat soort termen bezigen in het debat nog maar moeilijk serieus nemen.
Tja, dat is een soort pavlov, omdat een bepaalde politieke kleur of term je niet bevalt luister je niet naar de boodschap.
Dat is wat er in aanloop naar de coronacrisis in dit land ook misging.
Vragen vanuit zogenaamde populistische partijen werden door regering en media afgedaan als populisme en een poging om tweespalt te zaaien.
Kijk eens waar we nu staan!
Joseba schreef: ↑05 aug 2020 14:07
Satire is imho dan een zwakke coping strategie want klaarblijkelijk ben je niet in staat om in normale termen met de situatie om te gaan.Nog even los van het feit dat ik het bijzonder overdreven vind om te stellen dat we in Nederland een volledig wanordelijk beleid hebben.
Dat is maar net hoe je die wanorde beleeft. Zoals jezelf al aangeeft zie jij vanuit jouw bubble de wanordelijkheid in het beleid niet.
Misschien is het je ontgaan dat Urgenda vorig jaar toch echt de regering op zijn knieën kreeg dat het zich moet houden aan internationale verdragen die het ondertekend heeft aangaande akkoorden met betrekking tot klimaat verandering.
Ik kan hier een lijstje produceren van zaken die zijn afgesproken middels internationale verdragen door onze regering maar qua uitvoering genegeerd worden.
Kijkend naar de acties van dit paniekerige kabinet zie je dat ze met name beursgenoteerde organisaties steunen die juist het bestaande systeem willen behouden.
Beleid waar Nederland zich niet houdt aan verdragen hebben op de korte, midden en lange termijn gevolgen die ons of anders onze nazaten allemaal gaan raken.
Er zijn weinigen die dat zien helaas. Het valt mij op hoe weinig mensen nou echt enkele decennia vooruit kunnen denken en begrijpen wat dat vandaag zou moeten betekenen qua vernieuwing van beleid. Doen we niks dan zijn de gevolgen zeer ernstig.,
Ik noemde al eerder dat we op deze aarde rond 2100 (mogelijk al 2060) geen landbouwgrond meer over hebben voor de productie van ons voedsel.
Dat jij dat vanuit jouw bubble niet ziet lijkt mij prettig voor jou.
Maar probeer wel open te staan voor mensen die verder kijken dan hun neus lang is en soms wat ander taalgebruik bezigen dan jij vanuit je idyllische bubble gebruikt puur en alleen om de urgentie van vernieuwend beleid aan te geven.