Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- daniel1975
- Forum-lid HC
De grootste besmettingsbronnen (horeca, thuis) hebben NUL baat bij kulkapjes. Komt er nu ook per direct een rookverbod op straat?
Die vergelijking met een lange broek slaat natuurlijk nergens op.
Die vergelijking met een lange broek slaat natuurlijk nergens op.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Extra saillant is natuurlijk dat de luchtkwaliteit in Rotterdam super slecht is door de petrochemie en de scheepvaart. Maar goed, dat is economie en de mensen die er ziek door worden, dat komt uit een ander potje.daniel1975 schreef: ↑04 aug 2020 10:03 De grootste besmettingsbronnen (horeca, thuis) hebben NUL baat bij kulkapjes. Komt er nu ook per direct een rookverbod op straat?
Anyways, meer besmettingen maar nauwelijks ziekenhuisopnames, lijkt mij juist een voordeel voor die vermaledijde groepsimmuniteit.
Je gaat bijna kunnen gaan denken dat voldoende door de zon gegenereerde vitamine D de beste behandeling tegen corona is.
Goed zo.... krachttermen, hoofdletters.... dat komt de discussie wel ten goede. Je maakt je (vanuit Frankrijk?) bovendien druk om iets wat je überhaupt (nog) niet raakt maar dat terzijde. Denk dat politici voor een bijzonder lastig probleem staan. Ze zien een toename in het aantal besmettingen en een bevolking die schijt heeft aan de basisregels (en aan een heleboel andere dingen als je het mij vraagt).
Welke actie zou jij nemen (oprechte vraag)?
Welke actie zou jij nemen (oprechte vraag)?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Raakt mij nog niet, maar ik ben bang voor de vervolgstappen: “goh, weinig weerstand, dus laten we maar landelijk doen. Baat het niet, schaad het niet”.
Wat ik zou doen: eerlijk, geen concreet idee. Ben geen wetenschapper, probeer alleen logisch na te denken.
In elk geval geen maatregelen treffen op plaatsen waar de besmettingskans laag is. Kapjes binnen in winkels zou ik nog mee kunnen leven, op straat niet.
Sowiso nog een indringende info campagne om mensen bewust te houden dat het thuis en op feestjes zeer risicovol is.
Ik heb 100% op kantoor doorgewerkt, door gesport, op vakantie (ook 2 weken camping in mei), boodschappen gedaan (ook samen met dochter) en verjaardagen gevierd.
Alles met inzet van gezond verstand, afstand en hygiene. En tot op heden niet ziek en niemand om mij heen ook niet.
Dus met normaal nadenken en leven kun je het prima voorkomen.
Dus vandaar dat ik boos ben dat er straks regels worden opgelegd die feitelijk onnodig zijn.
Wat ik zou doen: eerlijk, geen concreet idee. Ben geen wetenschapper, probeer alleen logisch na te denken.
In elk geval geen maatregelen treffen op plaatsen waar de besmettingskans laag is. Kapjes binnen in winkels zou ik nog mee kunnen leven, op straat niet.
Sowiso nog een indringende info campagne om mensen bewust te houden dat het thuis en op feestjes zeer risicovol is.
Ik heb 100% op kantoor doorgewerkt, door gesport, op vakantie (ook 2 weken camping in mei), boodschappen gedaan (ook samen met dochter) en verjaardagen gevierd.
Alles met inzet van gezond verstand, afstand en hygiene. En tot op heden niet ziek en niemand om mij heen ook niet.
Dus met normaal nadenken en leven kun je het prima voorkomen.
Dus vandaar dat ik boos ben dat er straks regels worden opgelegd die feitelijk onnodig zijn.
-
i-mac
@daniel1975, je zegt het zelf : "gezond verstand". Helaas ontbreekt net dat bij een pak mensen. Ze hebben, zoals jullie het zeggen, schijt aan alles. En dan moeten zij die het wel goed doen, boeten. Jammer, maar helaas.
Het vreemde vind ik dat je boos lijkt op degene die de maatregelen neemt in plaats van op degene die daarvoor de aanleiding zijn.daniel1975 schreef: ↑04 aug 2020 10:31 Dus met normaal nadenken en leven kun je het prima voorkomen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Scherp, zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.Joseba schreef: ↑04 aug 2020 10:44Het vreemde vind ik dat je boos lijkt op degene die de maatregelen neemt in plaats van op degene die daarvoor de aanleiding zijn.daniel1975 schreef: ↑04 aug 2020 10:31 Dus met normaal nadenken en leven kun je het prima voorkomen.
U leidt een moeilijk bestaan, want om zo ongeveer 90% van alle regels zijn overbodig.daniel1975 schreef: ↑04 aug 2020 10:31 CUT
(voor doorsnee nette burgers dan....)
Helaas is de mensheid geen verzameling nette, beschaafde burgers, maar , vult u zelf de types maar in die u waarneemt.
De beschaving is maar een dun laagje, daaronder zit nog steeds de slimme chimpansee.
dat is de realiteit waarmee we dag in , dag uit mee te maken hebben.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ook in Australië waar men dacht het zo goed onder controle te hebben, gaat het goed fout. Een derde van besmette mensen bleken niet thuis te zijn.
Ik bedoel maar waar gaat het niet fout.
Ik bedoel maar waar gaat het niet fout.
Laatst gewijzigd door Jans op 04 aug 2020 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier draai je de zaken onterecht om m.i.! Omdat die maatregelen lang niet altijd hout snijden.Joseba schreef: ↑04 aug 2020 10:44Het vreemde vind ik dat je boos lijkt op degene die de maatregelen neemt in plaats van op degene die daarvoor de aanleiding zijn.daniel1975 schreef: ↑04 aug 2020 10:31 Dus met normaal nadenken en leven kun je het prima voorkomen.
Als we nou eens beginnen te accepteren dat een toename van het aantal besmettingen niet per se een heel erg negatief iets is. Besmettingen vinden nu vooral plaats bij de groep <40 jaar oud (en die kunnen best heel goed tegen Corona). Besmettingen worden veel sneller opgemerkt (en getraceerd) dan een paar maanden terug (en dus is het veel eenvoudiger op de "kwetsbaren" te beschermen). Patiënten die wel ernstige complicaties krijgen kunnen veel adequater behandeld worden (onlangs zelfs aangegeven door chef-IC Gommers).
Op zich kan ik me dan weer niet zo druk maken om een mondkapjesplicht her-en-der (2 weken terug in Frankrijk zette ik zo'n ding ook schouderophalend op waar het moest, net zoals de locals daar, en ging de muilkorf weer af zodra dat kon). Maar ik zie wel het "gevaar" van de glijdende schaal en weer toenemende vrijheidsbeperking (volgens mij is minstens een deel van de maatregelen nog steeds ongrondwettelijk bijvoorbeeld).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Mijn vrouw moest gisteren - voor iets heen generieks - naar de huisarts.
Daar draait in de wachtkamer een promotiefilmpje over corona. Met de nadrukkelijke oproep om GEEN mondkapje te dragen....
Daar draait in de wachtkamer een promotiefilmpje over corona. Met de nadrukkelijke oproep om GEEN mondkapje te dragen....
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013