Retro / oudere fietsen
- Vieux chnoque
- Forum-lid
De versnellingen zijn waarschijnlijk niet geïndexeerd, buisverstellers, dan kun je van 5 naar 6 versnellingen zonder problemen. Of 28 tands te schakelen zijn zou ik gewoon proberen. Een lange slag derailleur kan altijd nog.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
-
- Forum-lid
Idd het zijn niet geïndexeerde buisverstellers.
Ondanks dat ik al een tijdje niets meer gepost heb hier, ben ook ik nog steeds aan het prullen met het klassieke staal. Zo is een tijd geleden eindelijk een Gazelle Exception gekocht, inmiddels opnieuw gelakt en opgebouwd, ik wacht alleen nog op de NobleX decals die iemand voor me aan het maken is.
Maar nu heb ik voor mijzelf ook eens wat anders gekocht dan altijd maar fietsen uit Dieren, namelijk een Remy.
Volgens de verkoper is deze rond 1980 gebouwd door Marten van de Bergh maar als ik de fiets goed bekijk, vind ik 1980 wel wat oud ... de spacing is 126 mm, er zit een aanlasnok voor een derailleur op, 2 bidonhouders ... ik zou denken dat deze wat later gebouwd is. Reynolds 531c buizen, wel een zwaar frame i.v.m. een Gazelle met dezelfde buizen. Kan ik ergens de leeftijd van dit frame achterhalen aan de hand van een framenummer?
Maar nu heb ik voor mijzelf ook eens wat anders gekocht dan altijd maar fietsen uit Dieren, namelijk een Remy.
Volgens de verkoper is deze rond 1980 gebouwd door Marten van de Bergh maar als ik de fiets goed bekijk, vind ik 1980 wel wat oud ... de spacing is 126 mm, er zit een aanlasnok voor een derailleur op, 2 bidonhouders ... ik zou denken dat deze wat later gebouwd is. Reynolds 531c buizen, wel een zwaar frame i.v.m. een Gazelle met dezelfde buizen. Kan ik ergens de leeftijd van dit frame achterhalen aan de hand van een framenummer?
Volgens de website klassiekerracefiets.info zou het merk in 1980, of kort erna, hebben ophouden te bestaan. Mogelijk is de verkoper daar vanuit gegaan.
De lak is wel origineel? Zo niet, dan kan er ook laswerk gedaan zijn.
Sowieso veel chroom voor 1980, al kan dat wel.
En Reynolds stickers, die wisselden wel eens van design toch? Mogelijk kun je daar een periode uit afleiden.
Sowieso veel chroom voor 1980, al kan dat wel.
En Reynolds stickers, die wisselden wel eens van design toch? Mogelijk kun je daar een periode uit afleiden.
-
- Forum-lid
Maar dat was toen toch meestal wel een uitzondering en vooral voor de betere frames? Vanaf midden/laat jaren ‘80 kan ik me herinneren dat het wel standaard werd.
Gaan er trouwens nog forumleden naar de beurs in Dessel op 15 januari?
Gaan er trouwens nog forumleden naar de beurs in Dessel op 15 januari?
Dank voor het hier te posten. Ik wist niet eens dat die beurs er kwam. Dessel is niet zo gek ver van hier dus misschien toch maar eens gaan kijken.
Ik heb momenteel wel geen projectjes om ergens voor te gaan zoeken. Gewoon mooie fietsje kijken en voor de gezelligheid dan maar.
Ik heb momenteel wel geen projectjes om ergens voor te gaan zoeken. Gewoon mooie fietsje kijken en voor de gezelligheid dan maar.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Dessel was altijd een goede beurs en ik geloof dat het dit jaar weer volle bak is met standhouders. En op het podium een grote verzameling truien van bekende renners. Ik ben erg benieuwd.
- thestudent
- Forum-lid HC
Ik heb wel een project om voor te zoeken. Project heb ik hier overigens nog niet geintroduceerd. Is het vooral racefietsen of ook mtb?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Hallo medefietsers,
Ik heb laatst voor een paar tientjes een oude Concorde Colombo gekocht. Puur vanwege het mooie stalen frame. Ik wil dan ook proberen er iets moois van te maken.
Nou is het wat de afmontage betreft een rommeltje want er zit een Campagnolo Nuovo Record achterderailleur op, een Campagnolo cranckstel en zadelpen en een Cinelli stuur. Verder allerlei Shimano 600 dingen als de remmen, de remgrepen en de voorderailleur. De buiscommandeurs zijn zwarte Shimano Dura Ace exemplaren.
Weet er hier iemand wat er origineel op zo'n Concorde heeft gezeten? Is het Campagnolo of toch Shimano??
Ik heb laatst voor een paar tientjes een oude Concorde Colombo gekocht. Puur vanwege het mooie stalen frame. Ik wil dan ook proberen er iets moois van te maken.
Nou is het wat de afmontage betreft een rommeltje want er zit een Campagnolo Nuovo Record achterderailleur op, een Campagnolo cranckstel en zadelpen en een Cinelli stuur. Verder allerlei Shimano 600 dingen als de remmen, de remgrepen en de voorderailleur. De buiscommandeurs zijn zwarte Shimano Dura Ace exemplaren.
Weet er hier iemand wat er origineel op zo'n Concorde heeft gezeten? Is het Campagnolo of toch Shimano??
Dessel is pré-MTB, hoewel je er wel de originele delen zou kunnen vinden waar de eerste clunkers mee zijn gemaakt.thestudent schreef: ↑08 jan 2023 13:41 Ik heb wel een project om voor te zoeken. Project heb ik hier overigens nog niet geintroduceerd. Is het vooral racefietsen of ook mtb?
Niet zijken maar reiden !