Gios
-
bottecchia
- Forum-lid
Bedankt voor de suggesties tot dusver. Ik zal sowieso gaan voor een wat meer exclusieve afmontage. Dat verdient het frame en bovendien is het niet erg als ik wat tijd nodig heb om de onderdelen te vinden. Ik ben er niet van afhankelijk om te kunnen fietsen.
Ik ga de genoemde onderdelen eens rustig bekijken en suggesties blijven uiteraard van harte welkom!
Ik ga de genoemde onderdelen eens rustig bekijken en suggesties blijven uiteraard van harte welkom!
Dat afstruinen naar exclusieve onderdelen blijft mijn favoriete bezigheid.bottecchia schreef:Bedankt voor de suggesties tot dusver. Ik zal sowieso gaan voor een wat meer exclusieve afmontage. Dat verdient het frame en bovendien is het niet erg als ik wat tijd nodig heb om de onderdelen te vinden. Ik ben er niet van afhankelijk om te kunnen fietsen.
Gazelle Team TVM \'99
Doe mij een plezier en zeg dat het geen maatje 53-54 is, anders ga ik heel erg twijfelen om een mooi bod te doen... Plaats in elk geval eens een foto.53x11 schreef:Heb ik ook nog een vraagje: ik denk er toch wel heel erg hard over om mijn Gios baanfiets te gaan verkopen. Pijn in mijn hart, maar 2 baanfietsen is een beetje overdreven, en stof vergaren is ook zonde. Wat zou de fiets op mogen brengen (Super Record, jaren '80, op de voornaaf na volledig Campa Super Record afgemonteerd)?
-
bianchisl3
- Forum-lid
Pagina 1 in dit topic, weer zichtbaar gemaakt:em schreef:Doe mij een plezier en zeg dat het geen maatje 53-54 is, anders ga ik heel erg twijfelen om een mooi bod te doen... Plaats in elk geval eens een foto.

Maat 54 schat ik
-
bottecchia
- Forum-lid
Daar ga je EM!
Prachtige baanfiets natuurlijk. Ik zou er bijna weer voor terugkeren naar het velodrome.
Prachtige baanfiets natuurlijk. Ik zou er bijna weer voor terugkeren naar het velodrome.
Zo'n traditionele italiaan verdient natuurlijk een mooie campa groep. Als je exclusief wilt denk ik dat een stel hyperion wielen met klassieke bandjes wel erg fraai zullen staan. Zou gaan voor een mooie mix van klassiek ogende onderdelen die wel het gemak hebben van moderne onderdelen (ergo powers / clipless pedalen)
Mooi project ga het met plezier volgen
Mooi project ga het met plezier volgen
't Is een 54...em schreef:Doe mij een plezier en zeg dat het geen maatje 53-54 is, anders ga ik heel erg twijfelen om een mooi bod te doen... Plaats in elk geval eens een foto.53x11 schreef:Heb ik ook nog een vraagje: ik denk er toch wel heel erg hard over om mijn Gios baanfiets te gaan verkopen. Pijn in mijn hart, maar 2 baanfietsen is een beetje overdreven, en stof vergaren is ook zonde. Wat zou de fiets op mogen brengen (Super Record, jaren '80, op de voornaaf na volledig Campa Super Record afgemonteerd)?
(NB: zadel wordt wel vervangen voor een Sella Italia Campionissimo. Is ook meer tijdscorrect
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
En bedankt...bottecchia schreef:Daar ga je EM!![]()
pfff, lastig hoor, eigenlijk stelde ik hier juist aan de forumleden een vraag voor een adviesprijs.
(die mag trouwens nog steeds door onafhankelijke derden beantwoord worden
)
Maar ik ga er even goed over nadenken. Volgens mij hebben we wel de zelfde smaak. In huize 53x11 hangen momenteel 5 Italiaanse schonen in de schuur (fietsen, wel te verstaan!), met nr 6 (Colnago Super) onderweg...
Maar ik ga er even goed over nadenken. Volgens mij hebben we wel de zelfde smaak. In huize 53x11 hangen momenteel 5 Italiaanse schonen in de schuur (fietsen, wel te verstaan!), met nr 6 (Colnago Super) onderweg...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
bottecchia
- Forum-lid
Voor de liefhebber: Hier een leuk stukje van Marco Gios over het bewuste Super Record frame.
-
bottecchia
- Forum-lid
Tijd voor een kleine update van dit project. Ik ben uiteraard nog steeds bezig met het bij elkaar zoeken van de juiste componenten. Het meeste is nog niet definitief maar dit is wat er op het moment in m'n hoofd zit.
Frame: Gios Super Record Strada
Balhoofd: Campagnolo Record
Groep: Campagnolo Athena 11 speed (zilver)
Zadel: Selle San Marco Rolls (bruin)
Zadelpen: Deda RS01 (zilver)
Bidonhouders; Velo Orange Course
Stuur: Cinelli Champion del Monde / Cinelli Giro d'Italia (uiteraard voorzien van een deftig wit stuurlintje)
De groep voldoet aan mijn eisen, te weten modern en zilverkleurig. Bijkomend voordeel is dat hij makkelijk leverbaar is en dat ik dus niet op zoek moet naar allerlei losse onderdelen in goede staat en tegen de juiste prijs. Kan op zichzelf heel leuk zijn maar als je er geen verstand van hebt is dit toch misschien toch wel de beste keuze. Daarbij ziet de groep er ook gewoon goed uit. 11 speed is absoluut geen eis maar dat is nu eenmaal de manier waarop ze hem leveren. Ik ben er verder ook niet op tegen. Weet iemand toevallig of je voor de bijbehorende shifters ook bruine covers kunt krijgen?
Het zadel is voor wat betreft comfort gewoon een ijzersterke keuze, daarbij vind ik 'm ook gewoon goed staan. Het stuur tenslotte is nog niet duidelijk maar daar gaat de strijd voorlopig tussen de twee genoemde Cinelli modellen. Ik wil sowieso voor een klassieke combi van stuur en stuurpen gaan. Ik ga beide sturen nog eens goed beoordelen op basis van uiterlijk en gebruiksgemak/comfort. Moest iemand nog een alternatief hebben dan hoor ik het graag.
Dan de onderdelen waar ik nog minder zeker ben of zelfs geen idee heb:
Pedalen: Campagnolo Record Pro fit plus?
Ik rij op mijn moderne fietsen met Speedplay. Dat blijft ook zo want daar ben ik dik tevreden over. Alleen vind ik Speedplay niet mooi passen bij dit frame dus ik zoek een alternatief. Ik ben uitgekomen bij Campagnolo Pro fit maar die zijn wel stevig aan de prijs. Suggesties zijn welkom. Zowel voor een ander type pedaal als voor een aanbieding waar ze voordelig te halen zijn. Hoeft niet perse nieuw (krassen komen er toch wel op) maar het moet ook niet half vergaan zijn.
Wielen: Het zal uiteraard een lage velg worden en ik wil graag zilverkleurige naven. Naast het uiterlijk vind ik het ook belangrijk dat het een setje is waarmee ik probleemloos over de kasseien kan vliegen. Nu ja, eroverheen vliegen lukt in principe met elke wielset maar je begrijpt wat ik bedoel..
Eerste gedachte was Ambrosio Excellence met Campagnolo Record naven. Alleen is het kennelijk wat lastig om geschikte zilverkleurige Recordnaven te kopen. Waarom maken ze alles tegenwoordig toch in zwart en/of carbonkleur? Ik dacht een mooi alternatief te hebben gevonden in de Velo Orange Grand Cru (Alleen de naam al!). Deze is echter alleen te verkrijgen voor Shimano. Contact met de leverancier heeft inmiddels opgeleverd dat ze in het voorjaar ook voor Campagnolo leverbaar zijn maar daar heb ik nu niets aan. Ik kan er natuurlijk voor kiezen om daarop te wachten. Het duurt sowieso nog wel even voor ik de fiets heb. Maar het kan ook geen kwaad om verder te zoeken. Dus ook hier ben ik geïnteresseerd in goede alternatieven. Op de wielset zal sowieso een klassieke band danwel tube (ben ik ook nog niet uit) worden gemonteerd. Dus met een bruine zijkant.
Dat is het voorlopig wel zo'n beetje. Terug naar de tekentafel en als iemand goede suggesties heeft hou ik me aanbevolen!
Frame: Gios Super Record Strada
Balhoofd: Campagnolo Record
Groep: Campagnolo Athena 11 speed (zilver)
Zadel: Selle San Marco Rolls (bruin)
Zadelpen: Deda RS01 (zilver)
Bidonhouders; Velo Orange Course
Stuur: Cinelli Champion del Monde / Cinelli Giro d'Italia (uiteraard voorzien van een deftig wit stuurlintje)
De groep voldoet aan mijn eisen, te weten modern en zilverkleurig. Bijkomend voordeel is dat hij makkelijk leverbaar is en dat ik dus niet op zoek moet naar allerlei losse onderdelen in goede staat en tegen de juiste prijs. Kan op zichzelf heel leuk zijn maar als je er geen verstand van hebt is dit toch misschien toch wel de beste keuze. Daarbij ziet de groep er ook gewoon goed uit. 11 speed is absoluut geen eis maar dat is nu eenmaal de manier waarop ze hem leveren. Ik ben er verder ook niet op tegen. Weet iemand toevallig of je voor de bijbehorende shifters ook bruine covers kunt krijgen?
Het zadel is voor wat betreft comfort gewoon een ijzersterke keuze, daarbij vind ik 'm ook gewoon goed staan. Het stuur tenslotte is nog niet duidelijk maar daar gaat de strijd voorlopig tussen de twee genoemde Cinelli modellen. Ik wil sowieso voor een klassieke combi van stuur en stuurpen gaan. Ik ga beide sturen nog eens goed beoordelen op basis van uiterlijk en gebruiksgemak/comfort. Moest iemand nog een alternatief hebben dan hoor ik het graag.
Dan de onderdelen waar ik nog minder zeker ben of zelfs geen idee heb:
Pedalen: Campagnolo Record Pro fit plus?
Ik rij op mijn moderne fietsen met Speedplay. Dat blijft ook zo want daar ben ik dik tevreden over. Alleen vind ik Speedplay niet mooi passen bij dit frame dus ik zoek een alternatief. Ik ben uitgekomen bij Campagnolo Pro fit maar die zijn wel stevig aan de prijs. Suggesties zijn welkom. Zowel voor een ander type pedaal als voor een aanbieding waar ze voordelig te halen zijn. Hoeft niet perse nieuw (krassen komen er toch wel op) maar het moet ook niet half vergaan zijn.
Wielen: Het zal uiteraard een lage velg worden en ik wil graag zilverkleurige naven. Naast het uiterlijk vind ik het ook belangrijk dat het een setje is waarmee ik probleemloos over de kasseien kan vliegen. Nu ja, eroverheen vliegen lukt in principe met elke wielset maar je begrijpt wat ik bedoel..
Eerste gedachte was Ambrosio Excellence met Campagnolo Record naven. Alleen is het kennelijk wat lastig om geschikte zilverkleurige Recordnaven te kopen. Waarom maken ze alles tegenwoordig toch in zwart en/of carbonkleur? Ik dacht een mooi alternatief te hebben gevonden in de Velo Orange Grand Cru (Alleen de naam al!). Deze is echter alleen te verkrijgen voor Shimano. Contact met de leverancier heeft inmiddels opgeleverd dat ze in het voorjaar ook voor Campagnolo leverbaar zijn maar daar heb ik nu niets aan. Ik kan er natuurlijk voor kiezen om daarop te wachten. Het duurt sowieso nog wel even voor ik de fiets heb. Maar het kan ook geen kwaad om verder te zoeken. Dus ook hier ben ik geïnteresseerd in goede alternatieven. Op de wielset zal sowieso een klassieke band danwel tube (ben ik ook nog niet uit) worden gemonteerd. Dus met een bruine zijkant.
Dat is het voorlopig wel zo'n beetje. Terug naar de tekentafel en als iemand goede suggesties heeft hou ik me aanbevolen!
Qua naven is PMP misschien een optie. De Grand Cru naaf is zwaarder (zal niet echt prioriteit hebben maar toch), niet echt goedkoper en 40-14mm offset in de achternaaf lijkt me ook niet ideaal, krijg je enorme verschillen in spaakspanning tussen links en rechts.

Zilver, Italiaans en superdegelijk. Hier verkrijgbaar in alle gewenste configuraties.

Zilver, Italiaans en superdegelijk. Hier verkrijgbaar in alle gewenste configuraties.