Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Er is niemand die zegt of schrijft dat we moeten doen of er niets aan de hand is.
Maar de wereld zal niet stoppen met draaien als we allemaal ons gezond verstand gebruiken.
En dat is bij heel wat mensen,ook op dit forum, blijkbaar verschrikkelijk moeilijk.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik mag toch hopen dat je mij hoger inschat dat dat.
Maar tussen doen alsof er niks aan de hand is en het gepanikeer van velen is nog de gulden middenweg van het gezonde verstand. Als iedereen dat eens zou gebruiken was er weinig aan de hand nu en kunnen we het met minimale aanpassingen uitzingen tot er een vaccin is.
Die zwarte zaterdag verbaast mij niets. De fransen gaan ook zelf op pad voor hun vakantie vandaag en die doen écht alsof er niets aan de hand is. Het begroet-zoenen lijkt ook weer gewoon terug te zijn.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Enzzo
- Forum-lid HC
@LCSMET:
Ja maar om het andere bericht een gerespecteerd viroloog bashen getuigd nu ook niet echt van gezond verstand.
Het oneens met iemand mag en is ook goed. Maar naampjes geven en quotes uit de “Vlaams nationalistische hoek” posten om iemands reputatie te beschamen is in mijn optiek niet chique.
Ja maar om het andere bericht een gerespecteerd viroloog bashen getuigd nu ook niet echt van gezond verstand.
Het oneens met iemand mag en is ook goed. Maar naampjes geven en quotes uit de “Vlaams nationalistische hoek” posten om iemands reputatie te beschamen is in mijn optiek niet chique.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
Zeker Daniel! Maar mijn opmerking was meer algemeen bedoeld.Ik mag toch hopen dat je mij hoger inschat dat dat.
Als mensen steeds maar herhalen dat bepaalde regels onzin zijn zonder daarbij ook de pro’ argumenten te noemen ontstaat er een vertekend beeld en dreigt de tendens naar onverschilligheid. Voor zover dat al niet gaande is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat ik van Van Ranst mee krijg is dat hij een enorme stempel drukt op het publieke debat. En het is nooit oke als 1 persoon dat zo fors kan doen, zeker niet met zijn beperkte achtergrond.
Ongeacht of hij/wel geen gelijk heeft.
Ongeacht of hij/wel geen gelijk heeft.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Gerespecteerd? Dan moet hij in zijn vakgebied blijven.Enzzo schreef: ↑01 aug 2020 12:51 @LCSMET:
U heeft blijkbaar een hoge hoed op van M Von Ranszt.
Als je als "gerespecteerd" viroloog onder andere mag uitbazuinen dat het Corona virus een "natuurlijke selectie" is voor mensen die rechts stemmen.
Jij volgt de posts en uitlatingen van de door jou zo "gerespecteerde" viroloog/professor maar nu vooral media-figuur en "politieker in wording" duidelijk niet
En als je het niet met de mainstream media eens bent wordt je, in plaats van het debat op de feiten te voeren, nogal snel weggezet als "Vlaams nationalistisch".
Nothing to defend
Nothing to defend
- Enzzo
- Forum-lid HC
Morgen vrt radio 1 “de boshut” een diepte interview met Marc van Ranst. Ik ga luiteren om mijn opinie al dan niet bij te stellen.
@SQUEEZER: je interpretatie van mijn bericht is volledig mis. Lees het nog een keer door!
@SQUEEZER: je interpretatie van mijn bericht is volledig mis. Lees het nog een keer door!
- Enzzo
- Forum-lid HC
De Volskrant schreef: Universiteit Antwerpen: 'Ruim 800.000 Belgen besmet'
Al 800.000 Belgen zijn de afgelopen maanden besmet met Covid-19, blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Antwerpen, waarover de Belgische krant De Morgen schrijft. Dat aantal is twaalf keer zo hoog als de officiële cijfers (zo'n 68.000).
Onderzoekers van de Universiteit Antwerpen voeren sinds eind maart analyses uit op duizenden bloedstalen en hebben vastgesteld dat zeker 7 procent van de bevolking geïnfecteerd is geweest. Omgerekend is dat zo'n 782.000 mensen. Dat schrijven de onderzoekers in een paper die vrijdag in voorpublicatie ging. 'Wellicht is onze analyse een onderschatting', zegt professor epidemiologie Pierre Van Damme, die het onderzoek leidde met zijn collega Heidi Theeten.
Ze spreken van ruim 800.000 besmettingen. De officiële cijfers melden 68.000 bevestigde gevallen. Het toont volgens de onderzoekers aan hoeveel mensen het virus onbewust dragen. 'We missen duidelijk veel besmette cases.'
'Wij hebben met ons onderzoek globaal en willekeurig gezocht naar antilichamen, maar in Belgische broeihaarden kunnen de cijfers hoger liggen dan de 7 procent die wij ontdekten', zegt Van Damme.
Belga
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Een diepte interview met M Von Ranszt op de VRT?
Hij is de chou chou van onze staatszender.
Veel "diepte" zal er, net als in de meeste actuaprogramma's op de VRT, niet te horen zijn.
Enkel "rechtse" politici moeten, als ze al uitgenodigd worden in de studio's, spitsroeden lopen.
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
"Even erg"??
Er al enkele keren los over.
Als Trump uitspraken doet die bijlange zo ver niet gaan is onze staatszender er als de kippen bij om het er uitgebreid over te hebben in alle programma's waarin dat maar kan.
Maar de heilige viroloog komt op zijn eigen fan zender echt met alles weg.
Nothing to defend
Nothing to defend