Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

darkdriver
Forum-lid

darkdriver 05 aug 2010 00:17

ikendegang schreef:Weet er iemand hoedat ik de pootjes van een jawbone kan afhalen?
Het gaat om da pootjes die tegen je hoofd zitten

Als je de rubbertjes of earsocks bedoelt gewoon wat water of zeep aanbrengen :)

casran
Forum-lid HC

casran 05 aug 2010 01:12

wpigge schreef:online zou je ook nog eens hier kunnen bestellen. Laatste een 'gewone' radar bestelt!

http://www.theinternetopticians.co.uk/oakley_c-551.html

Succes!

Aha, lijkt me ook behoorlijk qua prijs. Waren je ervaringen positief? Snel geleverd?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

wpigge
Forum-lid

Gebruikersavatar wpigge 05 aug 2010 12:51

C a s r a n schreef:
Aha, lijkt me ook behoorlijk qua prijs. Waren je ervaringen positief? Snel geleverd?

Ben zelf voor deze gegaan: http://www.theinternetopticians.co.uk/o ... -3061.html

Levering binnen een week thuis; wat mij betreft dus een prima ervaring! Prijs was inderdaad net iets hoger dan steptoes (daar komt mijn jawbone vandaan) maar deze was daar niet meer op voorraad. Hoe snel ze met customs zijn durf ik niet te vertellen!

casran
Forum-lid HC

casran 05 aug 2010 15:34

Ok, prima. Thx wpigge.

Nu, kan iemand me adviseren over de verschillende soorten lenzen. Ik ben op zoek naar een goede lens voor in hele klare weersomstandigheden (zoek een brilletje voor Ironman Hawaii, en daar zal de zon nogal fel schijnen): was vroeger tevreden met Fire Iridium en Positive Red, maar welke zijn nog goed (behalve Ice Iridium, die ik goed vind maar blauwe kleur staan niet bij m'n kledij)??

Kan iemand mij het verschil tussen de volgende uitleggen:
- Black Iridium
- VR28 Black Iridium
- Black Iridium Polarized
- VR28 Black Iridium Polarized

Welke te adviseren in de zon van Hawaii?

Welke is trouwens deze donkere spiegelende lens?

Afbeelding
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

adne
Forum-lid

adne 05 aug 2010 22:47

Met dat soort weer zou ik gaan voor een Black Iridium. Daar heb ik in de Alpen ook heel veel mee gereden in de felle zon! Polarized of niet, dat moet je zelf weten. Ik heb weleens gehoord dat Polarized lenzen vervelend kunnen zijn bij het aflezen van je kilometerteller.

tiest
Forum-lid HC

tiest 05 aug 2010 23:12

C a s r a n schreef: - VR28 Black Iridium Polarized

Zeker weten de lens imho!

Kwam een enorm vette limited(30st.) jawbone tegen:O
Afbeelding

stefan
Forum-lid

stefan 06 aug 2010 00:22

Die Freeman Transport is inderdaad een heel zeldzame uitvoering. Ik vind het wel een mooi kleurtje.

Black iridium kun je met Ice vergelijken. Een Neutrale lens. Terwijl VR28 (Black iridium) toch wel wat contrast geeft. Bij echt felle zon hoeft dat niet zo voor mij. Dus dan zou ik toch eerder voor Black iridium (Polarized) gaan. Maar dan heb je toch weer dat persoonlijke. Iedereen heeft wel een eigen voorkeur.

Polarized geeft inderdaad paarse vlekken op je teller. Hetzelfde effect als het hard drukken met je duim op het scherm van een rekenmachine. Voor het fietsen gebruik ik het niet. Ik heb wel enkele casual brillen met polarized glazen.

Het is op de foto wel enorm moeilijk te zien wat voor lens het nu precies is. Ik gok Black iridium. Maar het zou heel goed een andere kleur kunnen zijn.

casran
Forum-lid HC

casran 06 aug 2010 01:38

Ok. Wat is dan het voordeel van die polarized?

Trouwens, die lens van Rasmus Henning is dezelfde die ik toch een pak triatleten zag dragen in Abu Dhabi (ook veel fel licht op fietsparcours in de woestijn), zoals hier bij Faris Al-Sultan:

Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 aug 2010 02:55

Een Polarized glas verminderd schitteringen, hierdoor geeft het een rustigere beeld.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC

casran 06 aug 2010 10:35

Thx Amclassic-fan, Stefan, Adne en TiesT. Ben ik al een pak wijzer mee geworden. Ondertussen denk ik wel mijn keuze te kunnen maken... Ik post wel foto's als ik nieuwe brilletjes heb!

pokervriend
Forum-lid

pokervriend 08 aug 2010 18:15

Heeft iemand hier al de Jet Black van Lance Armstrong. Ik ga naar Leeuwarden waar ze volgens mij zo'n special edition hebben. Wel duur, maar vreselijk mooi!

zijn jullie hiermee bekend?

http://i2.photobucket.com/albums/y35/er ... strong.jpg

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 08 aug 2010 18:52

Da's een gewone Livestrong radar... Zowat in elke winkel te koop tegenwoordig en al helemaal niet meer speciaal eigenlijk!

Op ebay kan je soms scoren aan een idioot lage prijs!
Nulla tenaci invia est via!

Plaats reactie