Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Leuk zo een elektrische moterfiets. Maar het is eigenlijk ook als moterfiets net niks. Maar dus wel gewoon op kenteken en verzekerd
ik zou het trouwens heerlijk vinden als brommers ook zo snel mogelijk allemaal volledig elektrisch worden. Er zitten nog een hoop echte stinkdingen tegen.
ik zou het trouwens heerlijk vinden als brommers ook zo snel mogelijk allemaal volledig elektrisch worden. Er zitten nog een hoop echte stinkdingen tegen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Veel scooters en brommers stinken idd vreselijk, maar de 'stilte' van die elektrische scooters vind ik levensgevaarlijk. Die moeten ze echt een (beschaafd) geluidje gaan meegeven.thestudent schreef: ↑09 nov 2020 20:31 Leuk zo een elektrische moterfiets. Maar het is eigenlijk ook als moterfiets net niks. Maar dus wel gewoon op kenteken en verzekerd
ik zou het trouwens heerlijk vinden als brommers ook zo snel mogelijk allemaal volledig elektrisch worden. Er zitten nog een hoop echte stinkdingen tegen.
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Even helemaal lezenMaar het is ook niet van mij. Is ook best irritant, zo’n gozer die maar blijft roepen en zich erlangs wurmt als-ie een gaatje ziet.
Misschien moet ik toch maar een bel.
Een bel maakt t inhalen meestal gewoon makkelijker. Net als gehoorapparaten, maar tegen oostindische doofheid is nog geen remedie gevonden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik heb wel een bel.
Ik gebruik hem ook. tring
Henk hoort hem eerst niet.
Ik gebruik de bel opnieuw. tring-tring
Henk hoort hem nu wel.
Omdat ik twee keer gebeld heb, wordt Henk boos. "Je denk toch niet dat ik doof an me oren ben"
Terwijl hij dat zegt, draait hij zijn hoofd om en stuurt hij twee meter naar links en rijdt me als een Dylan Groenewegen de berm in.
(Soms bel ik niet, omdat ik het niet vertrouw)
Ik gebruik hem ook. tring
Henk hoort hem eerst niet.
Ik gebruik de bel opnieuw. tring-tring
Henk hoort hem nu wel.
Omdat ik twee keer gebeld heb, wordt Henk boos. "Je denk toch niet dat ik doof an me oren ben"
Terwijl hij dat zegt, draait hij zijn hoofd om en stuurt hij twee meter naar links en rijdt me als een Dylan Groenewegen de berm in.
(Soms bel ik niet, omdat ik het niet vertrouw)
Heel herkenbaarNee_Nee schreef: ↑26 nov 2020 14:02 Ik heb wel een bel.
Ik gebruik hem ook. tring
Henk hoort hem eerst niet.
Ik gebruik de bel opnieuw. tring-tring
Henk hoort hem nu wel.
Omdat ik twee keer gebeld heb, wordt Henk boos. "Je denk toch niet dat ik doof an me oren ben"
Terwijl hij dat zegt, draait hij zijn hoofd om en stuurt hij twee meter naar links en rijdt me als een Dylan Groenewegen de berm in.
Time is (almost) on my site
Ik begrijp helemaal niet waarom wij een slechte naam hebben. Het is ronduit stompzinnig en hypocriet.
Een wielrenner die een verkeerde inschatting maakt, bewust of onbewust, zal in grote mate zichzelf duperen. Hij wordt onderdeel van een ongeluk terwijl hij weinig tot geen bescherming heeft. Gelukkig zijn we ons daarvan bewust, en kiest veruit het merendeel voor een defensieve rijstijl (met of zonder bel). Zelfs in de auto hanteren we deze rijstijl nog steeds (Engels onderzoek).
Een automobilist die een verkeerde inschatting maakt, verandert mobiliteit in een potentieel moordwapen (niet voor niets dat dit in de wet verweven is). Als dan ook blijkt dat veel automobilisten heerlijk in hun coconnetje zitten waarbij de aandacht vaak verslapt, dan denk ik dat daar een veel groter probleem zit. Alleen heb ik geen weet van een hetze tegen die Aso automobilist.
Voor de grap heb ik zondag geturfd bij een rondje op hei. Niet slimste moment, maar mijn weekend bestaat ook maar uit 2 dagen (zoals van de rest van de recreanten). Op nog geen 45km heb ik 72 keer, ondanks een bel, mogen handelen vanwege onoplettendheid van anderen. In alle gevallen ben ik rustig gebleven, en ik heb genoten van mijn ritje. In het laatste geval was het toch weer tot 10 tellen: tegenligger ziet rechts een vrij parkeervak, en besluit eerst volledig naar links te sturen. Een bunny-hup de lege stoep op, bracht mij in veiligheid. En de bestuurder? Die weet nog steeds niet dat ik er was.....
Gistermiddag bracht ik mijn dochter op de stadsfiets naar de training. Zowel op de heen als terugweg verlenen auto's geen voorrang op de voor fietsers voorrangsrotonde. Het is overzichtelijk, haaientanden, voorrangsborden, en dubbele banen (waarvan het voertuig op de andere baan wel netjes stilstaat). Dan ben je gewoonweg niet bezig met autorijden.
Zoooo, dat luchtte op
Een wielrenner die een verkeerde inschatting maakt, bewust of onbewust, zal in grote mate zichzelf duperen. Hij wordt onderdeel van een ongeluk terwijl hij weinig tot geen bescherming heeft. Gelukkig zijn we ons daarvan bewust, en kiest veruit het merendeel voor een defensieve rijstijl (met of zonder bel). Zelfs in de auto hanteren we deze rijstijl nog steeds (Engels onderzoek).
Een automobilist die een verkeerde inschatting maakt, verandert mobiliteit in een potentieel moordwapen (niet voor niets dat dit in de wet verweven is). Als dan ook blijkt dat veel automobilisten heerlijk in hun coconnetje zitten waarbij de aandacht vaak verslapt, dan denk ik dat daar een veel groter probleem zit. Alleen heb ik geen weet van een hetze tegen die Aso automobilist.
Voor de grap heb ik zondag geturfd bij een rondje op hei. Niet slimste moment, maar mijn weekend bestaat ook maar uit 2 dagen (zoals van de rest van de recreanten). Op nog geen 45km heb ik 72 keer, ondanks een bel, mogen handelen vanwege onoplettendheid van anderen. In alle gevallen ben ik rustig gebleven, en ik heb genoten van mijn ritje. In het laatste geval was het toch weer tot 10 tellen: tegenligger ziet rechts een vrij parkeervak, en besluit eerst volledig naar links te sturen. Een bunny-hup de lege stoep op, bracht mij in veiligheid. En de bestuurder? Die weet nog steeds niet dat ik er was.....
Gistermiddag bracht ik mijn dochter op de stadsfiets naar de training. Zowel op de heen als terugweg verlenen auto's geen voorrang op de voor fietsers voorrangsrotonde. Het is overzichtelijk, haaientanden, voorrangsborden, en dubbele banen (waarvan het voertuig op de andere baan wel netjes stilstaat). Dan ben je gewoonweg niet bezig met autorijden.
Zoooo, dat luchtte op
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
En zijn er Engelse autoverzekeraars die op basis van dit onderzoek wielrijders korting geven op hun autoverzekering.
@Nee_Nee
+1
Heel herkenbaar
Wat mij ook opvalt aan Henk en Truus is dat er op brede fietspaden rechts van Truus regelmatig meer ruimte is dan links van Henk.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik heb ook altijd een bel op de racefiets en gebruik deze ook vriendelijk. Boeit me niet of ik dan ook nog ff moet wachten of twaalf keer moet bellen.Nee_Nee schreef: ↑26 nov 2020 14:02 Ik heb wel een bel.
Ik gebruik hem ook. tring
Henk hoort hem eerst niet.
Ik gebruik de bel opnieuw. tring-tring
Henk hoort hem nu wel.
Omdat ik twee keer gebeld heb, wordt Henk boos. "Je denk toch niet dat ik doof an me oren ben"
Terwijl hij dat zegt, draait hij zijn hoofd om en stuurt hij twee meter naar links en rijdt me als een Dylan Groenewegen de berm in.
In alle gevallen ben ik dan > 2m lang en ook nog eens 120 kg zwaar.
In dit soort specifieke gevallen dan ook nog een lid van de club "Met de deur is huis". M.a.w. in dit soort gevallen hebben ze aan mij een hele verkeerde.
Alles goed en wel maar ik laat me door een medeweggebruiker niet van de weg af rammen. Draag ik dan bij aan het negatieve imago van de racefietser, so be it.
Heb dit helaas wel eens meegemaakt en ik wordt lichtelijk allergisch wanneer een medeweggebruiker meent voor eigen rechter te mogen spelen door mij van de weg af te proberen te rammen, omdat hij/zij denkt hiervoor in zijn recht te staan.
Met mijn postuur is stoppen overigens vaak al wel afdoende.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.