Politiek
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
Jij hebt nu het gevoel dat er rechtvaardigheid is omdat ze zwaarder gestraft worden en dat geeft jou genoegdoening. Hiermee ben jij tijdelijk geholpen. Je lost met zulke straffen niet op dat ze volgend jaar weer met vuurwerk staan te gooien. Een gedragsverandering los je niet op met enkel boetes en een gevangenisstraf.
Ik ben sowieso een groot voorstander van het afschaffen van vuurwerk. Laat het vuurwerk afsteken over aan de professional. Al het letsel aan mens, dier en milieu staat niet in verhouding tot het "plezier" wat het oplevert.
Was een reactie op Marsman, niet op het artikel van Daniël.
Ik ben sowieso een groot voorstander van het afschaffen van vuurwerk. Laat het vuurwerk afsteken over aan de professional. Al het letsel aan mens, dier en milieu staat niet in verhouding tot het "plezier" wat het oplevert.
Was een reactie op Marsman, niet op het artikel van Daniël.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Niet helemaal mee eens: waarom rij ik zelden meer dan 20km/u te hard? Omdat dan de kosten voor een boete wel heel erg hoog worden. Dus in zoverre heeft het een afschrikkend effect.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik weet heel zeker dat het een grote groep 'meelopers' behoorlijk gaat afschrikken als er dit soort straffen in het vooruitzicht staan. Ouders mogen ook wel eens een beetje meedenken. Als ik bij ons in het durp zie welke smurfen van een jaar of 12-16 met cobra's aan het gooien waren, dan weet ik zeker dat veel van hun ouders wel even achter de oren gaan krabben. Helemaal als ze gepakt worden en er een dikke boete aankomt.
En die kleine groep veelplegers, tja. Laat ze maar bloeien. Ik heb daar echt nul moeite mee. Ik denk toch ook echt wel dat dit soort straffen echt wel gaan helpen.
En die kleine groep veelplegers, tja. Laat ze maar bloeien. Ik heb daar echt nul moeite mee. Ik denk toch ook echt wel dat dit soort straffen echt wel gaan helpen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
Ik weet niet of XR de normale boetes krijgt voor het betreden van de snelweg. Dat lijkt mij terecht, meer kan je niet doen volgens mij. Die warmtetenten waren noodzakelijk omdat er anders groot risico was op onderkoeling. Dat lijkt mij vrij zwaar bestraft voor zo'n kleine overtreding.daniel1975 schreef: ↑03 jan 2024 09:16 Het is niet alleen racisme. Want bij de XR protesten staat 90% gewoon blank te rellen op de snelweg en die worden ook niet aangepakt. We laten ze eerst een paar uur lekker staan, gaan het dan nog eens vriendelijk vragen om te vertrekken en dan in the end worden ze zonder PV weggebracht met bussen. Als ik vervolgens ergens 10km/u te hard rijdt omdat ik te laat ben door dat gezeik heb ik een bon te pakken op de trajectcontrole. Overigens de nieuwe tarieven gezien voor snelheidsovertredingen? Staat totaal niet meer in verhouding tot het truttengedrag tov relschoppers etc.
Mijn punt over die warmtetent na het waterkanon heb ik al meermaals gemaakt, dat is voor mij een beetje het ultieme gevoel van slap beleid. Als je verboden dingen doet moet je op de blaren zitten, iedereen.
En racisme salohfahig gemaakt? Wat dacht je van cocainegebruik? Dat is tegenwoordig ook gewoon normaal geworden, maar omdat de echte ellende die daardoor wordt veroorzaakt niet a la minute zichtbaar is op de Zuidas doen we er maar niet zo moeilijk over.
Ik vind die selectieve verontwaardiging gewoon belachelijk.
Verkeersboetes zijn er om de begroting rond te krijgen. Triest maar het enige dat je kunt doen is je aan de regels houden. Hoe meer mensen dat doen, hoe hoger de boetes worden. Ik heb alvast medelijden met de laatste Nederlander die een verkeersboete krijgt...
Het grootste probleem met drugsgebruik is alcohol. De grootste nevenschade wordt veroorzaakt omdat de meeste andere drugs illegaal zijn en daarmee een gewild "beleggingsobject" voor mensen die snel rijk willen worden of domme, kansarme jongeren die even snel geld willen maken. Gezien de war on drugs in de VS, heeft steng optreden 0,0 effect. Gewoon legaliseren die zooi. Alleen moet je zoiets eigenlijk wel doen voor dat het land vol zit met criminele organisaties. Nu weet je dat die lui zich gaan toeleggen op andere vormen van criminaliteit.
Campagnolo Ultra Dork
Het pappen en nathouden begint in dit geval bij de rechtse politiek die ons niet nog een traditie wil afpakken. We zitten nu in een situatie waarin inzet van ME in alle steden van Nederland noodzakelijk zal zijn om het keihard aan te pakken met enig succes. Dat is dus niet haalbaar. Je zult het echt niet binnen 1 of 2 jaar rustig hebben met een vuurwerkverbod, maar een uitsterfbeleid gaat echt wel veel verschil maken.marsman schreef: ↑03 jan 2024 09:42 10.000 EUR boete + 1 maand gevangenis voor een ieder die gepakt wordt met illegaal vuurwerk en of wangedrag richting hulpverleners. Dat laatste hoeft niet eens vastgemaakt te worden aan Oudjaarsavond maar gaat per direct in.
Zoiets?
Ik ben zo ongelofelijk klaar met dit pappen en nathouden van onze 'driehoek'. Zero tolerance beleid is IMHO het enige wat gaat helpen.
Campagnolo Ultra Dork
Traditie is imho werkelijk totaal anders dan illegaal vuurwerk, en agressie jegens hulpverleners al helemaal !
* gesnapt met illegaal vuurwerk € 350,-
* agressie jegens hulpverleners € 450,-
Dit alles via het snelrecht cq boete regeling ! Probleem redelijk snel opgelost, en zeker de meelopers zijn er dan snel klaar mee. Ook geen minimum leeftijd voor boete, zodat de oudere zich kunnen verschuilen.
Normaal vuurwerk mag wat mij betreft nog even duren, met een bepaalde sterfhuis constructie.
* gesnapt met illegaal vuurwerk € 350,-
* agressie jegens hulpverleners € 450,-
Dit alles via het snelrecht cq boete regeling ! Probleem redelijk snel opgelost, en zeker de meelopers zijn er dan snel klaar mee. Ook geen minimum leeftijd voor boete, zodat de oudere zich kunnen verschuilen.
Normaal vuurwerk mag wat mij betreft nog even duren, met een bepaalde sterfhuis constructie.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Zijn die bedragen de huidige boetebedragen? Een risicootje van 350 EUR terwijl veel tokkies voor duizenden EUR aan illegale shit kopen zet geen zoden aan de dijk. Idem voor die 450 EUR voor agressie tegen hulpverleners.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
- borgmonster
- Forum-lid
@Ernie: Begrip opbrengen voor jongeren in “kansarme wijken”? Als je daar met name jongeren van niet westerse geloofsovertuiging mee bedoelt zou ik eerst eens nadenken of je dat gedachtegoed niet eerst moet aanpakken. Bijvoorbeeld. Laat hen minder geïndoctrineerd worden tegen het westen.
ex-CUBE Litening Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Canyon Ultimate CF SLX 8 DISC TDF
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Canyon Ultimate CF SLX 8 DISC TDF
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb toch ook de keuze om keurig aan de snelheid te houden?Ernie C. schreef: ↑03 jan 2024 10:01
Ik weet niet of XR de normale boetes krijgt voor het betreden van de snelweg. Dat lijkt mij terecht, meer kan je niet doen volgens mij. Die warmtetenten waren noodzakelijk omdat er anders groot risico was op onderkoeling. Dat lijkt mij vrij zwaar bestraft voor zo'n kleine overtreding.
XR heeft ook de keuze om op een toegewezen lokatie te demonstreren. En als ze dat niet doen komen er meerdere waarschuwingen dat het waterkanon wordt ingezet voordat ze daadwerkelijk gaan spuiten. Dus hoezo zwaar bestraft? Je hebt als demonstrant dan al zoveel kansen gehad om weg te gaan, je kiest er dan bewust voor.
En nee, al die afgevoerde demonstranten hebben geen bon gehad.
https://www.politie.nl/informatie/waaro ... orden.html
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
proficiat @Enzzo en @Ernie C
Jullie zijn degene die de bivakmuts-rellers-ellende van oud&nieuw weten te linken aan "bepaald stemvee in NL" en aan "de keuze van de blanke Nederlander in het stemhokje".
Bedankt voor de bevestiging en sterkte in 2024! Hou elkaar even vast, je mag er zijn!
Jullie zijn degene die de bivakmuts-rellers-ellende van oud&nieuw weten te linken aan "bepaald stemvee in NL" en aan "de keuze van de blanke Nederlander in het stemhokje".
Bedankt voor de bevestiging en sterkte in 2024! Hou elkaar even vast, je mag er zijn!
Dit zijn mijn voorgestelde bedragen. Nu wordt àlles gedoogd en schiet het helemaal niet op !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Maar hoe wil je een geloof aanpakken? De beste manieren daarvoor zijn nog altijd educatie, brede welvaart en kunst. Met verbieden en oproepen dat het een stom geloof is, wordt het vooral erger.borgmonster schreef: ↑03 jan 2024 11:56 @Ernie: Begrip opbrengen voor jongeren in “kansarme wijken”? Als je daar met name jongeren van niet westerse geloofsovertuiging mee bedoelt zou ik eerst eens nadenken of je dat gedachtegoed niet eerst moet aanpakken. Bijvoorbeeld. Laat hen minder geïndoctrineerd worden tegen het westen.
Het is geen probleem met een eenvoudige oplossing. Daarvoor is het te complex. Ik kies dan liever voor de handreiking dan voor de vuistslag. Dat wil niet zeggen dat er niet strenger en duidelijke gestraft kan worden. Ook op straat snappen ze echt wel dat er consequenties aan slecht gedrag mogen zitten.
Campagnolo Ultra Dork